• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-02-04 16:33:54 följande:
    Bra att du håller igång tråden Mollie. Hoppas att Alfred piggnar på sig snart. Klart man blir orolig när de inte äter och dricker som de behöver.Här är det också förkyldt, Linnea iaf men bara lite snorigt och hosta på nätterna än så länge.Själv försöker jag plugga på dagarna men hur lätt är det när sambon och Linnea också är hemma. Gick bra när de var ute en stund och när hon sov, annars så blev hon bara arg för att hon inte fick vara med mig och klänga på mig hela tiden. Får nog leta på nåt annat ställe att plugga på imorgon om hon är likadan för jag har en del som ska bli klart denna vecka.
    Va hopplöst det är med alla sjukor. Fick dock ett sms häromdagen av en kompis som har 3 småbarn (tvillingar på 1 år och en 3-åring) om att de hade varit sjuka i omgångar sen i noveber och då insåg jag en sak... Vad klagar jag över? är inte direkt avis på henne om man säger då.  
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • DalaPetra

Svart hund har setts sittandes på isen vid Ornässtugan igår den 3 feb

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-04 21:56:35 följande:
    Mollie: VIlken doktor är det som sa "bara" influensa??? Är det han jag har erfarenhet av? Influensa är INTE SÅ BARA. Herregud, folk går ju till och med och vaccinerar sig mot den. Det gör man ju inte om det är BARA. Även om det inte är lunginflammation eller något sådant som kräver anna vård borde läkaren inte avfärda det som "bara" influensa.HOppas verkligen att Alfred piggar på sig. Stackars liten....Själv väntar jag på mensjäkeln igen. Inget hopp denna månaden heller...Annars så är jag riktigt jävla less på att jag inte kan sova. Har inte sovit en god natts sömn sedan 13 december. Är så less. Idag är jag verkligen helt slut och jag orkar liksom itne ens med hushållet. Allt tar stryk av att jag itne sover bra. Suck.Men glad är jag över att min första hemtenta i sjuksköterskeprogrammet är inlämnad, liksom en skrivuppgift. hade mit första semenarie idag också och det gick jättebra! Så nu är jag tillbaks på banan!
    Ja, jag vet inte om det var samma en man det var en man iaf. Kan ta det privat om namn och så...

Skönt att du känner att du är med på banan nu igen, att det kommit igång och att du ite ligger efter med nått trots att du var så sjuk.  
  • Mollie
    DalaPetra skrev 2009-02-04 22:37:33 följande:
    Svart hund har setts sittandes på isen vid Ornässtugan igår den 3 feb
    Ingen som fått kontakt med hunden då??
  • DalaPetra

Mollie: Nej tyvärr..fick veta från ägaren om detta. Vi ska ut imorgon bitti och fortsätta sökandet i området...

• Mollie
    DalaPetra skrev 2009-02-04 23:00:23 följande:
    Mollie: Nej tyvärr..fick veta från ägaren om detta. Vi ska ut imorgon bitti och fortsätta sökandet i området...
    Lycka till! Tufft jobb ni har...
  • Afrodithe

Vi är på väg att flytta hem till dalarna efter två år på gotland =)
    Äntligen kommer vi hem.. hihi

• Mollie
    Afrodithe skrev 2009-02-04 23:14:50 följande:
    Vi är på väg att flytta hem till dalarna efter två år på gotland =) Äntligen kommer vi hem.. hihi
    Välkomna!
  • Mollie

Är nyligen hemkommen från akuten!

Sonen har varit total loj idag, blöjan har varit torr och han har inte ens varit vakne och med med alvedon.
    Såklart "piggar" han på sig i bilen in till akuten, men intar lojläge där igen. Inget svar på varför, bra sänka, ingen lunginflammation men en ögoninflammation på ett öra och på gång på andra. Inte uttorkad med tanke på vad han fått i sig idag, ca 2 dl vätska och 6 dl välling, så kändes det konstigt om blöjan dessutom var torr.
    Ja, hemskickad med pencilin som är ett helvetes brottnigsmatch att få i honom, det var nätt och jämnt så vi klarade av det trots att vi var två vuxna!

Till saken hör ju att vi igår besökte VC, där tittade en distriksläkare i öronen på honom och sa att det fanns lite rodnad, men inget som indikerade på nåogn sorts inflammation. Idag var det då så mycket att trummhinnan buktade och enlig den barnläkare vi hade på akuten så kan det inte blossa upp så mycket på ett dygn... Ännu en grej till som gör att jag aldrig mer går till den läkaren! NO WAY!

• Hoppe tossan

Mollie: Vad fick ni för pencillin? M fick ju ett till urinvägsinflektionen som vi fick lov att byta ut för det var så äckligt och rent plågsamt för honom.
    Annars är jag lite anti-pencillin. Vet att många läkare skriver ut det i "onödan". jag fick ju antibiotika nu sist, men på sjukvårdupplysningen sa den gamla erfarna syrran att man inte skriver ut det längre mot tex bihåleinflammation. Men det var precis det det stod på ordinationen. Så jag blev lite misstänkt... Man vill ju ABSOLUT inte ta det i onödan. Hursomhelst har jag inte utvecklat antikroppar mot det, för läkaren tog blodprov mot misstänkt allergi (fick utslag i somras av heracillin).

Blir mer och mer misstänkt mot den där läkaren du pratar om, MOllie...

LIlla stackarn, hoppas han kryar på sig. Men var inte så orolig om han är hängig och trött. Det tror jag är "normalt". Kroppen återhämtar sig. Vi "stora" blir ju också extremt trötta av sjukan och ett barn borde bli ännu tröttare kan jag tro.

Svar på tråden Dalatråden