• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • sofflan82

Det hoppas jag med. Vår bankman går på pappaledighet 1 juni så förhoppningsvis har vi allt klart tills dess..

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • herbst
    sofflan82 skrev 2009-04-14 06:13:57 följande:
    Jaha... Då sitter man på jobbet igen... Skjutsade syster till tåget i Hässleholm. Det skulle gå 05.57... suck så tidigt! Gick upp tjugo i fem! Fick precis ett sms från henne och tåget var försenat pga elfel och skulle komma in TIDIGAST 06.25. Själv har jag ett barn som kommer vid halv sju och resten kommer vid sju.. Vi gick alltså upp så tidigt helt i onödan! Herbst: Välkommen till tråden! Vart i Hässleholm bor du? Själv jobbar jag i Vinslöv. Jag förstår att det måste kännas jättetungt att sitta på akuten med ett sjukt barn speciellt om man har förlorat syskonet! Fy vad tråkigt för dig! Själv jobbar jag och sambon på vårt första barn!Solstrålen: Vilken skön helg du haft! Jag vill också plantera lite men det är ju såå onödigt när man ska gräva upp halva tomten snart igen och det kommer köra maskiner överallt.. Det får räcka med våra rosor och lavendlar tills huset är klart, då kan vi börja med tomten. Maniok: Jag känner igen det där med att det är tråkigt att städa inne när det är fint ute, därför ser det väl ut som det gör nu, men vi har ju vart 3-4 st i hushållet i en vecka och vi bor bara på 45-50 kvm... Men det får vi ta tag i nu i veckan.  
    hej  jadu vi b or i tyringe =) vinslöv känner man ju bra till =)
    Maniok skrev 2009-04-14 09:05:02 följande:
    Herbst: usch vad trist! Beklagar verkligen. Inget kul ngt av det. Jag har en son som är 4 1/2 år och vi försöker få syskon till honom, men det går trögt.
    hoppas  att ni plussar själv  vså bråkar jag med  dumma extra kg så min mens har slutat komma pga kraftig viktminskning så nu äter jag hormontabl  och blir helt knASig enligt sambon =)
    jo töse fick en massa  med hon har astma o  andings svårigheter.
    hur gammal är ni  andra om man får vara fräck och fråga *skratt*
    älskar min underbara familj
  • Morghana

Hallååå folket!
    Jag är tillbaka efter ett smärre datorhaveri! Grafikkortet la av och klantig som jag var lyckades jag beställa fel sort! Så det tog ett tag att ordna upp allt. Men nu har jag stoppat i ett nytt kort och det funkar perfa!

Välkomna alla nya!
    Lite om mig: En östgöte som flyttade till Fjälkinge augusti 2007. En 10-årig dotter sedan tidigare och så 2 små pojkar med min nuvarande sambo/skåning. Den första lille är ca 1,5 år och den andre ca ½ år.
    30 år fyllda (31 i år).

Påskfirande blev det minsann inte här! Jag hade bestämt att vi skulle samlas hemma hos oss så att jag äääntligen fick ta mitt första glas vin på ca 2 år! Men helt plötsligt hade ingen...tid. Sambons föräldrar hade sååå mycket att göra i sin stuga uppe i Småland och sambons ena syster med barn behövde oxå åka dit upp då hennes barns farmor fyllde 80. Hon bor där uppe i Småland dådå.
    Inte hade vi råd att åka hem till min familj i Östergötland så..tja...det bidde grillpremiär för oss istället och en kall god öl i solen!
    Svärmor tyckte vi skulle ta påskfirande/valborgsfirande på samma gång istället. Jaja..det får väl gå!

• Solstrålen 82

Jag blir också 27 år i år :)

• Maniok

Herbst: Jag blir 26 år i december.

Vet ni vad allihopa? Går allt vägen så blir det en julabebis för mig. Jag fick ett positivt test idag!!! Kan inte fatta det.

• herbst
    Maniok skrev 2009-04-15 17:31:53 följande:
    Herbst: Jag blir 26 år i december. Vet ni vad allihopa? Går allt vägen så blir det en julabebis för mig. Jag fick ett positivt test idag!!! Kan inte fatta det.
    stort grattis får man säga kanske då inte  de  roligadte månaden för en bebis att födas i mina ögon med tanke på presenter osv =)

då e jag alltså yngst i tråden =) nja är ju bara 24 men har hunnit med en del för det fast just nu letar vi hus  så  trött på lgh! och STÖRIGA GRANAR =/ nej nu blir det fisk o päror till mat kram på er andra
    älskar min underbara familj
  • Maniok

Tack Herbst. Jag håller med dig, denna månaden var den jag allra minst ville blir gravid på, men skitsamma. Det är inte det viktigaste. Smaklig måltid!

• Mikah

Och jag är lika UNG som Morghana så jag fyller också 31 i år.

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!