• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Mmm, jag var också inne på uretrocele men ingen verkar ta någon notis om det . Jag har även svårt att finns någon bot för det. Har du hittat någon bra artikel? Alltså, det är inte skönt med sex nej. Innan det första op så kändes det inte så obehagligt. Då var jag så stor i öppningen att jag i princip inte kände något. Efter den bakre plastiken blev det ju trångt mellan urinrör och bakre väggen och nu blev det obehagligt med sex vid urinröret. Själva urinröret gnager mot blygdbenet och det gör ont. Nu efter TVT op är det ingen skillnad förutom att jag får ständiga urinvägsinfektioner. Mailade Martin Stjernquist i Malmö, den ende svensk som jag sett nämna uretrocele men man tvungen att ha en utomlänsremiss för att få komma till honom då jag inte bor i Skåne.

När jag står upp och särar på blygdläpparna ser jag urinrörsmynningen. Ligger liksom inte inuti kroppen längre. Ibland när det trycker väldigt mkt och jag känner med fingrarna är det som en strut som trycker ner. Är en så jobbig känsla. Man känner ju något i slidmynningen hela tiden, som vill ut. Och jag måste hålla med en hand när jag sätter mig ner, annars gör det ont i urinröret.
    Blä!

• Minnie7

Fi- nej, de inre. De yttre går inte ihop alls. De inre hänger ner och om jag står upp och särar på dem så ser jag urinröret.

• Minnie7

Fi- bra att du bor i Skåne. Du bör du, enligt Martin, bara kunna boka en tid hos honom. Vet ju dock inte alls hur sympatisk han är eller så... Kanske inte bra alls??

• Minnie7

MsC- jag skulle ju hemskt gärna vilja bli trängre också iof, men det viktigast är ju att bli av med besvären! Förstår inte varför många BM och gynekologer fokuserar på utseendet. Men kollar ju och analyserar bara för att något känns fel och man söker svar. Annars hade man ju inte brytt sig

• Minnie7

GHP- ska fråga om min livmoder på gynbesöket på måndag. Kan ju se om hon kan svara på vad som är normalt innan barnafödande.

• Minnie7

Tror inte heller jag skulle kunna ha menskopp förresten. Är svårt med tampong stundtals då det ibland är tvärstopp bara ett par cm upp. Ibland funkar det jättebra. Är så stort därinne så den hamnar på tvären ibland.

• Minnie7

Håller med Fi, bra beskrivning där! Därför måste man nog ligga lågt ibland och samla kraft. Nu har jag legat lågt ett tag och nu känner jag mig mogen för att anmäla min skada till patientförsäkringen (om min gyn i Linköping anser att de gjort fel dvs. Är det något som man inte kunde gjort annorlunda med är det ju en annan sak. Allt kan ju hända menar jag men har de gjort fel ska de minsann få veta om det).

• Minnie7

HK- på mig är vävnaden sönder på höger sida.
    Jösses- nyss skulle jag dra ut en tampong som inte var så blöt. När jag sedan skulle föra in en ny kändes det som hela framväggen kollapsat ner. Aldrig känt så innan. Det värsta var väl min reaktion. Jaha, liksom. Där åkte den ner. Jag orkar inte bry mig mer.

• Minnie7

Nja, är väl mer att det är en stor reva till höger om urinröret. Liksom sprucket och bara stort där. Så är det inte till vänster om det. Vet inte om det påverkar mynningen men det påverkar ju den lilla muskeln nära mynningen så varför inte. Läste någonstans att det gärna slets upp vid sidan om urinröret i samband med förlossningar.

• Minnie7

Ska tänka på dig på måndag HK! Ska ju själv till gyn då.
    Linköping skulle ringt idag men icke... Hon är bakjour så det har väl varit mkt att göra kanske. Eller missat.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder