• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Hoppe tossan

Säger detsamma... GÅr det över snabbt? M har också varit trotsig flera månader. Eller är det bara som det känns? Är helt övertygad om att det är 2-årstrotset som kommer nu. Och det sägs vara det värsta. men det är ju förståeligt. kan inte vara lätt för de små att hitta sin identitet och börja förstå att de inte får som de vill och inte har möjlighet att påverka. att "andra bestämmer över mig"...

• Mollie

Ja, vad innebär snabbt? Jag vet inte, men det varade i någon vecka vår sista trots. Eller så pågår den utan att vi vet om det...? Jag vet inte. Tycker inte att det är nått speciellt jobbigt just nu iaf.

Tess, sånna incidenter har vi varje dag, är det verkligen trots? De sk utbrotten alltså? Så upplever inte jag det. Att han inte får som han vill är en sak, trots är mer trots...Eller har jag fel nu? Trots för mig är när de reta gallfeber på en och testar och testar...?

~Kurbits~
  • blondecrazygirl82

Ja trots har vi alla....Wilma kan driva mig till vansinne ibland...det hjälper inte till att vi är envisa bägge två heller...men jag försöker tänka att det går över...men sen kommer jag på att Viktor kommer ju börja snart han med....så ja summa kardemumma får jag nog leva med att trotsperioderna löser av varandra här....

försökt att städa hela dagen men bägge barnen klängiga och vill sitta på armen så det går inge vidare, inte det lättaste menmen hårbollarna får väl komma och jaga oss....

snart dax för en promenix till affären, måste posta en del som blivit sålt på tradera...

• Hoppe tossan

Mollie: Nån vecka???? Tja... antingen så har A ett kraftigt temperament hela tiden och trotset "märks inte" eller så kommer ni väldigt lindrigt undan. Eller så pågår den utan att ni vet om det. Det är förrns jag blivig medveten (och upplyst) om trotsåldern som jag insett att vi är mitt i den. Innan dess så ¨pågick det utan att jag visste om det.
    utbrotten är trots. Att inte få som han vill och visar det genom utbrott är trots. Tycker jag! Men självklart också att reta gallfeber och testa och testa.

• Tess82

Att få utbrott för att det inte går som som hon vill tycker jag också hör till trotset. Sen så gör hon även tvärtemot allt jag säger och testar gränser och mitt humör hela dagarna. Kan själv perioden har också kommit igång här och det hör väl också till lite.

Linnea -07
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-05 13:59:26 följande:
    Mollie: Nån vecka???? Tja... antingen så har A ett kraftigt temperament hela tiden och trotset "märks inte" eller så kommer ni väldigt lindrigt undan. Eller så pågår den utan att ni vet om det. Det är förrns jag blivig medveten (och upplyst) om trotsåldern som jag insett att vi är mitt i den. Innan dess så ¨pågick det utan att jag visste om det.utbrotten är trots. Att inte få som han vill och visar det genom utbrott är trots. Tycker jag! Men självklart också att reta gallfeber och testa och testa.
    Ja, jag vet inte heller, men jag tycker inte att det är en jobbig situation just nu, för ett tag sen (kan inte säga när) så var det riktigt jobbigt, men det är inte samma nu.
    Han får inte utbrott för att han inte får som han vill, det fick han för ett tag sen som sagt, men han kan bli ledsen vilket går över fort!
    Ja, antingen är vi milt förskonade, vilket jag INTE tror på, eller så är det mera i vågor, just nu är det lungt. För helt förskoande är vi inte!
    Det är längesen jag höjde rösten åt honom nu iaf. En period var det flera gånger om dagen... Då mår man inte speciellt bra inte...
    ~Kurbits~
  • Mollie

Kan även tänka "vem f*n får inte utbrott för att man inte får som man vill???" Det får jag jag nu, även i vuna livet! (Maken har det nog inte så lätt heller... )

~Kurbits~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-05 19:38:43 följande:
    Mollie: håller med
    Aha, så det finns fler?
    ~Kurbits~
Svar på tråden Dalatråden