Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Jadå, hon ringde igår som avtalat. Hon hävdar ff att det kommer bli bättre ju längre tiden går och att jag måste försöka slappna av i bäckenbotten då musklerna är stenhårda. Jag frågade hur man gör det då och hon menade på att slappna av efter knipövningarna så gjorde jag det och sedan ska man vara så avslappnad alltid utom vid lyft etc. Men jag känner ju inte att jag är spänd när jag är uppe så hur sjutton ska det gå till?!? Ingen aning. Sedan var jag på om urinröret igen... Hon trodde inte jag hade något att vinna på att göra en cystoskopi utan man får göra en fullständig undersökning när/ om det blir aktuellt med TVT operationen. Känns inte som att jag blev så mkt klokare. Hon menar att man inte kam lyfta upp urinröret så mkt för då får man problem med att kissa. Det känns ju lite tröstlöst- vad kan man då göra åt saken liksom? Finns det inget hopp alltså? Blä... Ska ju till Strandkliniken på måndag och kommer fråga dem också. Och OM jag beslutar mig för att göra en TVT i landstingets regi och jag ändå inte blir kvitt känslan av tjockt urinrör, smärta när jag sätter mig ner, trängningarna osv kan man då efteråt göra en främre plastik på Strandkliniken? Det måste jag också ta reda på- vågar jag liksom chansa annars??
Ingen aning. Är bara Blä just nu. Mkt tankar som surrar (hmm, ja hon tycker nog jag är en "tänkande människa" som hon uttrycker det), och jag vet varken ut eller in.