Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
UP: Jag är chockad. Fattar inte heller hur Uppsala kommun tänker ang sjukskrivning och barn på förskolan. Hur ska man kunna ta bra hand om sig själv och sina barn när man inte mår bra??
Pseudonym: Skönt att du iaf har pratat med Eva. Intressant det där med flikar. Har jag inte hört förrut. Jag har nog fått en liten ny flik i bakre väggen men men den känns inte längre. Kändes kanske upp till två månader efter op. Däremot har jag kvar en flik från förlossningen som sitter i mynningen och svullnar upp och ömmar ibland. Ska kolla om hon kan ta bort den isb med TVT op eller om det kanske skapar mer bekymmer då?!?
Jo, man blir större när svullnaden klingar av. Men jag tror ändå du kommer märka en stor skillnad
Inga problem alls med försäkringskassan. Vad skrev hon för åtgärd på intyget? Här stog det typ "perinealkroppsrekonstruktion med bakre plastik pga förlossningsskada" och totalt lyftförbud. Försäkringskassan ringde en gång mot slutet och min "personliga" handläggare presenterade sig samt undrade hur det var med mig. Men inga konstigheter alls.