• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • LillaVi

visst är de trist med torsk men åndå en sån lättnad.

på mig gick de över med vischy men kan tänka att de är väl rotat i emils mun så vi får se vad doktorn säger

• Tess82
    Mollie och blonde, beror väl lite på vilken ålder barnen är i också, Linnea är ju lite yngre än era barn och inne i en ganska mammig period just nu. Hon var lite ledsen idag med men det går över snabbt för sen skrattade hon och vinkade i fönstret när jag gick.
    Linnea -07
  • TvåTrollsMamma
    Mollie skrev 2009-01-13 10:47:46 följande:
    Undrar om det är nått fel på vår son som skrattar och ruuuusar n på dagis efter 3½ vecka hemma?? Låter mera sunt att de är lite ledsna tycker jag...
    Ja du är inte ensam, vi var till dagis på helgen och lekte ute bara if han hade glömt.
    Men han stod och röck i dörren och grina för att den var låst. Så han fick titta in genom fönstret och se att det var stängt   Så han har inte brytt sig direkt, el idag sa han nej nej när vi kom in på parkeringen.

Nu har de ökat upp barnen i gruppen 16st. Hur många barn är det på era barns avdelningar?
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-01-13 12:34:09 följande:
    Mollie och blonde, beror väl lite på vilken ålder barnen är i också, Linnea är ju lite yngre än era barn och inne i en ganska mammig period just nu. Hon var lite ledsen idag med men det går över snabbt för sen skrattade hon och vinkade i fönstret när jag gick.
    Fast Alfred har aldrig fällt en tår på dagis... Inte ens vid inskolningen eller i anslutning. Inte ens varit mammig...
    ~Kurbits~
  • Mollie
    LillaVi skrev 2009-01-13 11:21:28 följande:
    visst är de trist med torsk men åndå en sån lättnad.på mig gick de över med vischy men kan tänka att de är väl rotat i emils mun så vi får se vad doktorn säger
    Men smittar det inte så länge det finns? om du blir av med det så får du det igen för att sonen har det? Ekorrhjulet.. Eller har jag fel nu?
    ~Kurbits~
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-01-13 14:24:38 följande:
    Nu har de ökat upp barnen i gruppen 16st. Hur många barn är det på era barns avdelningar?
    De har plats för 15 barn på en småbarnsavdelning och nu i februari kommer det 16:e barnet. Fullt är det nu! Phu! Sen vill kommunen flytta över de äldsta barnen till den avdelningen för större barn trots att de ej har åldern inne. Så det kan komma fler som står i kö.. Phu igen!
    ~Kurbits~
  • Mollie

Skönt att höra att det är flera som har dagis-barn som gillar dagis...

~Kurbits~
  • Tess82

Linnea gråter ibland när hon kommer men sen kan hon gråta för att hon måste gå hem också så hon gillar dagis hon med som tur är.

Linnea -07
  • Hoppe tossan

M gillar dagis skarpt. Lite för skarpt kan jag tycka. Så jag känner igen känslan Mollie, och ibland vill man verkligen ha den där mammiga pojken som klänger sig fast... jag har till och med svårt att få hem M. Han vägrar och bara gallskriker. Undrar om han tycker att det är dötrist hemma och får ångest när han ska hem?

Svar på tråden Dalatråden