Vänner i kristianstadområdet!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
ja vi får hoppas det!
Vad ska ni hitta på i helgen då? Vi ska ha barnkalas i morgon.
vi ska göra vid en massa med huset och så ska sambon fiska och jag ska måla en bänk, som han nyss målat sen ska vi bort på lördagkvällen...så det är fullt upp här
Ingen vila när man har hus :) Usch, vi har fortfarande inte lagt golvet i källaren, det bara står där, men det kommer bli så snyggt där nere när vi väl får tid och ork att göra vid :) Jaså, var fiskar han då? Min sambo är med sugen på att fiska så jag får väl offra mig en dag :)
Han fiskar lite överallt idag tror jag de är i åhus någonstans, ganska ofta nere i kivik, sen har han båten i tosteberga. Tycker det är rätt mysigt att fiska
nä ingen rast och ingen ro med hus, fast kul är det
Jag med fast jag har inte fiska på evigheter, sen jag var ute med min morfar för säkert 10 år sen :) Ok ja han har säkert några ställen han med som är bra. Fiskar du med?
Haha nä verkligen inte men det lönar sig, speciellt på sommaren :)
Ah fiska var länge sedan! Det är kul men jag gillar inte lukten på händerna efteråt. :-P
När jag var tonåring brukade vi åka till några klippor i Kolmårdstrakten och fiska strömming. Det var bara att kasta ut linan med en massa krokar på, veva in och så var alla krokar fulla med strömming.
Det här med en träff...än så länge vet jag inte riktigt.
Det enda jag vet helt säkert är att helgen den 15-17 maj är jag upptagen! Då kommer delar av min kära familj ner ifrån Finspång för på söndagen sedan ska vi hålla dop för minstingen.
Och jag tror vi ska på konfirmation den siste maj. Annars är jag nog rätt ledig. Men måste släpa med mig den minste av pojkarna som inte alls vill vara hos pappa längre än 5 minuter.
I helgen ska vi inte göra något speciellt. Ja greja lite med trädgården kanske..plocka kvistar och grenar som blåst ner och ligger överallt. Dottern ska iväg till ridskolan imorgon förmiddag med. Tänkte släpa med mig båda grabbarna och få oss lite frisk luft samtidigt.
hej hopp här är en depp dag helt slut då lillfis va vkane halva natten gubben jobbar i malmö tills lördag kväll o kommer hem sen men åker igen till varberg på söndag kväll o blir borta tills fred då det blir malmö på lördag sen varbeg på söndag känns som familj inte finns just nu när de börjar få fart på jobben då han jobbar med anläggning osv =/ tråkigt men kul med shopping pengar så vad gör ni andra ikväll osv själv så sitter man själv *suck*
Ikväll blir det nog inte mycket för oss. Laga mat som vi ännu inte bestämt, sen ska lillkillen säkert se en film (han har längtat...) och sen blir det väl lite städning och sen mys i soffan.
Va trist herbst! Vet inte hur jag skulle fixa om min sambo var borta så mycket, fast det är klart, hade kanske varit lugnt och skönt hemma då :)
Herbst: Ja de där jäkla anläggningsjobben är inte roliga..min sambo jobbade ett tag som anläggare när första sonen föddes. Han bodde uppe i Stockholm söndag kväll-torsdag kväll. Ingen höjdare. Nu pluggar han komvux istället. Hemma mest hela tiden! Annars skulle jag gå under, ensam med 3 barn.
Blir väl inte så mycket ikväll. Någon film kanske.
Sambon ska ta med min dotter hem till sina föräldrar lite senare och låta henne vara med och polera upp bilen. Lite egentid för dem två. Vilket är bra tycker jag! Han är inte hennes pappa men det är fint att han vill ta sig tid med henne.
Så jag blir hemma med småpojkarna. Tänkte tvätta lite ikväll men det får vänta tills han är hemma igen och jag kan göra det ifred.