• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • Tant Groda

sofflan: jag har jobbat hela dagen, men jag hade väldigt gärna hängt på för den där indoor walkning låter intressant!

Idag har jag fått löneökning *JIPPI* blev lite chockad, för jag fick mer än jag begärde, hur ofta händer det??? Nåja glad som en lärka blev jag!!!!

• sofflan82

Vad roligt Edvina! Själv var jag på lönesamtal i veckan, men vi pratade inga summor utan bara om hur otroligt bra jag var...

Simmade bara igår, orkade inte med nåt hårdare eftersom att det var så fint väder ute! Ville inte stå på en maskin och trampa med solen lysande in i lokalen... Men 30 längder blev det iaf på en knapp halvtimme, det är också ok...

Idag ska min kollega följa med hem till osss och så ska vi ta oss en härlig promenad uppe på balsberget!

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Maniok

sofflan: vad duktig du är, jag har själv helt slut på energi och har inte tränat alls i veckan.

Edvina: Ahhh, jag glömde att gå o fråga om lönen igår....var det 600 kr man var garanterad? nåja....hoppas jag får mina 800 kr iaf.

• Maniok

Idag ska jag tömma ut skräp från uterummet och slänga på släpet. Sen får sambon köra iväg med det. Ser fram emot en helg full av solsken o värme.

• Tant Groda

maniok: man var inte garanterad något denna omgången utan man kan få 0kr, men i potten finns 700 till varje person, som sen delas hur arbetsgivaren vill!
    Jag hur hur glad som helst över min lön, nu känns det värt att kämpa lite på jobbet, så gjordes det inte innan. Jag kommer fortfarande ligga bland de lägsta men nu slipper jag bara ha 200kr mer än de nya

• Maniok

Edvina: ok, ja,det måste ju kännas skönt då. Hur länge har du jobbat?

• Tant Groda

maniok: jag började började 02 slutade aug 03 för studier kom tillbaka jan 06, vi kom fram till 4,5år heltid sen har jag jobbat en massa extra under åren jag var borta!

• Maniok

då var det på tiden då. Jag har jobbat i 2,5 år inom regionskåne.

• Maniok

ja, jag har haft fast i 1 år och 3 mån ca. så jag har haft tur

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!