Inlägg från: MammaHanna 070911 |Visa alla inlägg
  • MammaHanna 070911

Unga föräldrar; vad heter era barn?

Min son som är 2 år och 2 månader heter Leo Maximiliam Alexander.
    Vi väntar nu nummer 2 som är uträknad att komma i oktober. Och har sagt att om det blir en pojke ska tilltalsnamnet vara Laban och blir det en flicka så tilltalsnamnet Michelle. :)

Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • MammaHanna 070911

Jag håller med dig,..
    Jag är med en sån som gärna vill stava namn lite ovanligt.. så det blir unikt. Inte alls konstigt att du valde Cevin, tycker det är lite häfigt.
    Tyvärr kan man ju inte stava Maximiliam "konstigt" eller vad man ska säga. Men de flesta stavar ju det Maximillian så lite ovanliga var vi allt vi med {#lang_emotions_wink}

• MammaHanna 070911

Jag är inget stort fan av namnet emma, men det passar bra till elias tycker jag. Och erik passar bra på pojke. Men då är det ju inte så stor skillnad på namnen. Du kanske inte vill de ska börja på samma bokstav ens.. :)

• MammaHanna 070911
    LjubaviMoja skrev 2009-04-03 15:59:32 följande:
    Kanske för att de vet bättre
     Vad menar du att de vet bättre?
    Man väljer väl själv hur man vill att det ska stavas herregud.

Hur fan kan folk ens kommentera stavningen,. de har valt att han ska heta så, fine! Det är väl för fan inte någon annans val än föräldrarna,. skulle pojken sen avsky stavningen när han blir äldre får han väl ändra stavning. Inte mer med det,.. namnet uttalas inte annorlunda pga stavningen. Föräldrarna har valt att det ska stavas med C istället för K men ändå uttalas K. Då är det också så det uttalas...
  • MammaHanna 070911

"LindaJohansson81" borde verkligen tänka lite.. läste att fridus2 döpt sitt barn till Carolina, och att "Micaelochmaria" även funderat på Caspian.
    Och inte fan uttalar man Carolina, Caspian, Caroline, Carl osv med S?
    Nej man uttalar det med K. Alltså ser jag ingen felstavning på Cevin heller...

Vilka fina namn alla har valt. :) Märks att det börjar bli vanligare med "ovanliga" namn på barn,.. speciellt bland unga föräldrar.

• MammaHanna 070911

Jaså,..? Så du uttalar alltså Caroline för Sarolin, Carl för Sarl, Caspian för Saspian osv?
    Om du nu är svenskalärare så borde du veta, att namn uttalar man inte på samma sätt som andra ord. DVS även om man nu uttalar cymbal med s så betyder det inte att man uttalar Carola med S.

Har du verkligen MVG i svenska? Isf borde du veta detta..

• MammaHanna 070911

Sen kan jag också tycka,.. att som lärare ska man inte vara så fruktansvärt trångsynt som du verkar vara. Du borde gå en kurs i uppförande. Då JAG som förälder inte skulle vilja ha en trångsynt person, en som inte kan acceptera andras val och som tycker att alla har fel och bara den själv har rätt, som lärare till mina barn.

• MammaHanna 070911

Nej jag läste rätt,..
    I mitt inlägg skrev jag "att namn uttalar man inte på samma sätt som andra ord".

• MammaHanna 070911

Jag vet hur hon menar... jag vet att hon har rätt, när det handlar om saker eller andra ord,.. men inte namn!
    Det stämmer inte på människors namn!

Namnet Cevin stavas inte ofta med C som du skriver, men det händer. Det fins 129 stycken i sverige som heter Cevin, och 10293 som heter Kevin.
    Men fast att det inte är många som stavar med C så finns dem. Och ja du har helt rätt,.. jag skulle aldrig kalla Cevin för Sevin. Och det tror jag inte många skulle göra heller,.. men det är klart att det finns personer som uttalar med S. Det är ju denna tråden ett bevis på.

• MammaHanna 070911

Så du är lärare i sfi? Det kanske förklarar varför istortsett alla invandrare i min klass lärt sig svenska väldigt dåligt. :S Och då menar jag verkligen inget negativt mot invandrarna..

Du verkar vara rätt trög,.. som hackar på folk för deras val på namn åt sina barn.
    Varför skulle hon ändra stavningen? Även om barnet inte varit namngivet ännu så hade hon nog behållt den stavningen hon valt.
    Namn uttalar man som föräldrarna valt att göra det. Det har INGENTING med grammatik att göra. Hur svårt kan det vara att förstå?

• MammaHanna 070911

Okej, du jobbar för lönens skull och inte för att hjälpa dem med språket... som sagt, det förklarar en del.

• MammaHanna 070911
    Mellie182 skrev 2009-04-04 10:58:24 följande:
    skickade precis ett mail till dej
    Okej, :) Ska genast kolla {#lang_emotions_wink}
  • MammaHanna 070911
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 11:31:33 följande:
    Ge dig nu! Skärp dig! Har du inget riktigt att komma med kan du sluta skriva tycker jag.
    Detsamma gäller dig.
  • MammaHanna 070911

Du har hållit på med att hacka på folk pga stavningen de valt till sina barn.
    Om du ska klaga på stavningar så hänvisar jag dig bort ifrån denna tråd och istället gå med i den tråden vars länk du skrev.

• MammaHanna 070911
    LjubaviMoja skrev 2009-04-04 13:04:37 följande:
    och du fortsätter att svara och bry dig så det gör inte dig till bättre människa.
    Tycker du det är konstigt att hon bryr sig o försvarar sig då?
    Det är ju hennes barn det handlar om.
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?