• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • Morghana

Edvina82: Haha! Låter som du är ett lika stort tårtmonster som jag!
    Jag hoppas det blir mycket tårta över efter bröllopet så jag kan moffla till frukost dagen efter. :-P

• Solstrålen 82

Mums! Behöver du frivilliga provsmakare så vet du att jag finns i byn :)

• Solstrålen 82

Haha samma här, min sambo har varit bagare en gång i tiden så det överlåter jag till han :)

• Morghana

Provsmakare kan kanske behövas! Jag är alltid lika nervös när jag ska servera något som jag aldrig bakat/tillagat tidigare.

Gud vad behändigt det måste vara med egen kock Edvina!

För övrigt tänkte jag vara bekväm av mig när det gäller maten till bröllopet. Köpa färdig potatissallad som jag bara ska modifiera med färsk dill och kanske lite lätt med vitlök. Kallskuret från chark. Rostbiff, skinkor, göra egen marinerad kall fläskfilé.. grönsallad.
    Funderade på en massa olika kalla matpajer först men jag kommer nog inte ha plats för allt i frys och kylskåp. Det ska ju ändå vara ett enkelt bröllop.

• Solstrålen 82

Ja men det lät väl inte fel! Min mamma och styvpappa hade med ett enkelt bröllop, kyrka och sen fest ute med tält och jag har för mig att de serverade något liknande. Perfekt, man vill ju inte heller behöva slita med massa mat och annat när det är ens dag :)

• Morghana

Nej man vill ju inte det.
    Och självklart hoppas vi på fint väder så vi kan vara ute i trädgården!
    Om alla nu kommer..vilket jag vet inte händer men ändå..så blir vi nästan 50 personer. Men jag tror vi trappar ner till ca 30 pers. Blir liiite tråkigt inomhus då. Vi får sprida ut oss i uterum, kök och vardagsrum i så fall. Mingla runt i vårt lilla hus. :-P

Hur ska jag kunna vänta alla de här månaderna nu då? Tur att tiden brukar gå vansinnigt fort för det mesta.

• Tant Groda

morghana: jag tror tiden kommer att rusa fram tills det är dax...

du har nog ett gäng frivilliga provsmakare här

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!