• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • sofflan82

Jag kan helgen 1-3 maj också... Det är ju så satans dyrt med tågbiljett till sthlm så jag hoppar det denna gången... Kom även på att min bästa vän är i Italien då, så jag kan ändå inte klappa på hennes växande magen...

Själv slutade jag tidigt idag och har suttit på altanen och solat med en tidning! Störtmysigt! Ikväll blir det bara slappande då sambon spelar innebandy och inte kommer hem förrns sju och då är han dödstrött! Så ikväll skulle det tydligen bli kebabrulle då vi inte handlat ännu... Vi är bjudna till en konsert i Malmö (Rockkarusellen) då vi känner några som ska spela, men det börjar halv åtta och vi har inga biljetter... suck, vilket tråkigt liv man har ibland..
    Imorgon tänkte vi handla (superkul!!!...not) och tvätta och vaxa bilen. Annars är det en lugn helg nu när vi är ensamma!

Fick reda på att bygglovet måste ut till grannarna på förfrågning och de har haft det i en vecka redan och inte sagt nåt till oss, man blir ju nojjig så det bara skriker om det.. Men tillbyggnaden SKA bli av vilket som! Bygger vi halva tillbygget åt gången behöver vi inte bygglov så då kan ju grannarna inte klaga... hehe! Men vi får väl se OM de klagar först, de ena tycker att tillbygget skymmer deras kvällsol på altanen men sa inget då de trodde att de inte hade nåt att säga till om... Men båda har ju sagt "ok" till oss innan så det borde inte vara några problem..

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • herbst
    Morghana skrev 2009-04-17 13:56:17 följande:
    Herbst: Ja de där jäkla anläggningsjobben är inte roliga..min sambo jobbade ett tag som anläggare när första sonen föddes. Han bodde uppe i Stockholm söndag kväll-torsdag kväll. Ingen höjdare. Nu pluggar han komvux istället. Hemma mest hela tiden! Annars skulle jag gå under, ensam med 3 barn.Blir väl inte så mycket ikväll. Någon film kanske. Sambon ska ta med min dotter hem till sina föräldrar lite senare och låta henne vara med och polera upp bilen. Lite egentid för dem två. Vilket är bra tycker jag! Han är inte hennes pappa men det är fint att han vill ta sig tid med henne.Så jag blir hemma med småpojkarna. Tänkte tvätta lite ikväll men det får vänta tills han är hemma igen och jag kan göra det ifred.
    ohh någon som äntligen förstår hur jobbigt det är *snyft* man känner sig ensam o  deppig samt när ens vänner elelr vad man ska kallade sluta höra av sig efter vi miste maja så e man ganska ensam i visa stunder. hoppas ni andra får en mysig kväll
    älskar min underbara familj
  • KaffeSandra

Maniok: Grattis grattis! Vad spännande.

Såg att ni pratade om ålder och jag är 22 år, blir 23 i september så jag är väl yngst då, hehe

Jag va i Ullared igår och hittade massor till både mej och min dotter. Riktigt roligt

• Solstrålen 82
    KaffeSandra skrev 2009-04-17 20:35:51 följande:
    Maniok: Grattis grattis! Vad spännande.Såg att ni pratade om ålder och jag är 22 år, blir 23 i september så jag är väl yngst då, hehe Jag va i Ullared igår och hittade massor till både mej och min dotter. Riktigt roligt
    Va skoj med ullared! Jag och sambon ska troligen dit nästa lördag. Riktigt längtar!
    Så då antar jag att där var en del att handla? :)
  • Morghana

herbst: Visst gör man det. Men man får ändå försöka tänka på de positiva sakerna. Man får tid för sig själv (även om inte alla vill det), att det ändå inbringar pengar och en trygghet för familjen och att man får ta igen kvalitetstid under tiden han är hemma. Men jag vet...det är svårt att tänka positivt när man sitter mitt i det! Man vill ju vara tillsammans med normala arbetstider.
    Och har man inga vänner...ja då blir det ju ännu tyngre. Många blir ju "rädda" när någon de känner förlorar ett barn. De drar sig hellre undan än att vara rädda för att säga något dumt.

KaffeSandra: Ullared är ett jäkla ställe! :-P Jag har varit där en gång och det dröjer nog innan jag åker dit igen! Så mycket folk! Hade dessutom en stor mage som tyngde och ett tjatande barn med mig. Ska jag dit igen ska det vara utan barn. Svärmor tjatar om att jag ska med dit. De åker ooofta hon och en svägerska. Jag brukar bara skicka med en lista! Men det är ändå kul att shoppa!

• sofflan82

Vill åka till Ullared, har aldrig vart där. Hade funderingar på att åka nu i påsken, men det var stängt både påskdagen och annandagpåsk.... Sambon är svårövertalad...

• Solstrålen 82
    sofflan82 skrev 2009-04-17 21:31:55 följande:
    Vill åka till Ullared, har aldrig vart där. Hade funderingar på att åka nu i påsken, men det var stängt både påskdagen och annandagpåsk.... Sambon är svårövertalad...
    Ni kan hänga med mig och M på lördag :)
  • sofflan82

Det hade vart nåt! Får se om jag kan övertyda honom..

• Solstrålen 82

Haha ja det får du göra :) Verkar poppis att åka dit nu..

• sofflan82

Jo, hade en förälder på jobbet som ksulle dit idag.. R bara skrattade och sa att jag vi kunde åka utan honom... heheh

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!