Hibiscus: 5 månader sedan här också ju. De första fyra kändes ingen förbättring alls nästan utan det varierade från dag till dag. Skör precis som du skriver. Och smärta från ärren från förlossningen, skav mm. Nu den senaste månaden har det successivt blivit bättre. Först upplevde jag mig bättre efter ÄL och fram till mens. Och nu senast känns det även bättre efter mens. Känns inte alls så öppet längre och det är den bästa känslan. Känner fortfarande av urinröret och måste ibland trycka upp det igen men annars känns det jättebra. Väntar fortfarande på kallelse till TVT operationen men den kommer nog snart. Dock gör det ont vid sex. Inte i mellangården utan djupt in, bak. Precis som om det går hål ända in i ändtarmen. Har jag inte känt förrut. Har bara testat sex två ggr sedan op men det var ingen höjdare sist heller. Det lider inte jag av iof, jag är bara så glad över att kunna gå och sätta mig ner utan besvär. Att kunna ha på mig byxor utan att känna mig känslig där nere. Har en flik från förlossningen som förrut gjorde ont men nu känner jag nästan inte av den längre. Dock ser jag ju annorlunda ut där nere och det är ju inte heller så kul... Men men, det känns så sjukt mkt bättre än innan op. Vill aldrig uppleva den öppna hemska känslan igen. Var det värsta jag upplevt!
Mellangården är klart mindre än innan förlossningen men tjockare nu än innan op. Saknar den tunna huden som fanns ovanför innan så öppningen är ju större.
Hoppas det kommer kännas bättre snart för dig!