Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Mmm, jag var också inne på uretrocele men ingen verkar ta någon notis om det . Jag har även svårt att finns någon bot för det. Har du hittat någon bra artikel? Alltså, det är inte skönt med sex nej. Innan det första op så kändes det inte så obehagligt. Då var jag så stor i öppningen att jag i princip inte kände något. Efter den bakre plastiken blev det ju trångt mellan urinrör och bakre väggen och nu blev det obehagligt med sex vid urinröret. Själva urinröret gnager mot blygdbenet och det gör ont. Nu efter TVT op är det ingen skillnad förutom att jag får ständiga urinvägsinfektioner. Mailade Martin Stjernquist i Malmö, den ende svensk som jag sett nämna uretrocele men man tvungen att ha en utomlänsremiss för att få komma till honom då jag inte bor i Skåne.
När jag står upp och särar på blygdläpparna ser jag urinrörsmynningen. Ligger liksom inte inuti kroppen längre. Ibland när det trycker väldigt mkt och jag känner med fingrarna är det som en strut som trycker ner. Är en så jobbig känsla. Man känner ju något i slidmynningen hela tiden, som vill ut. Och jag måste hålla med en hand när jag sätter mig ner, annars gör det ont i urinröret.
Blä!