• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Mollie
    penelope skrev 2009-02-20 16:32:08 följande:
    Hoppe tossan skrev 2009-02-20 08:27:34 följande: Tackar =)Läste något om leklandet eller vad det hette. Vart ligger det?Vart bor ni någonstans i Dalarna?
    Vi är lite utspridda men jag bor dock i Falun.

Leklandet ligger i den lokalen där det varit Hemköp och sen Willys tror jag, kan det heta Gylle? Har ej varit dit, bara fått förklarat det för mig.
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Hoppe tossan

Ja, det stämmer, Borlänge och Gylle.

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-20 21:17:46 följande:
    Ja, det stämmer, Borlänge och Gylle.
    Har ju varit någon gång på Hemköp när det begav sig, men va så liten då...
  • penelope

Mollie skrev 2009-02-20 20:29:45 följande:

Vi är lite utspridda men jag bor dock i Falun.Leklandet ligger i den lokalen där det varit Hemköp och sen Willys tror jag, kan det heta Gylle? Har ej varit dit, bara fått förklarat det för mig.
    Jag åkte förbi där för någon dag sedan, men jag trodde det var en leksaksaffär =)
    Måste ut på google och se om jag hittar något om det =D

Ska till någon Loppis i Gagnef som tydligen ska vara stor och kul att kika in på enligt min svärmor. Är det någon som varit där?

Älskar att fynda på auktioner och loppisar "ler"
  • Mollie
    penelope skrev 2009-02-20 22:21:58 följande:
    Mollie skrev 2009-02-20 20:29:45 följande: Jag åkte förbi där för någon dag sedan, men jag trodde det var en leksaksaffär =)Måste ut på google och se om jag hittar något om det =DSka till någon Loppis i Gagnef som tydligen ska vara stor och kul att kika in på enligt min svärmor. Är det någon som varit där? Älskar att fynda på auktioner och loppisar "ler"
    Kan de vara Tulavippan? Där finns verkligen MASSOR! men jag tycker det blivit lite sämre med priserna där. Förr kunde man verkligen fynda, nu har folk fått "loppis-hysteri" och tror de kan få massor med pengar på sånt som man verkigen inte kan tjäna pengar på, synd. Vitsen med loppis är ju just att man SKA kunna fynda. Min familj, inkl mig är loppisrävar... Men hopaps du hittar nått. Det är ju alltid en sport att leta efter fynden med.
    Min mor skulle till Erikshjälpen i R-vik i morgon, är att rekomenderas!
  • Splach
    Hoppe tossan skrev 2009-02-16 20:33:51 följande:
    Kanske stämmer det, Tess! Ja, leklandet ligger i Blge och det är ett ställe med hoppborgar, bollhav, cykelyta, rutschkanor, tunnlar "spelmaskiner", gåstolar m.m. NÅt för alla åldrar! Hela hallen är täckt av ett mjukt golv, typ i det materialet som golvpussel ni vet, så det är mjukt om man ramlar. Helt enkelt jättekul att leka där och man vill nästan inte gå därifrån!Jo nog har vi varit sjuka nog allt... Är så less på det här!

Vart finns detta lekland någonstans? vad heter det?

OJ är år och dar sedan jag var in i denna tråd Generad

För er som inte vet vem jag är.. Hej hej Flört
    Heter Linnea, bor i Smedjebacken tillsammans med Sambon Martin.
    Dottern Johanna 3år (född 5 agusti 2005) dottern Tova som blir 2år den 8 Mars Glad

• Mollie
    Splach skrev 2009-02-21 00:01:39 följande:
    Vart finns detta lekland någonstans? vad heter det?OJ är år och dar sedan jag var in i denna tråd För er som inte vet vem jag är.. Hej hej Heter Linnea, bor i Smedjebacken tillsammans med Sambon Martin. Dottern Johanna 3år (född 5 agusti 2005) dottern Tova som blir 2år den 8 Mars
    Charlies lekland heter det. Ligger i Gylle, i en gamla butikslokal vad jag förstått..
  • Splach
    Mollie skrev 2009-02-21 00:04:49 följande:
    Charlies lekland heter det. Ligger i Gylle, i en gamla butikslokal vad jag förstått..
    Tackar..

Letade precis upp deras hemsida :)

Någon som varit där? är det bra?
  • Mollie
    Splach skrev 2009-02-21 00:13:38 följande:
    Tackar..Letade precis upp deras hemsida :) Någon som varit där? är det bra?
    Inte jag men Smock har och hon rekomenderade det!

Välkommen tillbaka till tråden föresten!
  • Splach
    Mollie skrev 2009-02-21 00:24:26 följande:
    Inte jag men Smock har och hon rekomenderade det! Välkommen tillbaka till tråden föresten!
    Tackar Glad

Tror det får bli en tur dit snart, verkar vara ett rätt bra ställe och ligger inte allt för långt borta.
    Är ju ganska svårt att hitta bra ställen för små barn!
Svar på tråden Dalatråden