Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Ps. Tror min operation hette; perinealkroppsrekonstruktion med bakre plastik efter förlossningsskada. Du gjorde säkert samma med tillägg av slidförsnävningen.
Ps. Tror min operation hette; perinealkroppsrekonstruktion med bakre plastik efter förlossningsskada. Du gjorde säkert samma med tillägg av slidförsnävningen.
HK: Fått remissen den 4/1 alltså. Sedan ska de besluta om pengarna först? Och sedan kalla in dig på ett första besök? Och sedan vänta på op? Där är väl vårdgarantin 3 månader fortfarande eller är den 2 nu?
Mm- blir nog i april/ maj tidigast. Suck...
Men kanske bra då med tanke på din praktik.
Vad praktiserar du som förresten??
Erica01- ingen erfarenhet av livmoderframfall. På vilket sätt blev dina besvär värre efter den bakre plastiken? Vilka är dina besvär nu? Samma över hela menscykeln?
Blåklocka- hur såg ett sådant bäckenbottengympa pass ut? Jag vågar ju inte heller träna något av rädsla att förvärra hela skiten.
Erica1- tyvärr inga råd... Har själv inte mentalt kommit dit att jag accepterar detta sätt att leva.
Marie Curie- du är naturligtvis välkommen att skriva i den här tråden. Här har vi ju lite olika besvär och har haft dem över varierande tid. Man upplever ju allt olika och ingens känsla ska förringas. Och hela den här problematiken verkar helt komplex och det känns svårt, för att inte säga omöjligt, att riktigt bena ut vad som orsakar respektive symtom och obehag.
Tråkigt med din totala ruptur och dina andra bekymmer förrutom det man kan härleda till den.
Åh vad skönt Snöfrun!! Säger som blåklocka- mer förbättring i tråden!
HK- då hoppas vi verkligen att tidsplanen håller nu då och att det blir op minst i sommar!!
MsC: ja, det visste vi ju redan. Hahaha- ja, vad ska de säga nu
Kotten101: hoppas du får svar på dina frågor här i tråden. Vet inte hur många som fått barn efter sitt framfall. Jag fick mitt efter mitt andra barn, dock första vaginalt, och inga efter det. Dock är jag opererad med bakre plastik, perinealkroppsrekonstruktion samt en inkontinensop så OM jag skulle bli gravid igen blir det planerar kejsarsnitt för min del. Blev snittat med första barnet och det var super så det är absolut inget som grämer mig. Lite orolig dock hur en graviditet skulle påverka...
En liten fråga- hur känner man hur långt upp livmodern sitter! När jag känner stående så åker fingret rakt upp i den buktande framväggen. Livmodertappen känns kanske 4-5 cm upp men man kan ju lätt känna vart den börjar och lite runt om. Men jag upplever det som den sitter snett. Ska försöka leta upp en bild jag hittade som jag tycker mig känna igen. Jag upplever det också som om livmodern trycker ner framväggen på ett konstigt sätt. Slidan går liksom inte rakt upp utan bakåt...
Fi- jo, det känns dock väldigt annorlunda emot innan. Nu täcks slidans mynning med massa slemhinna från framväggen liksom.