Vänner i kristianstadområdet!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Hade ju varit perfekt att kunna samåka.
Det låter jättehärligt. Det skulle jag med kunna tänka mig! Lyxhotell...aargh..*dregel*
Jag kommer heller aldrig att gifta mig, sambon tycker att det är väldigt onödigt... Men jag hde helt klart velat gifta mig utomlands eller hemma i trädgården. Kyrka hade ju vart trevligt, men samtidigt är jag inte troende så det känns fel på något sätt.. och borgeligt kan jag klara mig utan då pappas vigsel var det tråkigaste jag vart på..... (klart på 5 minuter..)
Ska snart åka och träna, men det kanske blir att jag cyklar dit till och med! Blir styrkegympa! Och imorgon ska jag rida och på torsdag blir det boxercise! Riktigt aktiv vecka!
Hemma i trädgården har jag funderingar om. Är inte heller det minsta troende och det känns lite som hyckleri att stå i kyrkan då. Men så tycker jag att kyrkor oftast är väldigt fina. Även om jag känner mig obekväm där även om det så bara är en skolavslutning.
Jisses...ja det var en aktiv vecka det!
Jag ska ställa mig och hacka grönsaker och greja nu till tacosen. Det får bli min träning för dagen! Förutom alla lyft med små barn förstås.
Morghana. Så där känner jag också i en kyrka faktiskt. Trots det är jag gift i kyrkan då vi hade en helt underbar präst här på den tiden.
Vill också ge mig in i bröllopsdiskussionen. Vi planerade inte alls när vi gifte oss utan kände bara att vi ville dela hela livet så varför inte? Mamma sydde klänningen och pappa fixade maten och makens mamma bakade tårtan. Såklart har det inte alltid varit perfekt men idag är verkligen helt underbart och jag vet att vi tänkte rätt när vi bestämde oss för ett liv tillsammans. Och ja jag vet att man kan känna likadant utan och gifta sig. Men för mig är det ett sätt att verkligen bestämma sig.
Hade jag gift mig idag hade jag jättegärna gift mig på en strand nånstans. Jag försöker få mannen att tycka att vi kan fira vår tioårsdag på det viset, bara vi och barnen.
Antar att det kan vara mångas önskedröm att gifta sig på en strand. Jag kollade lite på Santorini som jag skrev, gud så vackert. Men som sagt, det lär bli svindyrt så det är nog inte värt det... Bättre och resa lite mer sen i så fall :=)
Sofflan: han kanske ändrar sig. Får se om M kan få han på andra tankar nån gång sen :) Väldans vad aktiv du är! Blir lätt avis :)
Jag som funderade starkt på att gå ut och göra lite powerwalk idag men sen kom jag hem, åt och gjorde sambon sällskap i soffan... Inte mycket till powerwalk idag :)
Vi i Fjälkinge (ja även andra om ni vill) kanske skulle starta en "gå klubb" så vi kommer ut och rör på oss i det fina vädret :) En knuff kan behövas ibland, speciellt när det gäller mig :)
Men jag har ju inte tränat på två veckor nu.... (jag räknar inte ridningen jag gjorde i påskas som träning då grannens häst grisepassar mest hela tiden....) Imorgon ska jag ge allt när jag rider.... Träningen nu ikväll var superkul och SVETTIG!
Solstrålen vi kan väl gå ut och gå åtminstonde en dag i veckan ihop? Vi kan ju variera fjälkinge och fjälkestad? (Här finns det massor av backar på balsberget... )
Mikah: Låter som det blev ett kanonbröllop. Enkelt och fint. Skönt när man kan få hjälp med. Här lär det bli jag som får göra allt. Men det får jag stå ut med! Det kommer bli enklast möjligast med störst fokus på ringarna. Dem kommer vi ju se hela tiden. Och något bröllopsfoto måste vi ju få till. Helst vill jag slippa fixa håret själv med. Känns lite lyxigare att få gå till salong.
Jag behöver verkligen en knuff för att komma igång med att gå!
Vill verkligen ut och röra på mig mer. Men som sagt..jag har inte hittat några bra vägar här i Fjälkinge som är framkomliga med tvillingsulky eller enkel sulky. Har ju hela Fjälkinge backe nästan precis bakom huset men kommer bara upp till parkeringen med vagnen.
Vid fjälkestad (balsberget) går det att ta sig med tvillingvagn till toppen. (tror jag iaf, har aldrig provat, men breda körbara vägar upp.
tack så jättemkt!! Vad ni är snabba på att skriva här inne ;) hur länge ar ni snackat med varandra??