• Jössica

Unga föräldrar; vad heter era barn?

Har en dotter som heter Sadie LEANA.
    Vad heter era barn?
    Ni som ska ha nr. 2-3 osv, vad vill ni att h*n ska heta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 13:59
    Våran son är född! Han fick namnet DEVIN Nathaniel ;o)

• Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?
  • Helennnna

Min dotter heter Ellinor, vill ha en till..helst en son. Då ska han heta Elias.

Kul med en tråd för unga föräldrar.

• MammaHanna 070911

Jag är inget stort fan av namnet emma, men det passar bra till elias tycker jag. Och erik passar bra på pojke. Men då är det ju inte så stor skillnad på namnen. Du kanske inte vill de ska börja på samma bokstav ens.. :)

Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • Tokfrjant
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-03 15:23:54 följande:
    Jag är inget stort fan av namnet emma, men det passar bra till elias tycker jag. Och erik passar bra på pojke. Men då är det ju inte så stor skillnad på namnen. Du kanske inte vill de ska börja på samma bokstav ens.. :)
    Ingen aning, det kvittar nog.. Fast Emma heter min brors flickvän :P
    Finns många namn man inte kan ha bara för att de redan är "upptagna"
  • LindaJohansson81
    Simbiz skrev 2009-04-03 15:05:28 följande:
    Så alla som flyttar hit från andra länder, ska de byta namn då för att de ska passa de svenska reglerna eller??? Varför ska man ha ett typiskt svenskt namn?? Jag tänkte oxå ha en annan stavning på mina barns namn än de man "ska" ha för att det ser bättre ut och sen blir det unikt!!! Det kanske var det som MicaelochMaria tänkte nar de valde ett C istället för det vanliga K:et att det just skulle vara unikt!
    Ursäkta min frånvaro, lämnat mina barn till sin far.

Nej, men jag antar som svensk att man vill ha sina barns namn korrekt skrivna. Sedan blir inte ett namn mer unikt för man lägger till C Z Och H där det inte ska vara ser bara trashigt ut.
  • LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 15:42:20 följande:
    Ursäkta min frånvaro, lämnat mina barn till sin far. Nej, men jag antar som svensk att man vill ha sina barns namn korrekt skrivna. Sedan blir inte ett namn mer unikt för man lägger till C Z Och H där det inte ska vara ser bara trashigt ut.
    Förutom att namnet Cevin är skrivet fel så uttalas det fortfarande Kevin, om det hade uttalats så som det bör Sevin DÅ hade det varit unikt.
  • Simbiz
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 15:42:20 följande:
    Ursäkta min frånvaro, lämnat mina barn till sin far.Nej, men jag antar som svensk att man vill ha sina barns namn korrekt skrivna. Sedan blir inte ett namn mer unikt för man lägger till C Z Och H där det inte ska vara ser bara trashigt ut.
    Mitt namn stavas inte som de andra som heter samma sak. Men jag tycker mitt är unikt, för att det inte är många som stavar det på samma sätt.
  • LjubaviMoja
    Simbiz skrev 2009-04-03 15:54:50 följande:
    Mitt namn stavas inte som de andra som heter samma sak. Men jag tycker mitt är unikt, för att det inte är många som stavar det på samma sätt.
    Kanske för att de vet bättre
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • MammaHanna 070911
    LjubaviMoja skrev 2009-04-03 15:59:32 följande:
     Vad menar du att de vet bättre?
    Man väljer väl själv hur man vill att det ska stavas herregud.

Hur fan kan folk ens kommentera stavningen,. de har valt att han ska heta så, fine! Det är väl för fan inte någon annans val än föräldrarna,. skulle pojken sen avsky stavningen när han blir äldre får han väl ändra stavning. Inte mer med det,.. namnet uttalas inte annorlunda pga stavningen. Föräldrarna har valt att det ska stavas med C istället för K men ändå uttalas K. Då är det också så det uttalas...
    Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • Simbiz
    LjubaviMoja skrev 2009-04-03 15:59:32 följande:
    ?? Så du menar att mina föräldrar inte visste bättre när de valde min stavning eller hur menar du??
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?