• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • blondecrazygirl82

Wilma har vanlig säng och viktor spjälsäng, men av någon underlig anledning vill ingen av dom sova där så dom sover hos oss...

• Hoppe tossan

Man borde inte fnissa åt såna saker... men kunde inte låta bli. Men skulle jag själv varit i den situationen hade jag gråtit ögonen ur mig. Usch. Vilken förnedring!

Så typiskt dig MOllie att hitta såna här sjuka saker på nätet! Du är rolig du!

• Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-07 11:16:45 följande:
    Vi har såna där fallskyddsplankor eller vad det heter på vardera huvudsida om sängen, så han har aldrig trillat ur. Det var svårt från början för honom att själv förstå hur han skulle ta sig ur sängen, han kund eju inte klättra över plankan. han fick lov att kryppa ner till fotändan och häva sig över där. Till slut lärde han sig.han har aldrig ramlat ur sängen, men de första nätterna hade vi kuddar under för säkerhet skull.Vi bytte för att spjälsängen var för ranglig helt enkelt.
    tror inte vi behöver ha fallskydd, det är rätt höga kanter ändå. Det gick ba i natt, la en madrass nedanför, den får ligga där i nåogn natt till..
    Hoppe tossan skrev 2009-01-07 19:23:08 följande:
    Man borde inte fnissa åt såna saker... men kunde inte låta bli. Men skulle jag själv varit i den situationen hade jag gråtit ögonen ur mig. Usch. Vilken förnedring!Så typiskt dig MOllie att hitta såna här sjuka saker på nätet! Du är rolig du!
    Men skämtar du? Jag skratta först, men sen tänkte jag tanken att "tänk om det vore jag".
    ~Kurbits~
  • LillaVi

rasmus fick en växa säng när han var 1½ och han har aldrig ramlat ur den. men där emot ramlade han ur våran säng när han inte sov på den sidan han brukar, de är inte så länge sedan.

ja och emil har aldrig legat i sojälsängen. han ska vara nära annars går de inte alls

• blondecrazygirl82

för vår del gör det ingenting att dom sover hoss oss, dom är trygga med det och sover bättre när dom får vara nära...menmen, innan det här året är slut så ska dom sova i egen säng!

• Mollie

Jag sitter och roar mig med en massa 80-tals minnen... Men jösses, tänk om jag ändå hade haft sällskap nu... Är själv hemma (eller ja, sonen sover) och bara måste få dela med mig... Nostalgiska??

">

">

Och en massa från Solstollarna! Good bless 80-talet!

~Kurbits~
  • snuttgurkan

Halloj!
    Vår lillkille fyllde 1 år idag och vi bytte säng åt han för ca 1½månad sen till en vanlig från spjälsängen. Det har funkat kanonbra!

♥ Emanuel & William ♥
  • Irma07

Mollie: Lite nostalgi för oss som växte upp på 80-talet minsann.... Luktar skoldisko med permanentat eller våfflat hår här!! Tänk att den klädstilen vi hade då är på väg tillbaka. Hujeda-mej!!! Axelvaddar till och med i collegetröjorna hade jag!Nu börjar jag känna mig gammal som gatan...firade 20-års jubileum med klasskompisarna från 9:anför några veckor sedan....

Svar på tråden Dalatråden