• Jössica

Unga föräldrar; vad heter era barn?

Har en dotter som heter Sadie LEANA.
    Vad heter era barn?
    Ni som ska ha nr. 2-3 osv, vad vill ni att h*n ska heta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 13:59
    Våran son är född! Han fick namnet DEVIN Nathaniel ;o)

• Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?
  • Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-03 16:11:03 följande:
     Vad menar du att de vet bättre? Man väljer väl själv hur man vill att det ska stavas herregud. Hur fan kan folk ens kommentera stavningen,. de har valt att han ska heta så, fine! Det är väl för fan inte någon annans val än föräldrarna,. skulle pojken sen avsky stavningen när han blir äldre får han väl ändra stavning. Inte mer med det,.. namnet uttalas inte annorlunda pga stavningen. Föräldrarna har valt att det ska stavas med C istället för K men ändå uttalas K. Då är det också så det uttalas...
    heja heja {#lang_emotions_wink}
  • MicaelochMaria
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 15:43:36 följande:
    Förutom att namnet Cevin är skrivet fel så uttalas det fortfarande Kevin, om det hade uttalats så som det bör Sevin DÅ hade det varit unikt.
    Men detta är ingen tråd där man diskuterar andras val av namn, så vill du utveckla din diskussion angående WT, så finns det massa sådana trådar där du kan uttrycka ditt missnöje gentemot andras val av namn
  • MicaelochMaria

Jag tycker Caspian är jättefint också, men sambon tyckte inte om det..

Tjejnamn är jättesvårt tycker jag! Men som sagt, blir nog en liten Moa här. Moa med C... Hahahahah

• 070706

Jag är 20 år, sonen som blir två år i sommar heter HUGO Vincent Fredrik.

Incredible
  • Disa jansson

jag är 23
    william 3 år
    Leah 1 år

• smulis 87
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 20:03:02 följande:
    Jag tycker Caspian är jättefint också, men sambon tyckte inte om det..Tjejnamn är jättesvårt tycker jag! Men som sagt, blir nog en liten Moa här. Moa med C... Hahahahah
    Moa skulle jag vilja att min dotter skulle heta om vi får en dotter =) har en liten Max nu..kanske skulle ha stavat Maks ;)
  • FridaLee

är inte så ung längre är 26 snart 27 år, var 19 med första barnet han heter Sonny andra barnet en dotter då var jag 22 hon heter Carolina och nu 3:e heter Emmie-Lee

• MammaHanna 070911

"LindaJohansson81" borde verkligen tänka lite.. läste att fridus2 döpt sitt barn till Carolina, och att "Micaelochmaria" även funderat på Caspian.
    Och inte fan uttalar man Carolina, Caspian, Caroline, Carl osv med S?
    Nej man uttalar det med K. Alltså ser jag ingen felstavning på Cevin heller...

Vilka fina namn alla har valt. :) Märks att det börjar bli vanligare med "ovanliga" namn på barn,.. speciellt bland unga föräldrar.

Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • alvaereva

Jag tycker själv inte att jag är så ung, men var iallafall 23 när min dotter kom. Hon heter Lilly ELISE.
    Vi kommer inte få fler barn men hade vi fått det hade namnen Vendela och Milo stått högst på listan.

• Prisssan

Jag var 19 år när jag var gravid och jag gav min dotter namnet Roxana.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?