• Jössica

Unga föräldrar; vad heter era barn?

Har en dotter som heter Sadie LEANA.
    Vad heter era barn?
    Ni som ska ha nr. 2-3 osv, vad vill ni att h*n ska heta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 13:59
    Våran son är född! Han fick namnet DEVIN Nathaniel ;o)

• Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 10:38:15 följande:
    Jag undrade om hon UTTALADE namnet såsom hon stavat det. jag vet att jag har rätt, det ÄR grammatiskt fel. Men nu är ju ungen redan namngiven så lite sent att ändra det nu.
    ja men dåsa kanske dags att släppa diskutionen då?
  • LindaJohansson81
    Mellie182 skrev 2009-04-04 10:44:57 följande:
    ja men dåsa kanske dags att släppa diskutionen då?
    Diskussionen?

Det är inget att diskutera eftersom jag har rätt
  • MammaHanna 070911

Så du är lärare i sfi? Det kanske förklarar varför istortsett alla invandrare i min klass lärt sig svenska väldigt dåligt. :S Och då menar jag verkligen inget negativt mot invandrarna..

Du verkar vara rätt trög,.. som hackar på folk för deras val på namn åt sina barn.
    Varför skulle hon ändra stavningen? Även om barnet inte varit namngivet ännu så hade hon nog behållt den stavningen hon valt.
    Namn uttalar man som föräldrarna valt att göra det. Det har INGENTING med grammatik att göra. Hur svårt kan det vara att förstå?

Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • Mellie182
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 10:45:41 följande:
    Diskussionen? Det är inget att diskutera eftersom jag har rätt
    men se du fortsätter ju ..
    du har fått säga det du ville att dom stavat fel så då behöver du ju inte fortsätta eller ere ngt mer du vill få fram?
  • LindaJohansson81
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:50:46 följande:
    Så du är lärare i sfi? Det kanske förklarar varför istortsett alla invandrare i min klass lärt sig svenska väldigt dåligt. :S Och då menar jag verkligen inget negativt mot invandrarna..Du verkar vara rätt trög,.. som hackar på folk för deras val på namn åt sina barn.Varför skulle hon ändra stavningen? Även om barnet inte varit namngivet ännu så hade hon nog behållt den stavningen hon valt. Namn uttalar man som föräldrarna valt att göra det. Det har INGENTING med grammatik att göra. Hur svårt kan det vara att förstå?
    Det är mycket svårt att förstå.

Sedan tycker jag också att KOMMUNALA SFI har stora brister. Tur att man inte jobbar för kommunen, så får man högre lön med!
  • LindaJohansson81
    Mellie182 skrev 2009-04-04 10:52:00 följande:
    men se du fortsätter ju ..du har fått säga det du ville att dom stavat fel så då behöver du ju inte fortsätta eller ere ngt mer du vill få fram?
    *ingen kommentar*
  • julibebis08

Hmm är jag ung förälder? 24 år? Aja min dotter heter Klara Matilda med Matilda som tilltalsnamn

• MammaHanna 070911

Okej, du jobbar för lönens skull och inte för att hjälpa dem med språket... som sagt, det förklarar en del.

• Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 10:50:46 följande:
    Så du är lärare i sfi? Det kanske förklarar varför istortsett alla invandrare i min klass lärt sig svenska väldigt dåligt. :S Och då menar jag verkligen inget negativt mot invandrarna.. Du verkar vara rätt trög,.. som hackar på folk för deras val på namn åt sina barn. Varför skulle hon ändra stavningen? Även om barnet inte varit namngivet ännu så hade hon nog behållt den stavningen hon valt. Namn uttalar man som föräldrarna valt att göra det. Det har INGENTING med grammatik att göra. Hur svårt kan det vara att förstå?
    skickade precis ett mail till dej {#lang_emotions_wink}
  • MammaHanna 070911
    Mellie182 skrev 2009-04-04 10:58:24 följande:
    skickade precis ett mail till dej
    Okej, :) Ska genast kolla {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?