• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Men hur långt puttar man in kulan egentligen? Jag testade också kulor ett tag men de satt ju fast där jag puttade upp dem liksom. Inte svårt alls att ha dem kvar. Slemhinnor och annat (?!?) lägger sig liksom under kulorna och hindrar dem från att åka ut. Eller- bara på mig?

• Minnie7

Kan du knipa när du går alltså? Det kan inte jag. Kan inte knipa analt speciellt mkt heller då. Ska kolla efter kula på pinne på Apoteket . Kommer du ihåg vad de hette?

• Minnie7

Tror det är vävnad här också. Har liksom svårt att dra ut en tampong för urinrörsvävnad lägger sig under och blockerar mynningen. Men jag ska ändå prova knipkulorna för då vet jag ju vilket.

UP: Trist med dina tankar. Jag brukar titta på sonen ibland och tänka på hur mitt liv förändrades under de timmarna jag krystade ut honom. Inga roliga tankar. Men samtidigt lägger jag inte skulden på honom. Det var mitt beslut att försöka bli gravid och mitt att tacka nej till snittsamtalet. MEN jag skuldbelägget sjukvården att de inte gjorde ett TUL innan igångsättningen då de visste att han uppskattades till 4000 g vid BF samt lite arg på mig själv att jag inte var mer påstridig till det. Om jag bara "krävt"ett TUL då så kanske jag skulle ha snittats istället och varit frisk idag. Tror inte heller att jag kommer bli helt bra någongång. Frågan är hur man lever med det?

• Minnie7

Höftlyft- hur gör man det? (har ingen boll). Fötter i marken och lyfta rumpan? Är en av övningarna jag fått av sjukgymnasten för min rygg.

• Minnie7

Ska bli bättre på träningen när semestern är slut och man är hemma igen. Mina rygg och magmuskler är obefintliga.

• Minnie7

Fast jag orkar inte 1 minut!!! Jösses alltså, jag får börja med 20 sekunder!! Så svag är jag!

Vi bor så trångt nu på sem så barnen klättrar på mig. Ska försöka men det blir inte lätt....

• Minnie7

Åh stort lycka till pseudonym1!!! Det kommer säkert gå jättebra!!!!!!!!
    Hör av dig sedan och förbered dig på smärta. Be gärna henne skriva ut starka värktabletter till första veckan (om de nu inte har rutin på det) samt något mjukgörande för magen.

• Minnie7

Står redan på knäna- det var ju bra (plankan alltså) och fixar kanske 20 s.

Ska alltså göra det 3 ggr med 15 s vila emellan? Tre ggr/ dag?
    Och direkt efter höftlyft à samma program?

Snart så

Tack för all feedback med träning.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder