• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • penelope

Här är hemsidan:

www.charlieslekland.se/

Verkar bra, det verkar vara som Busborgen som vi brukade vara ofta på som ligger i Västerås =)
    Dom här hade barnpassning också såg jag =)

• Hoppe tossan

Vi har också varit på leklandet och det var super! Man ville inte därifrån. Men bäst att ta med sig matsäck själv. De har café och man kan köpa gosaker och smörgås och sånt, men matservicen är usel. vi fick vänta nästan en timme.

Men ska vi planera in en gemensam lek-träff där då? Verkar vara en del som är intresserade i alla fall!

• Tess82

Låter skoj, är fattig och har ju en bit att åka men vill gärna veta om det blir en träff så jag kan se om vi har tid och råd att vara med .

• penelope

Hoppe tossan skrev 2009-02-21 10:25:50 följande:

Men ska vi planera in en gemensam lek-träff där då? Verkar vara en del som är intresserade i alla fall!
    Jag kommer gärna på en Lek-träff =D
  • Hoppe tossan

Föreslår härmed lördag om två veckor - alltså lördagen den 7 mars. Förslagsvis kl 11 när de öppnar. Sprid gärna vidare till andra "dalatrådare" som inte titar in så ofta men som någon har kontakt med ändå.

Vilka kan?

HOppe tossan

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-21 10:25:50 följande:
    Vi har också varit på leklandet och det var super! Man ville inte därifrån. Men bäst att ta med sig matsäck själv. De har café och man kan köpa gosaker och smörgås och sånt, men matservicen är usel. vi fick vänta nästan en timme. Men ska vi planera in en gemensam lek-träff där då? Verkar vara en del som är intresserade i alla fall!
    Jaha, hade ni varit där?? Det har jag missat!
    Hur är det med er, friskare??

Vi kan ej den 7 mars. För oss skulle tidig morgon eller eftermiddag passa bättre,men det spelar ingen roll om vi inte kan ju! Öppnar de inte förrän 11 på dagarna?
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • penelope

Vilka kan?

HOppe tossan
    Penelope

• Hoppe tossan

De öppnar 11 på helger och 10 på vardagar och det är bara barn som betalar inträde! Mollie, har du något annat förslag på tid/dag?

• Hoppe tossan

Charlies lekland Borlänge

Lördagen den 7 mars kl 11.00

Vilka kan?

Hoppe tossan
    Penelope

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-21 19:15:18 följande:
    De öppnar 11 på helger och 10 på vardagar och det är bara barn som betalar inträde! Mollie, har du något annat förslag på tid/dag?
    Ok, sent, men det är väl så. kanske är huvudkategorin större barn/mindre ungdomar och då är nog tiden bättre. Men konstigt att de öppnar senare på helgerna när folka är lediga och ska aktivera sig!

Nä, just nu så kan jag inte säga någon dag, har rätt många helger uppbokade med både jobb och kalas. Så kör på 7 mars ni. Då kan ni skvallra sen hur det var och om det är bra med lek-dejt där!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
Svar på tråden Dalatråden