• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Tezz81

Mollie: ska ni dit?

Just nu sitter jag med tösen i knä.... snackar och busar..
    sonen åkte just in på sitt rum efter att ha rivit tapeter i gästrummet... dags att gå..

• Mollie
    Tezz81 skrev 2009-02-26 14:59:55 följande:
    Mollie: ska ni dit?Just nu sitter jag med tösen i knä.... snackar och busar..sonen åkte just in på sitt rum efter att ha rivit tapeter i gästrummet... dags att gå..
    Nix, jag jobbar tyvärr. Men gärna en annan gång! Vore kul å  se hur det är där...
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    blondecrazygirl82 skrev 2009-02-26 16:23:43 följande:
    Mollie: nej ringde riktiga på kvällstid...
    Oj, trodde de var mer proffsiga, eller, jag tycker att de är det. Känns mer "rejält". Den uppfattningen har jag men den verkar vara fel...
    Hur mår han nu? Blivit nått bättre?
  • blondecrazygirl82

lite bättre är det men inte helt bra, får avvakta över helgen och se, blir det till det sämre åker jag in till akuten med honom

• Hoppe tossan

Suck. Tror jag sticker iväg och lämnar mammajobbet ett tag för jag orkar snart inte längre... Känner mig usel som mamma. Får mig att fundera på om det är särskilt lämpligt att skaffa fler barn. Det är så fruktansvärt trotsigt här hemma och det är jag som blir "den dumme" som skriker och säger nej nej... Orkar inte med det här! Känns som att M verkligen verkligen ogillar mig nu. Och jag är så arg på D för att han inte stöttar mig i konflikterna och "låter" mig bli den dumma.
    M testar oss verkligen nu. Det är skitdrygt.

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-26 19:36:06 följande:
    Suck. Tror jag sticker iväg och lämnar mammajobbet ett tag för jag orkar snart inte längre... Känner mig usel som mamma. Får mig att fundera på om det är särskilt lämpligt att skaffa fler barn. Det är så fruktansvärt trotsigt här hemma och det är jag som blir "den dumme" som skriker och säger nej nej... Orkar inte med det här! Känns som att M verkligen verkligen ogillar mig nu. Och jag är så arg på D för att han inte stöttar mig i konflikterna och "låter" mig bli den dumma. M testar oss verkligen nu. Det är skitdrygt.
    MSN?
  • Mollie

Letade fram listan på deltagande vid Charlies lekland..., om fler vill nappa! (hoppas)

Charlies lekland Borlänge

Lördagen den 7 mars kl 11.00

Vilka kan?

Hoppe tossan
    Penelope
  • Tess82
    Hoppe, jag känner som dig ibland. Visserligen så brukar jag och sambon vara överens om hur saker ska vara och vi säger båda ifrån (sambon är nog den som ryter i mest) men hon testar mig mycket mer. Hon kan vara hur lugn och nöjd som helst en hel dag med sambon men om jag kommer hem sen så blir det massa gnäll och hon frågar efter napp och kanin (som hon bara får ha när hon sover eller är sjuk). Säger sambon ifrån så lyssnar hon och ibland blir hon ledsen men när jag säger ifrån så kan hon skratta och fortsätta göra det hon gör ändå, då har jag också lust att ta semester från att vara mamma.
    Linnea -07
  • Hoppe tossan

ojoj, länge sen det var nåt inlägg här! *sparkar igång tråden igen*

familjeliv ser annorlunda ut nu. vad tycker ni? Jag tycker det var nyligen de grejade om, minns mycket väl smocks kommentar "vad är det för prickar i loggan". Eller vad det du, Mollie?

Svar på tråden Dalatråden