• MatteusMamma86

Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?

Jag vill gärna bli gravid nu, MEN jag vill troligtvis inte ha barn med min sambo, jag vill dela mitt liv med honom men nog inga barn eftersom jag anser att han gör skillnad på våra barn vi har idag.
    Han har en dotter på lite mer än 2 år från ett tidigare förhållande och jag har en son som blir 2 i januari sedan ett tidigare förhållande.
    Jag längtar efter att bli gravid, men ser inte min sambo som den rätta fadern men som mannen i mitt liv.

Han behandlar barnen olika, är sur och ibland elak mot min son medans hans dotter ska behandlas som en prinsessa.
    Hon får sova i vår säng eftersom hon bara är här mån-ons och inte är van vid att vara på samma ställen eftersom hennes mamma är omogen och partar hela tiden och lämnar iväg dottern till olika personer mitt i natten för att festa.
    Medans jag är struktur och palaneringsmamma och inte gör ngn större skilnad, båda ska få lika, båda ska läggas samtidigt osv.
    Min son har inrutat mönster men inte hon eftersom mamman går upp när hon känner för det osv.
    Visst gillar jag oxå att sova länge men min son är morgonbarn så det blir aldrig av.
    Min sons pappa bryr sig inte om sin son så Matteus har bara min sambo, som han gillade jätte mycket i början men nu är rädd för och vågar inte vara ensam med honom.
    Min sambo är inte elak, men däremot orättvis och skäller ibland på Matteus för att han kanske trillat och då skriker, min sambo hatar skrikiga barn men hans egen dotter får skrika som en stucken gris vilket hon ALLTID gör.

Usch, kanske bara vill skriva av mig men jag känner mig orättvist behandlad och framförallt min son...

Men nog längtar jag efter barn alltid, men även min sambo har sagt att han inte vill ha barn med mig eftersom jag är en surkärring ibland, inte konstigt ju eftersom jag precis blivit arbetslös eftersom jag inte fick vikariatet (sist in, först ut)
    Jag går hemma, han vill att den som är hemma städar och lagar mat så jag gör detta men när det är gjort har jag inget att göra och går mig själv på nerverna och tänker för mycket vilket gör mig på dåligt humör och deppig.
    Dessutom bor jag i Höör, en ny (by) för mig som jag inte riktigt känner då jag flyttade in i juni och har inga vänner i närheten.
    En har precis fått barn och vill inte att min son kommer på besök pga smittorisker och de andra är antingen för tråkiga eller har flyttat ifrån skåne.

• Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?
  • Stina Lisa

Hur kan han vara mannen i ditt liv när han beter sig så?
    Om flickans mamma inte tar hand om henne varför är ni inte boende föräldrar då?
    Lär honom vara lika mot barnen eller flytta (hårt sagt förlåt) inte läst alla 50 svaren heller.

Blir ledsen när ngn gör sån skillnad på barnen

• kavvan

Men hur kan en sådan man vara "mannen i dityt liv"? Han verkar minst sagt osympatisk!

• emeliev

det här tamefan de sjukaste jag har läst. du är sjuk om du inte ser sanningen. din kille är liten och klen och måste hävda sig. och gör de mot ett litet barn. det är sjukt. varför gör du inget för att skydda din son? varför låter du de hända? även om han har blive "bättre" så är de inte ok alls om de så "bara" händer nån gång ibland.
    sälj alla fina möbler eller ställ dom i källaren tills barnen har blivit större om de inte ska bli skadade. köp billigt på blocket.
    det är barn som bor där. kanske kan försöka anpassa er lite efter dom? inte bara tvärtom.
    jag tycker så synd om din son. kan inte förstå hur du tänker.
    är de för jobbigt att lämna honom för att ni bor ihop eller? vad skulle hända med dej och din son om ni gjorde slut? bor ni i din killes lägenhet, din eller är de er gemensamma? om det är hans, var skulle ni ta vägen om du vill göra slut? sklle han flytta tills ni har hittat nåt annat? tycker att du verkligen måste ta tag i erat liv.
    har ingen betdelse att du älskar honom. han älskar inte dej om han inte behandlar dej eller din son med respekt.

