• Jössica

Unga föräldrar; vad heter era barn?

Har en dotter som heter Sadie LEANA.
    Vad heter era barn?
    Ni som ska ha nr. 2-3 osv, vad vill ni att h*n ska heta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 13:59
    Våran son är född! Han fick namnet DEVIN Nathaniel ;o)

• Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?
  • Prisssan
    Prisssan skrev 2009-04-04 08:56:27 följande:
    Jag var 19 år när jag var gravid och jag gav min dotter namnet Roxana.
    Glömde att om jag får en son en dag så har jag börjat fundera på namnet Rafael.
    Fast nu är jag inte lika ung
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Mellie182
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 20:03:02 följande:
    Jag tycker Caspian är jättefint också, men sambon tyckte inte om det.. Tjejnamn är jättesvårt tycker jag! Men som sagt, blir nog en liten Moa här. Moa med C... Hahahahah
    hahah den va bra gumman {#lang_emotions_tongue_out}
  • LindaJohansson81
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 08:35:48 följande:
    "LindaJohansson81" borde verkligen tänka lite.. läste att fridus2 döpt sitt barn till Carolina, och att "Micaelochmaria" även funderat på Caspian. Och inte fan uttalar man Carolina, Caspian, Caroline, Carl osv med S? Nej man uttalar det med K. Alltså ser jag ingen felstavning på Cevin heller...Vilka fina namn alla har valt. :) Märks att det börjar bli vanligare med "ovanliga" namn på barn,.. speciellt bland unga föräldrar.
    Läs på din grammatik! snälla!

Hårda vokaler A, o, u, å som har ett C framför uttalas K
    Medans Mjuka vokaler e,i,ä,ö,y Tänk CYMBAL uttalas S.
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 09:36:48 följande:
    Läs på din grammatik! snälla! Hårda vokaler A, o, u, å som har ett C framför uttalas K Medans Mjuka vokaler e,i,ä,ö,y Tänk CYMBAL uttalas S.
    snälla kan du svara på en sak..?
    vart vill du komma?
    vill du att folk ska döpa om sina bara så du får "rätt" eller va håller du på med?
    du säger att "hon får väl stava det hur hon vill" om du nu tycker att hon får det varför ens komentera då?
  • MammaHanna 070911

Jaså,..? Så du uttalar alltså Caroline för Sarolin, Carl för Sarl, Caspian för Saspian osv?
    Om du nu är svenskalärare så borde du veta, att namn uttalar man inte på samma sätt som andra ord. DVS även om man nu uttalar cymbal med s så betyder det inte att man uttalar Carola med S.

Har du verkligen MVG i svenska? Isf borde du veta detta..

Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • Prisssan
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:00:08 följande:
    Jaså,..? Så du uttalar alltså Caroline för Sarolin, Carl för Sarl, Caspian för Saspian osv? Om du nu är svenskalärare så borde du veta, att namn uttalar man inte på samma sätt som andra ord. DVS även om man nu uttalar cymbal med s så betyder det inte att man uttalar Carola med S. Har du verkligen MVG i svenska? Isf borde du veta detta..
    Nu läste du  inte riktigt rätt Linda´s inlägg
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 09:36:48 följande:
    Läs på din grammatik! snälla! Hårda vokaler A, o, u, å som har ett C framför uttalas K Medans Mjuka vokaler e,i,ä,ö,y Tänk CYMBAL uttalas S.
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • MammaHanna 070911

Sen kan jag också tycka,.. att som lärare ska man inte vara så fruktansvärt trångsynt som du verkar vara. Du borde gå en kurs i uppförande. Då JAG som förälder inte skulle vilja ha en trångsynt person, en som inte kan acceptera andras val och som tycker att alla har fel och bara den själv har rätt, som lärare till mina barn.

• MammaHanna 070911

Nej jag läste rätt,..
    I mitt inlägg skrev jag "att namn uttalar man inte på samma sätt som andra ord".

• Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:11:59 följande:
    Sen kan jag också tycka,.. att som lärare ska man inte vara så fruktansvärt trångsynt som du verkar vara. Du borde gå en kurs i uppförande. Då JAG som förälder inte skulle vilja ha en trångsynt person, en som inte kan acceptera andras val och som tycker att alla har fel och bara den själv har rätt, som lärare till mina barn.
    tummen upp !!!
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?