• Jössica

Unga föräldrar; vad heter era barn?

Har en dotter som heter Sadie LEANA.
    Vad heter era barn?
    Ni som ska ha nr. 2-3 osv, vad vill ni att h*n ska heta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 13:59
    Våran son är född! Han fick namnet DEVIN Nathaniel ;o)

• Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?
  • MicaelochMaria
    LjubaviMoja skrev 2009-04-04 13:04:37 följande:
    och du fortsätter att svara och bry dig så det gör inte dig till bättre människa.
    Har jag sagt att jag måste vara en bättre människa?
  • LjubaviMoja
    MicaelochMaria skrev 2009-04-04 13:22:14 följande:
    Har jag sagt att jag måste vara en bättre människa?
    Spill inte galla på andra då som uttrycker sina åsikter för det får man ha vettu oavsett om de passar dig eller inte.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Linneasmamma

Verkar som vredet lagt sig här ;o)

Bra jobbat töser!

• MammaHanna 070911
    LjubaviMoja skrev 2009-04-04 18:31:01 följande:
    Spill inte galla på andra då som uttrycker sina åsikter för det får man ha vettu oavsett om de passar dig eller inte.
    Klart man får ha sina egna åsikter. Men när det handlar om det som detta handlar om, dvs deras val av namn till sitt barn så behöver man inte skrika ut sina åsikter till halva familjeliv. Tyck vad du vill om deras stavning men jag tror inte det är något de vill höra så då kan man ju bara hålla käften om vad man tycker istället för att såra.
    Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • LjubaviMoja
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-04 20:23:23 följande:
    Klart man får ha sina egna åsikter. Men när det handlar om det som detta handlar om, dvs deras val av namn till sitt barn så behöver man inte skrika ut sina åsikter till halva familjeliv. Tyck vad du vill om deras stavning men jag tror inte det är något de vill höra så då kan man ju bara hålla käften om vad man tycker istället för att såra.
    Nja riktigt så funkar det jo inte man får skrika och säga sina åsikter om man vill så länge det inte anses som påhopp och tycker du att de gör det så är det bara att anmäla.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • MicaelochMaria

Vad jag ansåg var att det inte var rätt tråd att diskutera namnval på, utan TS ville veta vad unga föräldrar döpt sina barn till.
    När jag förklarade vad min son hette åkte jag genast på påhopp, detta var ju felstavat och kan jag inte svenska osv...
    Klart man blir trött? Spec när personen som anklagar en enbart är ute efter att provocera.

• Tokfrjant

Tycker det verkar som att denna tråden har spårat ut, varför?
    Kan vi inte strunta i det som ni snackar om nu, som inte alls har med ts att göra?
    I den här tråden så svarar vi på vad våra barn heter, vill ni diskutera WT så gör det någon annanstans.

• Simbiz
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-04 11:34:46 följande:
    Jag har hållit mig till det svanska språket och dess grammatik, inte hållt på att fjanta med totalt meningslösa inlägg. Ni kanske går igång på det, vad vet jag. Men tyvärr tilltalar det inte mig.
    Om du nu är så duktig på grammatik vad är "rätt" på namnet Casper/Kasper då??
    För det namnet stavas ju på båda sätten.
    I Sverige är det 3714 som stavar med c och 2067 med k.
  • LindaJohansson81
    Simbiz skrev 2009-04-05 19:26:25 följande:
    Om du nu är så duktig på grammatik vad är "rätt" på namnet Casper/Kasper då??För det namnet stavas ju på båda sätten.I Sverige är det 3714 som stavar med c och 2067 med k.
    Casper/ Kasper kan man stava på vilket sätt som behagar en själv, för framför A uttalas C som K.

Medans tex C framför E ska uttalas S.
Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?