Hoppe tossan skrev 2009-02-02 15:04:21 följande:
Nu har vi fått "intyg" från
BVC läkaren att vi kan lämna M på dagis imorgon. D var i kontakt med dem under dagen idag och efter grundliga genomgångar av symptom och riktlinjer för dagis/skola vid ögoninflammation så enades vi om att M får gå - äntligen. Och de får då säga vad de vill på dagis, för vi har läkarhälsning! Nu är det BARA gult i M.s ögon när han vaknar och ingenting på dagarna, utom lite när han varit ute. Riktlinjerna är att om man inte behöver torka var flera gånger per dag, samt att barnet är piggt i övrigt så ska det gå bra att gå till
dagis.Nu är jag igång med skolarbete på riktigt! Lite svårt dock att göra arbetet som man normalt har 2 veckor på sig, på 2 dagar... Får se om jag hinner.
Åh, vad skönt att det börjar flyta på för er igen! Bra för både er och för M att ni fått ok med att gå till dagis. Han börjar väl längta antar jag.
Här är det skruttigt fortfarande. Sonen hade 40,1 i temp nu på eftermiddagen. Var på väg att ringa sjukvårdsupplysningen, men när han väl fick i sig Alvedon så drack ahn massor med vätska, jucie, saft och vatten och på det 1 flaska välling och efter det var han på benen och ville leka. Nu har han dock deckat i soffan igen.
Sjukanmälde honom hela veckan och det var glest på dagis sa personalen som svarade, många som va hemma med influensa, både personal och barn. Så det är väl där han fått det ifrån. Dock hade hon inte hört om någon hade ögoninflamation ännu.
*peppar, peppar, ta i trä* så hag har ju jag klarat mig hittills. Maken är deck fortfarande men ska försöka gå och jobba i morgon.