• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

UP: Jag är chockad. Fattar inte heller hur Uppsala kommun tänker ang sjukskrivning och barn på förskolan. Hur ska man kunna ta bra hand om sig själv och sina barn när man inte mår bra??

Pseudonym: Skönt att du iaf har pratat med Eva. Intressant det där med flikar. Har jag inte hört förrut. Jag har nog fått en liten ny flik i bakre väggen men men den känns inte längre. Kändes kanske upp till två månader efter op. Däremot har jag kvar en flik från förlossningen som sitter i mynningen och svullnar upp och ömmar ibland. Ska kolla om hon kan ta bort den isb med TVT op eller om det kanske skapar mer bekymmer då?!?

Jo, man blir större när svullnaden klingar av. Men jag tror ändå du kommer märka en stor skillnad

Inga problem alls med försäkringskassan. Vad skrev hon för åtgärd på intyget? Här stog det typ "perinealkroppsrekonstruktion med bakre plastik pga förlossningsskada" och totalt lyftförbud. Försäkringskassan ringde en gång mot slutet och min "personliga" handläggare presenterade sig samt undrade hur det var med mig. Men inga konstigheter alls.

• Minnie7

UP: Här fick jag ju vara sjukskriven OCH ha stora barnet på dagis de tider sambon jobbade (när jag var föräldraledig alltså). Trist att det inte är samma regler överallt.
    Är det inte i Sthlms kommun som man tom får ha barnen heltid på dagis även då man är föräldraledig förresten. DET kan jag tycka är lite väl mkt kanske men 20 timmar borde man få ha.

• Minnie7

Ah 30 h/ v- trodde det var 40. Det känns ju mer rimligt iaf. Jag hade önskar 9-15 fyra dagar/ v men här är det 9-14 tre dagar/ v. Men tänk ändå hur olika det är. Sthlm och Uppsala ligger ju inte så långt ifrån varandra liksom.

• Minnie7

Jag läser och kommenterar via telefonen så det är ju väldigt lätt tillgängligt. Annars hade jag nog inte varit här inne så mkt. Nu slappar man i soffan om kvällarna och surfar samtidigt

• Minnie7

Pseudo: Du tycker alltså det känns sämre än innan? Allteftersom det läker blir man ju större och det syns mer igen men det ska ju inte kännas obehagligt. Jag tyckte det kändes obehagligt i ca 3-4 månader (!!!). Är inte förrän nu som det slutat vara såååå känsligt därnere så jag tror man (tyvärr) får ge det lite tid efter en sådan op. Hade någon sagt det till mig för 2 månader sedan hade jag aldrig trott dem. Då kändes det knöligt, var ömt lite här och där (ospec), det tryckte och drog lite överallt också. Olika från dag till dag. Var liksom sårbart och känsligt. Nu känns det (peppar,peppar) mkt bättre och det kan tom gå några minuter då jag inte tänker på underlivet. Men sex eller att pilla där nere- de är blank nej. Stora skräcken när det känns så bra nu. Vill vänta ett tag till innan.

• Minnie7

H: Jag kan inte heller knipa i stående. Eller- jag gör väldigt korta punktknip, det funkar. Men att hålla knipet- om än i en sekund- nix. Kunde inte det innan op heller, men det är ju inte så konstigt kanske då musklerna var skadade då. Vet faktiskt inte om jag kunde det innan heller.

Sex gör ju lite ont här också. Eller- det spänner. Tror det blir bättre. Känns inte så tjockt längre bak i mynningen. Tror det har rätat ut sig lite. Och det känns bättre precis i mynningen bak där man är ihopsydd sas. Var ju öm där i ca 4 månader. Är visst värsta stället också- utsätts för mkt påfrestning.

Duktig du är som går stavgång. Jag går inga promenader alls än men det skulle jag nog kunna göra nu. Gör det inte bara för att jag nästan hela tiden har två barn med mig och när de somnat på kvällen sover nästan jag också. Hahaha . Man blir väl inte piggare om en vecka heller antar jag när jag börjar jobba igen efter nästan 1.5 års föräldraledighet. men men. Jag går ju mkt annat. Var ju i Sthlm i en vecka i somras på semester och där knatade jag ju på ganska duktigt.

• Minnie7

Härligt UP!!! Bakre plastik och rekonstruktion av mellangården??

Väntar också på op tid. Borde komma ett litet brev när som helst

• Minnie7

Pseudo: kanske kan vara så pga att du har lättare för att bajsa nu och att det inte stockar sig längre? Annars förstår jag inte hur op skulle påverka?!? Men vad vet jag?! Hahaha

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder