• Jössica

Unga föräldrar; vad heter era barn?

Har en dotter som heter Sadie LEANA.
    Vad heter era barn?
    Ni som ska ha nr. 2-3 osv, vad vill ni att h*n ska heta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 13:59
    Våran son är född! Han fick namnet DEVIN Nathaniel ;o)

• Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?
  • LjubaviMoja
    MicaelochMaria skrev 2009-04-03 15:03:15 följande:
    Folk som inte har något liv måste ju få spy ut sin gala någonstans... tssss
    Är man lärare så har man no en himla massa liv omkring sig
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • MicaelochMaria
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-03 15:03:39 följande:
    Tydligen är det fler som håller med "Micaelochmaria" med tanke på att de inte är de enda som döpt sitt barn till Cevin.Varför skulle det då vara fel?www.svenskanamn.se/visa/Cevin
    Tack! Skönt att någon styr upp det hela!
  • Mellie182
    MammaHanna 070911 skrev 2009-04-03 15:03:39 följande:
    Tydligen är det fler som håller med "Micaelochmaria" med tanke på att de inte är de enda som döpt sitt barn till Cevin. Varför skulle det då vara fel? www.svenskanamn.se/visa/Cevin
    TACK en till som fattar att man KAN döpa sitt barn till det man vill å INTE behöver stava det "rätt" som stör denna lilla donna som påpekar det hela tiden
  • Simbiz
    LindaJohansson81 skrev 2009-04-03 14:59:13 följande:
    Bara förvånad att eftersom man bor i Sverige så borde man veta reglerna för det svenska språket.
    Så alla som flyttar hit från andra länder, ska de byta namn då för att de ska passa de svenska reglerna eller??? Varför ska man ha ett typiskt svenskt namn??

Jag tänkte oxå ha en annan stavning på mina barns namn än de man "ska" ha för att det ser bättre ut och sen blir det unikt!!! Det kanske var det som MicaelochMaria tänkte nar de valde ett C istället för det vanliga K:et att det just skulle vara unikt!
  • LjubaviMoja
    Simbiz skrev 2009-04-03 15:05:28 följande:
    Så alla som flyttar hit från andra länder, ska de byta namn då för att de ska passa de svenska reglerna eller??? Varför ska man ha ett typiskt svenskt namn?? Jag tänkte oxå ha en annan stavning på mina barns namn än de man "ska" ha för att det ser bättre ut och sen blir det unikt!!! Det kanske var det som MicaelochMaria tänkte nar de valde ett C istället för det vanliga K:et att det just skulle vara unikt!
    Ja unikt är det verkligen det har du rätt i
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Mellie182
    haha gu va tyst hon blev nu hon som STARTADE denna diskution {#lang_emotions_tongue_out}
  • MicaelochMaria

Det finns så många trådar om detta med just denna stavningen, och jag förstår inte att manorkar hålla på att kommentera detta heela tiden.
    Jag tyckte det var fint, hade inte sett det nån annanstans och för MIG är det jättefint, sen får andra tycka vad dom vill.

• MammaHanna 070911

Jag håller med dig,..
    Jag är med en sån som gärna vill stava namn lite ovanligt.. så det blir unikt. Inte alls konstigt att du valde Cevin, tycker det är lite häfigt.
    Tyvärr kan man ju inte stava Maximiliam "konstigt" eller vad man ska säga. Men de flesta stavar ju det Maximillian så lite ovanliga var vi allt vi med {#lang_emotions_wink}

Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • Tokfrjant

Min son heter Elias.. Vet inte vad nästa barn ska heta när vi väl skaffar nästa.. Vad passar till elias?

Svar på tråden Unga föräldrar; vad heter era barn?