• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Mormia: Vad menar du med att inte Eva kunde sy hela din mellangård?

• Minnie7

Menar du Eva i Linköping? Hon heter Uustal. Innan hette hon Uustal Fornell så det finns en del artiklar med det namnet.

• Minnie7

MsC: Har du andra önskemål är de säkert öppna för diskussion om du tex hellre vill ha en ryggbedövning. Skönt att din op äntligen ska bli av snart. Känner ungefär som du att hela föräldraledigheten gick åt att kämpa för sin rätt till behandling mm, obehag och att inte bli trodd. Känner som du att det är skönt att man hade rätt från början men bitter över den förlorade tiden. Kommer inte heller kunna släppa det helt och gå vidare förrän jag är symtomfri- om ens då. Det kommer antagligen alltid följa med mig och jag kommer nog alltid vara extra taggad i diskussioner ang vaginala förlossningar och folk som stoppar huvudet i sanden och tror att skador inte förekommer i dagens Sverige, eller att man blir fixad på en gång om det skulle inträffa. Lycka till!!!!

• Minnie7

Ja, visst är de super i Linköping. Har nog aldrig träffat en så lugn, sympatisk och trevlig läkare som Eva faktiskt.

• Minnie7

Kram till er!!! Tack och lov är framfall och havererad mellangård det enda hittills. Men innan har det varit lite av varje, konisering pga cellförändringar, op knuta i bröstet mm. Och detta har varit klart värst! Mkt pga att man fått kämpa så mkt för att bli trodd tror jag. Sedan för att det involverar så mkt, allt liksom. Kissa, bajsa, fisa, sex, stå, sitta, gå, ligga, smärta, skav, obehag, tyngd, humöret som dalar, relationen som knakar... Usch ja... Hoppas man kan ta sig igenom detta som en hel familj...

• Minnie7

Nej nej, ingen omfattande undersökning alls på Strandkliniken. Bara en vanlig gynundersökning. Har inte gjort några omfattande undersökningar alls. Bara ultraljud av mellangården och sfinktern i Linköping.

• Minnie7

MrC: Det var samma läkare som gjorde undersökningen som även utförde operationen. Jag tycker verkligen om Eva Uustal i Linköping. Hon är oerhört sympatisk och kunnig. Hittade ju mina avslitna muskler som ingen annan kunde hitta. Har ju även hjälp Mormia här vad jag förstår. Men som sagt- hon är ju inom Landstinget i Linköping. Jag opererades aldrig på Strandkliniken utan var bara där på undersökning (second opinion). Förtroendet för läkarna har ju blivit lite skadat så att säga. Tack gode för Eva dock. Hon blev min räddning.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder