• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • Solstrålen 82

Haha ja du skulle må då va :) Det orkar jag inte, hehe! Men vi bestämmer söndag.
    Låter bra med balsberget. Vi kan väl messa om tiden senare?

• Morghana
    herbst skrev 2009-04-21 14:25:03 följande:
    hej hopp fy fasen för mensvärk det va det bästa med att vara gravid *skratt* vad har ni för planer i veckan ingen mer än jag som är gräsänka i veckan?? så jobbigt att vara ute med polen osv trist men men o tösen  är super aktiv =/  plikten kallar bajs blöjor *muma* or not....
    Mensvärk slipper jag. Tar p-spruta. Det enda som verkar funka för att jag inte ska bli gravid igen! Så jag har ingen mens och det är sååå skönt!
    Nej gräsänka är jag aldrig/väldigt sällan. Tack och lov. Inga direkt planer i veckan tror jag inte.

Sambon klipper gräsmattan just nu. Gräsmattan är otroligt ful efter vintern men snart är den väl grön och fin igen!
  • sofflan82

Jag har själv aldrig haft mensvärk, varken innan p-piller elle rnär jag åt dem. Slutade med p-piller aug-07 och sen under våren 08 kom det MENSVÄRK! Jäklar vad ont det kan göra! Trodde inte att den kunde komma bara sådär när man aldrig har haft innan.. Nu har jag mensvärk den dagen som mensen är som värst, sen slipper jag den....

Solstrålen: Jag messar dig när jag bestämt en bra tid för oss!

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • herbst
    Morghana skrev 2009-04-21 16:06:48 följande:
    Mensvärk slipper jag. Tar p-spruta. Det enda som verkar funka för att jag inte ska bli gravid igen! Så jag har ingen mens och det är sååå skönt!Nej gräsänka är jag aldrig/väldigt sällan. Tack och lov. Inga direkt planer i veckan tror jag inte.Sambon klipper gräsmattan just nu. Gräsmattan är otroligt ful efter vintern men snart är den väl grön och fin igen!
    aha p -sprutan fick jag problem med fick så jälva ont när vi skulle ha kvällsmys *skratt* nä skämt o sido så fick jag något de kallar vestebulit så här fungerar fasen inga p medel det enda o billigaste är att lägga agnes i våran säng =P

längtar tills imorrn sambon kommer hem men åker dock fre morogn ner till big city malmö för att jobba men kommer sen lördag kväll då ska vi på barnkalas i bäckaskog trevlig eller ej men det skall göras sen så har man jobb söndag morgon igen o gubben åker på kvällen känns trist mkt bättre när hans löner kommer för då kan man ruffa åt sig lite goa pengar...

vad gör alla ni andra är ni mammalediga/väntar smått/arbetsnarkomaner eller arbetslösa man kan ju vara mkt mer men kan ju rabbla upp allt hej svejsnu blirdet blöjbyte för det luktar på långa vägar om inte någon av er är sugen på att byta blöjor =)
  • Solstrålen 82

Jag jobbar heltid men hade gärna bytat ut det nu mot att byta blöjor :) Längtar efter barn nu

• Morghana
    herbst skrev 2009-04-22 08:42:23 följande:
    aha p -sprutan fick jag problem med fick så jälva ont när vi skulle ha kvällsmys *skratt* nä skämt o sido så fick jag något de kallar vestebulit så här fungerar fasen inga p medel det enda o billigaste är att lägga agnes i våran säng =P längtar tills imorrn sambon kommer hem men åker dock fre morogn ner till big city malmö för att jobba men kommer sen lördag kväll då ska vi på barnkalas i bäckaskog trevlig eller ej men det skall göras sen så har man jobb söndag morgon igen o gubben åker på kvällen känns trist mkt bättre när hans löner kommer för då kan man ruffa åt sig lite goa pengar... vad gör alla ni andra är ni mammalediga/väntar smått/arbetsnarkomaner eller arbetslösa man kan ju vara mkt mer men kan ju rabbla upp allt hej svejsnu blirdet blöjbyte för det luktar på långa vägar om inte någon av er är sugen på att byta blöjor =)
    Ajdå..ja hormoner kan ställa till det! Jag är glad att sprutan funkar för mig men barnen är fruktansvärt bra preventivmedel annars!