• MatteusMamma86

Vi bor i ett hus i ett litet samhälle.
    Min sambo har blivit mycket bättre sedan jag sa åt honom på skarpen.
    Jag älskar min sambo och tänker inte göra slut eller leva som särbo.
    Jag tycker mer och mer om hans dotter men hon kommer inte bo hos oss mer än ett par dagar i veckan.
    Min sambo vill inte vara boförälder eftersom han har inte tid då han jobbar mycket och på obekväma tider.
    När jag börjar jobba igen så lär jag ha fullt upp med mitt eget och min egen son.
    Jag älskar min son och har aldrig varit elak mot honom och min sambo har aldrig lagt sin hand på honom heller.
    Han accepterar min son, däremot har han sagt dumma saker till honom/om honom men det är det förhoppningsvis slut med nu.
    Att jag inte vill ha barn med min sambo är pga dessa saker jag nämnt tidigare.
    Om vi skulle få barn så tror jag inte att han hade varit elak mot vårt gemensamma, men alla äldre syskon känner sig utanför när det kommer ngt nytt i huset.
    Sen har jag nog att göra med min egen son och ett barn kan väl räcka förrutom hans dotter, det är ju 2 barn här ibland.
    2 barn i nästan samma ålder för det skiljer 4 månader på de 2.
    Vi är fortfarande unga båda två och ett barn till nu är det inte läge för även om jag kan känna att det är rätt för min och min sons del.
    Kanske när barnen är 5-7 år om jag vill ha fler då.
    Just nu är Matteus mer än nog.
    Ang möblerna så kan jag håller med om att man skall anpassa hemmet efter barnen men å andra sidan så vill man ha det fint och det ska det kunna vara oxå även om jag tycker att möblerna är onödigt dyra.
    Jag själv kör en skruttibang bang bil för att jag själv är ganska snål och för att jag hellre kör tills skiten går isönder och för att jag har en son som alltid skitar ner så varför skaffa fin bil?
    Min sambo däremot vill ha dyra bilar, vilket oxå är kul men då måste barnen vara rena från dagis.

• emeliev

då tycker jag nog att din sambo är ett omoget egoistiskt svin. att inte han kan anpassa sej efter dej och din son utan att det ska vara tvärt om är jävligt dåligt av honom.. han tänker ju uppenbarligen bara på sej själv.

• Spartacus

kan man inte tänka sig att skaffa barn med en man som man redan lever ihop med barn med så bör man ju rimligtvis inte heller leva med honom!

de redan födda barnen måtte ha väl ha större rättigheter än ett i planerna?

förstår inte ditt resonemang, om barnet far illa hos sin mamma ska soc kopplas in, och om din karl inte behandlar ditt barn väl så ska du separera ifrån honom.

ingen pappa alls är lååångt bättre än en dålig!

