• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • TvåTrollsMamma
    Mollie skrev 2009-01-22 22:04:01 följande:
    En till som avlider vid låt temp! Jag är frånvarande med värk i heeeela kroppen när det är kring 38 grader!
    Ja samma här, jag låg här och sov så fort sambon var hemma från jobbet i helgen.
    Fast iofs är jag lika trött än, min sambo påstår att det måste vara något fel på mig som är så trött. Både igår och idag har jag somnat sittandes. Ne det är något som inte stämmer, känns som att jag kan ha nå skit i kroppen.

• Tess82

Hej hej, här har det varit lugnt i natt och idag har Linnea fått i sig 150ml välling och en mugg vatten och det verkar gå bra. Nu sover hon men det är ju inte så konstigt att hon är trött och slut efter att ha varit sjuk och knappt ätit på 2 dagar.

Dream, du är inte gravid då? Har aldrig varit så trött i hela mitt liv som i början på graviditeten .

Linnea -07
  • TvåTrollsMamma
    Tess82 skrev 2009-01-23 10:19:37 följande:
    Hej hej, här har det varit lugnt i natt och idag har Linnea fått i sig 150ml välling och en mugg vatten och det verkar gå bra. Nu sover hon men det är ju inte så konstigt att hon är trött och slut efter att ha varit sjuk och knappt ätit på 2 dagar. Dream, du är inte gravid då? Har aldrig varit så trött i hela mitt liv som i början på graviditeten .
    Å herregud, det hoppas jag inte Minns också att jag var skit trött.
    Ne det ska jag väl inte vara, äter cerazette men minns inte riktigt när sista mensen var mitten av dec tror jag.
  • Tess82

Nu har Linnea kräkts igen, ca 2 tim efter frukost precis som igår och i förrgår. Hon är dock piggare än igår så det går nog åt rätt håll iaf. Så trist när det aldrig blir nåt slut på det hela.

TvåTrollsMamma skrev 2009-01-23 10:24:27 följande:
    Å herregud, det hoppas jag inte Minns också att jag var skit trött.Ne det ska jag väl inte vara, äter cerazette men minns inte riktigt när sista mensen var mitten av dec tror jag.
    Ojdå, var ju mest på skoj jag skrev så. Hoppas att det inte är så då om du inte vill det.
    Linnea -07
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-01-22 22:11:31 följande:
    Ja samma här, jag låg här och sov så fort sambon var hemma från jobbet i helgen.Fast iofs är jag lika trött än, min sambo påstår att det måste vara något fel på mig som är så trött. Både igår och idag har jag somnat sittandes. Ne det är något som inte stämmer, känns som att jag kan ha nå skit i kroppen. 
    Ja, det verkar ju inte sunt att somna sittandes! Det gör jag med, men jag har haft sena kvällar/nätter hela veckan och det gör ju att jag får skylla mig själv!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-01-23 12:01:52 följande:
    Nu har Linnea kräkts igen, ca 2 tim efter frukost precis som igår och i förrgår. Hon är dock piggare än igår så det går nog åt rätt håll iaf. Så trist när det aldrig blir nåt slut på det hela. Ojdå, var ju mest på skoj jag skrev så. Hoppas att det inte är så då om du inte vill det.
    Men jösses..., hur länge ska det hålla på?
  • Tess82
    Mollie skrev 2009-01-23 18:43:01 följande:
    Men jösses..., hur länge ska det hålla på?
    Jadu det undrar jag med. Idag har hon ätit lite macka och nyponsoppa och varit ganska pigg hela dagen. Hon åt välling nu på kvällen innan hon somnade också så det är bara att hålla tummarna för att det inte kommer upp nånting inatt och inget mer sen heller. Vågar inte tro att det är bra riktigt än men bättre är det iaf.

Nu är sambon dålig i magen och haft feber idag men jag har klarat mig än så länge. Ska jobba imorgon så jag hoppas jag slipper sjukanmäla mig. Ska sköta fotobutiken själv för chefen ska bort så är jag sjuk måste han ha stängt.
    Linnea -07
  • Hoppe tossan

Ja.... Hur orkar jag. Jag vet inte. Men jag vet att jag väldigt ofta gör saker jag inte borde göra för att ajg är sjuk eller har ont.
    Igår låg jag deckad hela dagen så syrran fick rycka in och hämta M på dagis och komma hem med. Igår hade hans ögoninflammation blossat ut och det bildades varklumpar i ögonvråna. Fröken på dagis påpekade det redan när jag ringde vid 11 och berättade om att syrran skulle hämta, men jag trodde inte att det var värre än det var dagen innan eller på morgonen, så jag sa att jag läst i egenvårdsguiden att de fick gå till dagis om de hade ögoninflammation men var pigga. Men inte om det kom mycket var. Men det visste ju inte jag att det hade blivit så på M! Jag trodde att det bara var rött och svullet. Jobbigt...

Ikväll somnade Magnus själv i sin säng. Bara att pussa och säga god natt! Den här stunden har jag väntat på lääääänge.

• Mollie

Jaha, då var det min tur att bli sjuk! Har måt illa hela dagen. Varit bredd att springa och kräkas, men det har gått bra.
    PÅ eftermiddagen så gick make och son ut för att skotta snö och jag la mig och sov, är jag vaknade hade jag feber, vilket har hållit i sig. Har nu värk i hela kroppen och har sovit i flera timmar. Illamåendet är borta sen första tuppluren dock.

Å vi som hade besök igår! Attans! Hoppas att de INTE blev smittade!!! De har redan haft nog.

Hoppe:
    Trodde inte de fick gå till dagis om de hade minsta lilla symptom till ögoninflamation eftersom det är så smittsamt... Men de får de alltså?
    Så du är inte kry ännu? Hjälper medicinerna nått?

• Hoppe tossan

enligt egenvårdsguiden så.... Menn jag hade ALDRIG hört om att det var så kinkigt att de inte fick gå till dagis med ögoninflammation... Dagis kkan väl inte förväänta sig att man bara VET sånt eller? Usch, nu mår jag ju dåligt av detta... Känner mig som en dålig dagisförälder... eller?

Vad gäller mig så är jag inte kry än... Lite dålig i magen och örat har blivit värre... bihålorna bra, men värker lite över käken fortfarande, vet inte om det är det. Ingen feber tror jag.

Svar på tråden Dalatråden