Ja jag är ju mammaledig och har gott om blöjor att byta här med två små! Annars är jag arbetslös men måste snart ut i jobbsökarsvängen. Jag jobbade som svetsare innan första sonen kom men jag har nog glömt bort det mesta med den tekniken på de här 2 åren av mammaledighet. :-P
    Har jobbat mest inom kontor och storkök annars så där ska jag försöka hitta jobb!

Nu ska jag ringa pastorsexpeditionen och se om de har någon vigseltid för oss i sommar.
  • herbst

Solstrålen 82 skrev 2009-04-22 08:50:51 följande:

Jag jobbar heltid men hade gärna bytat ut det nu mot att byta blöjor :) Längtar efter barn nu
    ska vi byta *skratt* du byte blöjor o jag jobbar fast vi nog dela på lönen din *skratt*
    Morghana skrev 2009-04-22 10:54:43 följande:
    Ajdå..ja hormoner kan ställa till det! Jag är glad att sprutan funkar för mig men barnen är fruktansvärt bra preventivmedel annars!Ja jag är ju mammaledig och har gott om blöjor att byta här med två små! Annars är jag arbetslös men måste snart ut i jobbsökarsvängen. Jag jobbade som svetsare innan första sonen kom men jag har nog glömt bort det mesta med den tekniken på de här 2 åren av mammaledighet. :-PHar jobbat mest inom kontor och storkök annars så där ska jag försöka hitta jobb!Nu ska jag ringa pastorsexpeditionen och se om de har någon vigseltid för oss i sommar.
    hur gammla är dina barn vår dotter som vi miste skulle ju varit 2år och lillasyster är 14 månader...ohh va mysigt med bröllop ska ni ha stort eller litet?
    jo barn vet precis när de ska vakna på kvällen då det börjar hetta till de kasnke har no antni syskon reflex vem vet =)
  • Morghana
    herbst skrev 2009-04-22 11:03:31 följande:
    Solstrålen 82 skrev 2009-04-22 08:50:51 följande:hur gammla är dina barn vår dotter som vi miste skulle ju varit 2år och lillasyster är 14 månader...ohh va mysigt med bröllop ska ni ha stort eller litet? jo barn vet precis när de ska vakna på kvällen då det börjar hetta till de kasnke har no antni syskon reflex vem vet =)
    Min dotter är 10 år, mina söner är 1,5 år (21 mån) och 7 mån. Det är bara 14 månader mellan dem så visst går det att få till det trots småbarn. :-P
    Men det är konstigt att de vaknar just DÅ vart man än är i huset.
    Vi ska ha ett litet bröllop. Mest pga ekonomin och för att det blir så kort varsel nu. Sambon ville redan i maj men hur hinna fixa allt på bara en månad? Nej lite längre tid vill jag ha. Så nu blir det av den 1:a augusti!
    Allt blir den 1:e...vi träffades 1:a september 2006, förlovade oss 1:a december 2006..och gifter oss 1:a augusti 2009.
  • Solstrålen 82

Va kul att det blir en sån dag, lätt att komma ihåg dessutom :)
    Riktigt skoj att det är bokat!

• Morghana

Javisst Det blir nog kanon det här. Inbjudningskort och tackkort är beställda nu. Lika bra att ta lite i taget de månader som är kvar.

Det är bara en liten detalj jag fjantar över..det kommer se riktigt dråpligt ut när vi går in i kyrkan och står framme hos prästen. Jag är 153 cm och sambon är 192 cm. Styltor för mig kanske?

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!