• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

GHP- nej, jag kände inte heller när de masserade livmodern. Har också hört att det ska göra grymt ont för precis efter ett snitt masserar BM livmodern och säger alltid till mammorna att de ska vara glada för att de är bedövade då det gör väldigt ont.

Varför informerar de inte hur mkt man spruckit? Vad är poängen med att mörka liksom?

• Minnie7

Mig satte de upp på stol bredvid sängen direkt när de sytt färdigt för att renbädda. Jag lyckades sitta upp i några minuter och sedan blev det svart. Så nära att svimma. Det är lite märkligt i mina ögon också att de, trots att man tappat ca 2 liter blod, lämnar patienten ensam på ett rum resten av natten totalt oövervakad. I min värld hade jag velat ha lite kontroller på puls och blodtryck samt koll på fortsatt blödning. Minns att jag inte kunde ligga på höger sida i sängen för då blev jag yr och illamående. Så jag hadeju aldrig kunnat ta hand om bebisen själv heller. Sambon hade ju åkt hem till storasyster så jag var helt själv i ett stängt rum.

• Minnie7

Jorban- jag hade mkt mindre ont efter mitt snitt för då får man smärtstillande regelbundet. Efter den vaginala var det ju katastrof. De frågade om jag ville ha en Alvedon !!!! Ja tack!

Och jag reagerade precis som för dig. Trodde inte någon kunde sitta och gå efter en vaginal förlossning, eller resa sig ur sängen heller. Så jag var någon chockad när jag fick en granne dagen efter som kom gående in!!

• Minnie7

Hemma linkade jag fram med isbindor i trosorna. Helt sjukt egentligen! Men jag trodde ju fortfarande att jag spruckit lite. Det var inte förrän vid en second opinion 5 månader efter som den gynekologen sa att jag spruckit rejält. Och Eva i Linköping som bekräftade mina misstankar på att sfinktern fått sig en törn. Har dock inga problem med dem så den fick vara. Tänkte fråga henne igen vid tillfälle vad hon egentligen menade med att den fått sig en törn...

• Minnie7

MsC- ja, hon är ju lite speciell... Hoppas hon är duktig. Kan man ju liksom inte bedöma... Vad sa hon om din mellangård annars? Antar att hon måste bygga upp den igen om hon ska åtgärda det bakre framfallet. Det är väl det som oroar mig lite också- att om man ska åtgärda min breda slidmynning så måste man in och böka med muskelfästena igen. Har ju ont i dem så det räcker...

Men jag ska nog också boka till hos henne igen. Efter sommaren. Innan dess är det inte aktuellt med sjukskrivning och så ska vi resa iväg i slutet av augusti.

• Minnie7

Ja, det vore ju kanon om det skulle kunna gå att fixa med en operation. På vänster sida känns jag inte sönder men sidan på höger... usch...

Men vad säger du- känns det som om Eva ska sluta??

• Minnie7

Ok, ville bort därifrån... Låter ju sådär... Ja, hon har ju egen mottagning. Fick intrycket att hon haft den ett tag- ett par år iaf.

• Minnie7

Härligt Jorban!!! Grattis!!! Hade också mindre ont efter snittet jmf med vaginala.

• Minnie7

Tyvärr ingen aning Erica. Skönt att du ska få en kuratorskontakt. Tror jag också skulle behöva det egentligen men jag orkar faktiskt inte det just nu. Lipar så fort jag bara kommer till en gynekolog och orkar inte just nu.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder