Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Att urinröret buktat såg gyn i Linköping också men hon hoppades att det skulle hjälpa att rätta till mina muskler i mellangården. Nu gjorde det ju inte det så då har hon gått med på en TVT vilket hon hoppas ska hjälpa mig. Jag var dock osäker på om det verkligen skulle hjälpa då det ju inte lyfter upp själva urinröret utan "bara" ger det stöd. Men hon på Strandkliniken menade att det inte kommer bukta så mkt efter op så det hoppas jag verkligen. Framfallet fram har hon inte nämnt något om i Linköping- tycker det är för litet antagligen. Mina besvär sitter ju främst lågt ner (typ i mynningen) och därför kommer jag avvakta med framfallsop. TVT kommer inte avhjälpa framfallet, det sitter högre upp. Men det har jag ju inga egentliga problem med i nuläget... tror jag iaf... Svårt att veta vad som är vad egentligen.
Så, det känns väl ok- att Landstinget och det privata är någorlunda överens men att de privata mer liberala med operation när inte landstinget tycker det är så stora skador egentligen. Allt handlar ju om hur man upplever det anser jag. En del kan ju ha stora framfall men inte bry sig, andra små och stort obehag.