• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • blondecrazygirl82

Jag är på gränsen till ett nervsammanbrott snart..har fått burit på viktor hela dagen, han vill inte vara på golvet, inte äta, bara gnäller, sover dåligt, har ingen feber...pratade med sjukvårdsupplysningen som sa åt mig att ge alvedon och avvakta om det är något som håller på att bryta ut. Min teori är att öroninflammationen inte gett sig och att han har ont i halsen

• Hoppe tossan

Låter jättejobbigt, Blonde! Men va stark du är som klarar av det.

Själv har jag fått ett antal sammanbrott (nästan) pga att det är vääääldigt trotsigt här hemma nu och M vill slåss. Är så svårhanterligt tycker jag.

• Mollie
    blondecrazygirl82 skrev 2009-02-24 16:35:14 följande:
    Jag är på gränsen till ett nervsammanbrott snart..har fått burit på viktor hela dagen, han vill inte vara på golvet, inte äta, bara gnäller, sover dåligt, har ingen feber...pratade med sjukvårdsupplysningen som sa åt mig att ge alvedon och avvakta om det är något som håller på att bryta ut. Min teori är att öroninflammationen inte gett sig och att han har ont i halsen
    Innan jag läste klart så tänkte jag "öroninflamamtion". Visst har han fått en omgång md penicillin igen? Kan den varit för svag? Kanske ska uppsöka en läkare som får kolla detta? Känns ju inte kul när han haft flera öron inflammationer heller... Stackars liten...
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • blondecrazygirl82

Mollie: Jo han åt ju klar en kur förra veckan för öronen. Det roliga är att på vår vc så kollar dom bara öronen om man tror det är problemet, han kan ju likväl ha ont någon annanstans oxå. Varför inte göra en riktig läkarundersökning?? Ska man behöva söka akut för att dom ska lyssna på honom. Varit lite bättre idag iaf, men så har vi varit upptagna hela dagen. Varit i falun till kk och tagit nya cellprover och efter det handlat...

usch har åkt på magsjuka som satt sig på magen, mådde illa hela dagen igår och idag på morgonen men riktigt kass i magen! Tack o lov inga kräkningar men det är nog drygt att springa på toa hela tiden!

• Mollie
    blondecrazygirl82 skrev 2009-02-25 20:32:47 följande:
    Mollie: Jo han åt ju klar en kur förra veckan för öronen. Det roliga är att på vår vc så kollar dom bara öronen om man tror det är problemet, han kan ju likväl ha ont någon annanstans oxå. Varför inte göra en riktig läkarundersökning?? Ska man behöva söka akut för att dom ska lyssna på honom. Varit lite bättre idag iaf, men så har vi varit upptagna hela dagen. Varit i falun till kk och tagit nya cellprover och efter det handlat...usch har åkt på magsjuka som satt sig på magen, mådde illa hela dagen igår och idag på morgonen men riktigt kass i magen! Tack o lov inga kräkningar men det är nog drygt att springa på toa hela tiden!
    Jo, så är det nog. Har med insett att VC inte alls ät mycket att hänga i julgranen, tyvärr! Barnakuten är ju öppen på vardagar på dagtid, så ring sjukvårdsupplysningen och hör med dem. Fast de vill ju att man endast ska söka då det verkligen är akut. Men vad gör man efter olika penicillinkurer som icke hjäper...

Oj, modigt av dig att lägga dig i gynstolen och dessutom vara dålig i magen. Skulle jag aldrig göra...
  • blondecrazygirl82

Mollie: pratade med sjukvårdsupplysningen, dom sa åt mig att ge alvedon och avvakta, dom trodde på influensa som skulle bryta ut...suck...

• Tezz81

Är alldeles för dålig på att vara här.... Liten tar mkt tid och stunderna  vid datorn är inte många längre.-... 

Läste nåt om leklandet... När tänkte ni åka? (sugen på att hänga med).

• Tess82

Hinner inte heller hänga med som jag borde här, nu ska jag dessutom jobba i blge under några veckor i kundtjänst så tid vid datorn lär det ju inte bli mycket förutom till studierna som också ska hinnas med.

Tezz81: Tror att det är sagt lördag 7e mars på leklandet kl 11 tror jag för de öppnade då.

Linnea -07
  • Mollie
    blondecrazygirl82 skrev 2009-02-26 07:13:58 följande:
    Mollie: pratade med sjukvårdsupplysningen, dom sa åt mig att ge alvedon och avvakta, dom trodde på influensa som skulle bryta ut...suck...
    Är det sjukvårdsupplysningen på VC? De som man ringer till på kväll/natt är bättre.
  • Mollie
    Tezz81 skrev 2009-02-26 09:44:45 följande:
    Är alldeles för dålig på att vara här.... Liten tar mkt tid och stunderna  vid datorn är inte många längre.-... Läste nåt om leklandet... När tänkte ni åka? (sugen på att hänga med).
    Ja, lördag den 7 mars är det och kl 11. För oss är tiden inte så bra dock... Men det är inte mycket att göra åt då de öppnar då.

Tezz och Tess, förstår att det är mycket för er, det är det för mig med, men jag är så pass kass på att prioritera rätt saker så det är mycket som hänger efter...
Svar på tråden Dalatråden