• Spartacus
    MatteusMamma86 skrev 2008-10-25 16:59:10 följande:
    Vi bor i ett hus i ett litet samhälle.Min sambo har blivit mycket bättre sedan jag sa åt honom på skarpen.Jag älskar min sambo och tänker inte göra slut eller leva som särbo.Jag tycker mer och mer om hans dotter men hon kommer inte bo hos oss mer än ett par dagar i veckan.Min sambo vill inte vara boförälder eftersom han har inte tid då han jobbar mycket och på obekväma tider.När jag börjar jobba igen så lär jag ha fullt upp med mitt eget och min egen son.Jag älskar min son och har aldrig varit elak mot honom och min sambo har aldrig lagt sin hand på honom heller.Han accepterar min son, däremot har han sagt dumma saker till honom/om honom men det är det förhoppningsvis slut med nu.Att jag inte vill ha barn med min sambo är pga dessa saker jag nämnt tidigare.Om vi skulle få barn så tror jag inte att han hade varit elak mot vårt gemensamma, men alla äldre syskon känner sig utanför när det kommer ngt nytt i huset.Sen har jag nog att göra med min egen son och ett barn kan väl räcka förrutom hans dotter, det är ju 2 barn här ibland.2 barn i nästan samma ålder för det skiljer 4 månader på de 2.Vi är fortfarande unga båda två och ett barn till nu är det inte läge för även om jag kan känna att det är rätt för min och min sons del.Kanske när barnen är 5-7 år om jag vill ha fler då.Just nu är Matteus mer än nog.Ang möblerna så kan jag håller med om att man skall anpassa hemmet efter barnen men å andra sidan så vill man ha det fint och det ska det kunna vara oxå även om jag tycker att möblerna är onödigt dyra.Jag själv kör en skruttibang bang bil för att jag själv är ganska snål och för att jag hellre kör tills skiten går isönder och för att jag har en son som alltid skitar ner så varför skaffa fin bil?Min sambo däremot vill ha dyra bilar, vilket oxå är kul men då måste barnen vara rena från dagis.
    då har du valt din sambo före din son

tycker du inte att du tar någon till försvar som du förr har berättat ganska så hemska ting om?
  • MatteusMamma86

Jag har tagit ut de värsta delarna som finns i vårt hus.
    Min son är älskad av mig till 100% oavsett vad ni anser.
    Visst kan min sambo vara ego, det kan jag oxå och det får man vara ibland.
    Men min sambo har blivit bättre och jag tror att han kommer fortsätta förbättra sig.
    Hans ex är anmäld till socialen av olika människor men inget händer för de kan inte sätta dit henne för ngt alls.
    Min sambo fick inte träffa sin dotter på 4 månader i våras för exet.
    Allt handlade om avundsjuka från hennes sida att han gått vidare och lämnat henne, när hon själv hade förhållande i våras.
    Hon kunde bara inte tåla att han träffade ngn som arbetar, är snyggare, mer noggrann med hushållet och som dessutom gått ut gymnasiet.
    Hon är arbetslös, går till socialen, påstår sig ha en massa sjukdommar, det senaste är diskbrock.
    Hon är ute och festar upp bidragen och sen ger hon ungen näringsfattig mat.
    När dottern kommer till oss så är hennes självförtroende på noll och när hon sedan åker hem skiner hon som en sol och vill inte gå till sin mamma.
    Dottern och jag får allt bättre kontakt och man märker att hon börjar lita på mig.
    Min sambo kämpade för att få träffa sin dotter när exet hindrade honom, han bröt ihop totalt under ett arbetspass och blev jätte nere.
    Klart han bryr sig, men jobbar för mycket ibland bara.
    Som tex denna veckan kan vi inte ha hans dotter för han ska jobba.
    Även om jag är sugen på att hämta henne och ha henne, men först och främst är det han som bestämmer det och jag vill gärna inte träffa modern för då kommer jag nog säga vad jag tycker och tänker om henne.

Min sambo är snäll och go på alla sätt och vis, däremot gillar han inte barn som skriker och det är det inte många som gör om alla lägger handen på hjärtat (för många här på FL försöker vara pretto och inbilla sig att de inte har problem, stora el små)
    Många flippar ur i systemet när en unge skriker.
    Min sambo har blivit mycket bättre på bara en vecka och jag säger till honom och påminner om han gör fel, för det gör man i början när man ska ändra på ngt.
    Det är inte lätt med styvbarn och min sambo har aldrig valt att bli pappa, han är inte min sons styvpappa heller för min son har en riktig pappa (sen att de fanskapet inte bryr sig är en annan sak)
    Jag är inte styvmamma till hans dotter heller, vi är bara varandras medhjälpare och partner.
    Vi har inga föräldraroller för våra styvbarn, såvida barnen inte vill det själva och väljer vad de ska kalla oss.
    Roland har bara varit en figur i min sons liv, och jag en i hans dotters liv.
    Barnen ska själva få välja om de vill kalla oss för sina föräldrar, det gjorde jag och nu har jag en pappa (min styvpappa) och en far som är min biologiska, för att min styvpappa fanns där för mig alltid, men inte min riktiga så då skiljer jag på dem genom att säga pappa och far.

