• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Splach

Hela leklandet riktar sej till barn mellan 0-12 år tydligen..

Lite skumt dock att dom inte öppnar tidigare då barn i den åldern brukar vara vakna tidigare..

• Mollie
    Splach skrev 2009-02-21 22:10:16 följande:
    Hela leklandet riktar sej till barn mellan 0-12 år tydligen.. Lite skumt dock att dom inte öppnar tidigare då barn i den åldern brukar vara vakna tidigare..
    Ja, vi äter ju lunch vid 11-11.30 och sen sovs det ca 2 timmar på det ju!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Hoppe tossan

Mollie: Vi skjuter på ätningen och sovningen de dagar det är nåt särskilt. Ibland sover inte Magnus förrän vid kl 13-13.30. Tex när vi är i kyrkan. Kan inte ni göra så? Eller är det jättetokigt för Alfred och er?

• Splach

Tova sov förut mellan 11-12 tiden nu somnar hon oftast inte förens vid 14 tiden, somnar hon inte före 16 så får hon inte sova, vist hon blir skitgrinig när det är en timme kvar tills sovdags, men hon är iblanf för pigg för att sova på dagen och tvärvägrar helt enkelt..

Ingen ide att brottas med hon då!

• Splach
    blondecrazygirl82 skrev 2009-02-22 11:38:19 följande:
    Splach; Wilma är likadan så jag vet hur det är...verkar inte som hon behöver sova alla dagar helle
    Vet fler i deras ålder som är likadan och min 3 snart 4åring är likadan hon med fortfarandes, ibland behöver hon sova ibland inte.. mycket beroende på vad vi gjort och inte gjort.

Lite jobbigt ibland då det ändå är rätt skönt att dom sover en skvätt på dagen, särskilt när dom blir så griniga på kvällen annars..
  • Hoppe tossan

Blondecrazy och splach: nån av er som vill följa med till leklandet?

Är lite less idag för det verkar som att M bara vill slåss idag... suck

• Splach
    Hoppe tossan skrev 2009-02-22 12:26:55 följande:
    Blondecrazy och splach: nån av er som vill följa med till leklandet?Är lite less idag för det verkar som att M bara vill slåss idag... suck
    Jag funderar på att åka dit faktiskt Glad Men är inte säker än..

Inge roligt med sådana dagar, vet hur det kan vara Ledsen
  • Splach

Om jag kommer, är det någon som blir sur/tar illa vid ser etc, om jag tar kort på erat barn då?

Lägger upp lite bilder efteråt, så får ni lösenord så ni kan gå in och kolla Flört haha nu lät jag som värsta mästerfotografen ju.. Vilket jag INTE är!

Svar på tråden Dalatråden