• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Lycka till nu MsC!!!

• Minnie7

Den barnmorskan ställde jag en hel del frågor till och det märktes att hon blev stött...

• Minnie7

Arwen- jag gjorde en bakre plastik och rekonstruktion av mellangården i lokalbedövning med sedering och det funkade jättebra. Om de kan lägga bedövning så behövs inte så mkt sömnmedel som annars och som patient märker man ingen skillnad. Man sover fast man inte är helt sövd

• Minnie7

Arwen- jag opererades i april förra året. Just den operationen blev nog bra men jag har ju haft en del andra bekymmer med den främre väggen och urinröret som är sådär bra.

• Minnie7

Nej, ingen mer op i nuläget. Ev en främre plastik i privat regi men just nu måste mitt underliv bara vila...
    Känns bra i ärren efter op. Däremot ont efter förlossningsärren... Men det tog mer än ett år innan vi kunde ha samlag utan smärta. Nu går det faktiskt jättebra till min stora glädje!

• Minnie7

MsC- skönt att det r över nu. Hoppas på god läkning. Var det någon annan som nämnt att din livmoder sjunkit ner? Är ju helt övertygad att min gjort det fast alla gyn säger att det inte är så. Såg hon det innan op eller under tiden?

• Minnie7

MsC- usch då. Förstår om det tryckte på! Är det en vanlig "komplikation" till op? Man hör ju bara talas om att det kan bli inkontinens.

• Minnie7

MsC- förstår om du inte vill till KK. Jag vill aldrig dit igen heller... Du har en klämma på katetern antar jag och tömmer var 4:e timma?

• Minnie7

MsC- konstigt att du ska låta urinen rinna hela tiden... Brukar ju vara klämma för att inte utveckla skrumpblåsa... Men det kanske inte funkar att tömma var 4:e timma pga svullnaden? Jaja, de vet säkert vad de gör...
    Hoppas det blir bra sedan när du blir av med katetern.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder