Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Mitt urinrör åkte ner efter förlossningen så när jag stog upp kunde jag se det.
Mitt urinrör åkte ner efter förlossningen så när jag stog upp kunde jag se det.
HK: skönt att doughnuten verkar hjälpa i väntan på operativ åtgärd!
Men du måste väl ha ett återbesök till någon läkare eller så inplanerat? Hur länge har de planerat att du ska tappa dig själv? Åh vad jag lider med dig. Fattar inte varför de ska behöva vara så otrevliga och nonchalanta för. Hoppas du får prata med din förlossningsläkare snarast! När kommer din man hem igen?
Lycka till i em!! Håller med dig-
Vilket praktarsle! Ibland önskar man dem lite elände själva så de blir lite ödmjuka. Håller med- det är ett högt pris kvinnokroppen får betala. Och jag skulle aldrig göra det så det är tur att jag blev snittad med första barnet för annars hade det inte blivit fler här.
Nåväl- hoppas han är på ett bättre humör idag och att han är kunnig och, ffa ärlig och inte nonchalant.
Kitty baby: Hur har det gått?
HK: jag läste att din livmodertapp pekar uppåt. När jag känner med ett finger, i stående, så kör jag fingret rakt upp i livmoderhalsen. Och öppningen är liksom bakåt. Känns som om jag känner hela halsen på tvären liksom. Är det så för dig också eller hur känner du? Jag har fått för mig att min livmoder trycker ner blåsan och att det är därför som den liksom trycks ner och ut.
Kunde de konstatera ditt livmoderframfall genom gynundersökning eller krävdes alla de andra undersökningarna för det?
Alltså- jag kör inte upp fingret i livmoderhalsen utan rakt upp i sidan på den
Hmm- ska ha det i åtanke vid nästa gynundersökning. Tack för info HK.
Skönt att du kände att du blev hörd GHP. Önskar fler upplevde förlossningsvården och mödravården så. Tyvärr känns det som att man måste bråka sig till snitt och att BM alltid rek vaginalförlossning oavsett vad patienten säger och tycker själv.
Jag tillhör ju dem som aldrig skulle föda vaginalt igen. Ingen upplevelse jag ens skulle vilja ha en enda gång. Tyvärr en gång för mkt som jag ser det. Vi är väl olika helt enkelt- en del gillar upplevelsen att föda vaginalt och andra inte. Snitt är ju dock den enda garantin på att inte spricka vaginalt igen eller att framfallet ska förvärras under själva förlossningen. Sedan finns det andra risker med snitt, men de är ju inte vaginala.
Jag kan fortfarande inte ens tänka tillbaka eller prata om min vaginala förlossning utan att gråta och bli fruktansvärt nedstämd och bitter. Ångrar den så fruktansvärt!
GHP- så om du enbart hade frågat din BM på efterkontrollen hade hon också sagt att allt såg normalt ut?