• Muchi83

För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!

Jag ville starta en tråd för oss som har barn som är lite sena i utvecklingen med vissa saker. Alla andra barn kanske går eller äter vanlig mat men inte ditt barn. Kan ju vara skönt att få veta att man inte är ensam =)

• Svar på tråden För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!
  • Frostmoln

Frösöblomster: Skönt att höra! Längtar tills det där klassiska da-da kommer, låter ju så sött :).

• Dollheart82

Hej!
    Åh nu måste jag få skryta lite om lillskrutt! Idag 13,5 månader gammal har hon tagit sina första steg utan hjälp. Hon har gått med våra händer länge, länge men balansen har varit lite sisådär och allra mest är det nog modet som inte har hållt. Men idag gick hon till mig från stolen hon höll i, 3 steg! Återstår att se om det är någonting hon tänker göra om, men stolt som en tupp det är denna mamma i alla fall! Hoppas att ni mår bra alla där ute!

• Dollheart82
    Svar på #130
    Kul att höra! Duktig tjej du har:) Min dotter var i samma ålder som din när hon började rulla runt lite oftare, hon var tvungen att lära sig krypa först för att förstå vitsen med att rulla runt! Men precis som din var hon tidig med pincettgreppet! Som sagt olika vad de fokuserar på.
  • Dollheart82
    Svar på #129
    Vi har inte fått någon bok från BVC????
  • Smuliz

Aaa va härligt för er att det går framåt för era barn med utvecklingen

Hoppas att jag kan säja det samma snart.

Tycker det har stått still sååå länge nu men men... Hon är ju inte frisk heller så inte så konstigt.

Kram till er alla!

• Babybalo

Vi har inte heller fått den där boken från BVC! Jag har hört många prata om den, men här i Stockholm får man den inte (iaf inte i Nacka)!

• Frostmoln

Vi har fått boken, den är riktigt bra. Tycker den är fint och nyanserat skriven.

• ouiouioui

Babybalo skrev 2009-02-17 21:12:13 följande:

Vi har inte heller fått den där boken från BVC! Jag har hört många prata om den, men här i Stockholm får man den inte (iaf inte i Nacka)!
    Jo, vi har fått den! (Bor i innerstan) Det var dock ett tag sedan jag läste i den nu.
  • Triple Trouble
    Flickan och kråkan skrev 2009-02-16 16:24:29 följande:
    14 månader är inte sent att gå det heller. Vanligast är att barn går mellan 10-14 månader. Vi kommer att hamna senare är jag rätt övertygad om. 14 månader om 1 vecka....fast vem vet .Sen med att rulla - 7 respektive 8 månader. Men inte särskilt sen med att sitta eller ställa sig upp - dryga halvåret och 8½ månad.Klappar inte händer ännu eller slår ihop klossar. Hittills har vi inte heller fått någon indikation på att något skulle vara galet. Vi har ändå gått på sjukgymnastik på drottning silvias barnsjukhus. De borde ju ha träffat ett och annat barn och kunna det här med motorik.Träffade en go kille på 2½-3 år igår. Han började gå när han var två år. Som vilken annan liten grabb/tös i samma ålder....tog bara lite tid på sig med gåendet.
    nä, hon var inte 14 mån , 1 år och 4 mån, så hon var 16 mån.. noga ska det vara halvsent iaf. Men hon var en riktig fegis.
  • Flickan och kråkan

Triple Trouble skrev 2009-02-18 00:01:03 följande:

nä, hon var inte 14 mån , 1 år och 4 mån, så hon var 16 mån.. noga ska det vara halvsent iaf. Men hon var en riktig fegis.
    Låter som vår då
Svar på tråden För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!