• Moonis
    MatteusMamma86 skrev 2008-10-27 09:24:46 följande:
    Jag har tagit ut de värsta delarna som finns i vårt hus.Min son är älskad av mig till 100% oavsett vad ni anser.Visst kan min sambo vara ego, det kan jag oxå och det får man vara ibland.Men min sambo har blivit bättre och jag tror att han kommer fortsätta förbättra sig.Hans ex är anmäld till socialen av olika människor men inget händer för de kan inte sätta dit henne för ngt alls.Min sambo fick inte träffa sin dotter på 4 månader i våras för exet.Allt handlade om avundsjuka från hennes sida att han gått vidare och lämnat henne, när hon själv hade förhållande i våras.Hon kunde bara inte tåla att han träffade ngn som arbetar, är snyggare, mer noggrann med hushållet och som dessutom gått ut gymnasiet.Hon är arbetslös, går till socialen, påstår sig ha en massa sjukdommar, det senaste är diskbrock.Hon är ute och festar upp bidragen och sen ger hon ungen näringsfattig mat.När dottern kommer till oss så är hennes självförtroende på noll och när hon sedan åker hem skiner hon som en sol och vill inte gå till sin mamma.Dottern och jag får allt bättre kontakt och man märker att hon börjar lita på mig.Min sambo kämpade för att få träffa sin dotter när exet hindrade honom, han bröt ihop totalt under ett arbetspass och blev jätte nere.Klart han bryr sig, men jobbar för mycket ibland bara.Som tex denna veckan kan vi inte ha hans dotter för han ska jobba.Även om jag är sugen på att hämta henne och ha henne, men först och främst är det han som bestämmer det och jag vill gärna inte träffa modern för då kommer jag nog säga vad jag tycker och tänker om henne.Min sambo är snäll och go på alla sätt och vis, däremot gillar han inte barn som skriker och det är det inte många som gör om alla lägger handen på hjärtat (för många här på FL försöker vara pretto och inbilla sig att de inte har problem, stora el små)Många flippar ur i systemet när en unge skriker.Min sambo har blivit mycket bättre på bara en vecka och jag säger till honom och påminner om han gör fel, för det gör man i början när man ska ändra på ngt.Det är inte lätt med styvbarn och min sambo har aldrig valt att bli pappa, han är inte min sons styvpappa heller för min son har en riktig pappa (sen att de fanskapet inte bryr sig är en annan sak) Jag är inte styvmamma till hans dotter heller, vi är bara varandras medhjälpare och partner.Vi har inga föräldraroller för våra styvbarn, såvida barnen inte vill det själva och väljer vad de ska kalla oss.Roland har bara varit en figur i min sons liv, och jag en i hans dotters liv.Barnen ska själva få välja om de vill kalla oss för sina föräldrar, det gjorde jag och nu har jag en pappa (min styvpappa) och en far som är min biologiska, för att min styvpappa fanns där för mig alltid, men inte min riktiga så då skiljer jag på dem genom att säga pappa och far.
    Ingen fåstås ha perfekta liv, min sambo kan oxå va ett egoistiskt as ibland men det viktiga är att man inte försvarar deras handlingar, vilket jag tyker du gör.

Funderar på varför du startade tråden om ni, som du säger inte har några större problem?

Helt ärligt verkar ni ha en del problem som måste tas itu med. Kanske genom familjerådgivnin eller liknande. Men det värsta du kan göra är att sopa under mattan för din son behöver verkligen några vuxna (ni) som tar tag i detta.
  • zindy169

Både för dig och din son är det bästa att gå ur relationen. Din kille har redan visat vad han går för. Även om han bättrar sig nu så kommer gamla beteendet tillbaka. Du är skyldig din son ett kärleksfullt hem,alltid.
    Var inte så egoistisk.

Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?