Zam skrev 2009-04-27 10:21:05 följande:
hej, min dotter är snart 10 månader och kan inte sitta själv, inte krypa, inte vända sig helt från mage till rygg eller tvärtom, kan inte stå upp om man håller henne, inte hoppa i hopp gunga. på bvc säger dom att allt är normalt, men jag kan värkligen inte låta bli att oroa mig för att det skulle vara nått fel, spciellt som tiden bara går och det inte händer så mycket. hon har börjat försöka sätta sig upp, som små "sitt ups" hon känns ju inte efterbliven, glad och social, men är fortfarande som en liten bäbis. vad tror ni?
Vet du vad. Jag tycker att du ska be att få komma till en sjukgymnast eftersom du känner dig lite fundersam och orolig. Inte för att jag tror att något är galet, utan för att de är oerhört duktiga på barns motorik och har ett lite annorlunda perspektiv på saker och ting än BVC. Kunnigare helt enkelt. Vi gick hos sjukgymnast första månaderna, för att vår kille var lite sen med att bli stadig i nacken. Det var suveränt. Han har alltid tagit saker och ting med en gnutta ro.....och allt är ok....men ibland hamnar man i FL-fällan m.m. där "alla" barn gör allt supertidigt