Hur länge blev du sjukskriven? Jag blev ju i 4 veckor precis så länge som jag inte fick lyfta mer än 1 kg. Sedan ska det ju inte vara några problem att jobba iaf även om man inte kan agera flyttkarl någon mer gång
Förstår dig precis. Jag bryr mig inte heller om pengar utan skulle lätt låna en massa bara det gick att göra något åt saken. Jag hoppas ju att min TVT op ska göra livet lite bättre. Börjar bli värre med inkontinensen tycker jag så det är ju skönt att det är på g. Så fort jag nyser och är minsta kissnödig kommer det en ganska stor skvätt... Har inte varit ett stort problem innan utan då har de andra symtomen dominerat men nu när det känns lite bättre så framträder det mer och mer. Känns faktiskt rätt bra stundtals och idag tom satte jag mig ner utan obehag samt att det har gått ganska bra att använda byxor. Känns hoppfullt. Känns som om jag känner mig som bäst tiden efter ägglossning och fram till mensen. Två bra veckor iaf!
Hoppas det löser sig för dig och att det kommer kännas bättre snart. Kan ju vara så att du känner stygnen mer tydligt nu när svullnaden börjat lägga sig?! Jag är mer öppen nu än precis efter op men ändå helt normalt öppen. Ser inga bollar bak, utan bara urinröret som buktar ner som tidigare. Hoppas bli av med det snart.
Tror man kan göra om op om du skulle behöva det men det blir ju mer ärrvävnad ju fler gånger man opereras samt att huden blir skörare. Så - vi får hoppas att det inte behövs. Och skulle du känna att du fortfarande läcker lite urin så sök landstinget för det (de gör ju TVT). Det tror jag absolut man kan göra även om du är op.
Jag frågade ju på Strandkliniken om de kunde göra en främre plastik ifall jag redan gjort en TVT och det var inga problem, inte heller tvärtom.
Jo, man blir låst till hemmet. Jag upplevde ju aldrig det som ett problem eftersom jag mådde så dåligt i stort sett hela de 4 veckorna (pga blödningen alltså) så jag gick inte ut iaf. Men nu på sommaren och med tanke på att du mår så bra så förstår jag dig. Du får sola och bada med en väninna som får bära