Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Har du förresten varit på Strandkliniken?
Har du förresten varit på Strandkliniken?
Ettsolsken- lycka till imorgon. Hoppas på rätt ställd diagnos och en plan för åtgärd.
Ingen har faktiskt ens frågat mig om jag planerar fler barn :-O. Men hur som helst hade jag troligtvis sagt nej även om jag ville ha fler för att fördröja en op pga det skulle jag aldrig göra. Nu har jag inte varit gravid efter min förlossningsskada, och jag vet inte alls hur min bäckenbotten skulle reagera men på mig var det i varje fall utan tvekan den vaginala förlossningen som ställde till det. Men kejsarsnitt hade jag troligtvis levt som vanligt idag. Det gör mig tvärarg att kvinnor inte själva får välja förlossningssätt utan att kejsarsnitt anses som något helt fruktansvärt! Stenåldersfasoner!
Tror inte heller att någon annan ens kan föreställa sig hur det är att leva med dessa symtom. Många gynläkare talar om utseende medan vi talar om funktion och hur det känns. Helt skilda saker. Att man sedan upplever samma skada olika från person till person gör ju inte det hela lättare.
Hmm, ingen aning... Kanske kan könsmogna salvkompress på Apoteket? Jag hade inga stygn utanpå så jag hade aldrig sårvätska.
MsC- ja, vilket stolpskott den där BM från förbundet verkar vara. Vad tror hon att alla gynbesök och op är efter förlossningen då? Jösses...
Vad tråkigt HK. Hoppas det inte har någon avgörande betydelse vad gäller klådan brukar det ju läka då så förhoppningsvis har det ju redan läkt en del. Jag fick ju också stygn som lossnade tidigare, 11 dagar postop. Tyvärr tror jag det var negativt i mitt fall. Fick en liten grop som gör ont.
Hoppas det läker som det ska ändå. Och när svullnaden går ner blir öppningen lite större igen.
Nej, det går ju inte att bara sy ihop igen. Man måste skära igen... Förstår dina tankar HK. Jag hade aldrig åkt till en BM för en ev postop komplikation. Tyvärr hade jag inte litat på vilken gyn som helst heller. Infektion i sår brukar ju ge sig tillkänna som ömhet, rodnad, varbildning ev feber. En del symtom som kan vara svåra att kolla postop ändå.
Är det 10 dagar sedan nu? Då kan ju stygnen börja släppa iof. Inte kul att de gör det så tidigt men tror de kan göra det.
Hoppas det löser sig till det bästa idag HK!
hK- bra att du ringde avdelningen. De borde ju veta!
HK- skönt att det inte var någon infektion och att du fått allt kollat ändå. Men trist att det gått upp överhuvudtaget.
Knepigt att vi ändå är ganska många här vars stygn släppt redan efter någon vecka. Undrar om det verkligen ska vara så eller varför de inte alltid syr med tråd som håller längre. Undras om det finns någon nackdel att sy med tråd som håller längre. Ska jag fråga någon gyn på jobbet.