• MatteusMamma86

Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?

Jag vill gärna bli gravid nu, MEN jag vill troligtvis inte ha barn med min sambo, jag vill dela mitt liv med honom men nog inga barn eftersom jag anser att han gör skillnad på våra barn vi har idag.
    Han har en dotter på lite mer än 2 år från ett tidigare förhållande och jag har en son som blir 2 i januari sedan ett tidigare förhållande.
    Jag längtar efter att bli gravid, men ser inte min sambo som den rätta fadern men som mannen i mitt liv.

Han behandlar barnen olika, är sur och ibland elak mot min son medans hans dotter ska behandlas som en prinsessa.
    Hon får sova i vår säng eftersom hon bara är här mån-ons och inte är van vid att vara på samma ställen eftersom hennes mamma är omogen och partar hela tiden och lämnar iväg dottern till olika personer mitt i natten för att festa.
    Medans jag är struktur och palaneringsmamma och inte gör ngn större skilnad, båda ska få lika, båda ska läggas samtidigt osv.
    Min son har inrutat mönster men inte hon eftersom mamman går upp när hon känner för det osv.
    Visst gillar jag oxå att sova länge men min son är morgonbarn så det blir aldrig av.
    Min sons pappa bryr sig inte om sin son så Matteus har bara min sambo, som han gillade jätte mycket i början men nu är rädd för och vågar inte vara ensam med honom.
    Min sambo är inte elak, men däremot orättvis och skäller ibland på Matteus för att han kanske trillat och då skriker, min sambo hatar skrikiga barn men hans egen dotter får skrika som en stucken gris vilket hon ALLTID gör.

Usch, kanske bara vill skriva av mig men jag känner mig orättvist behandlad och framförallt min son...

Men nog längtar jag efter barn alltid, men även min sambo har sagt att han inte vill ha barn med mig eftersom jag är en surkärring ibland, inte konstigt ju eftersom jag precis blivit arbetslös eftersom jag inte fick vikariatet (sist in, först ut)
    Jag går hemma, han vill att den som är hemma städar och lagar mat så jag gör detta men när det är gjort har jag inget att göra och går mig själv på nerverna och tänker för mycket vilket gör mig på dåligt humör och deppig.
    Dessutom bor jag i Höör, en ny (by) för mig som jag inte riktigt känner då jag flyttade in i juni och har inga vänner i närheten.
    En har precis fått barn och vill inte att min son kommer på besök pga smittorisker och de andra är antingen för tråkiga eller har flyttat ifrån skåne.

• Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?
  • augmamma

Jag tycker ni borde försöka gå i parterapi om du tänker fortsätta med honom. Din son förtjänar klart bättre och parterapi kanske får din kille att lyssna mer på dig. Din son behöver en bra fadersfigur och inte någon han är rädd för. Lycka till!

• MatteusMamma86

Man ska kunna se att där bor en familj utan en massa repor väl...
    Parterapi, haha icke vi pratar bra utan vi har bara en del olika åsikter inte om allt men om kanske just hur vi ska hantera barnen.
    Min sambo lyssnar på mig, det är bara delade uppfattningar.
    Jag är ingen modersfigur för hans dotter även om jag är bättre än den hon har.
    Matteus har oxå en pappa men han är störd och ingen bra pappa.
    Det är inget fel på att ha en fadersfigur som är sträng och bestämd väl...
    Klart jag tänker fortsätta med min sambo, jag lämnar bara honom om han skulle slå min son eller om han skulle vara otrogen vilket aldrig heller kommer hända.

• Thaleia
    MatteusMamma86 skrev 2008-10-19 17:55:57 följande:
    Man ska kunna se att där bor en familj utan en massa repor väl...Parterapi, haha icke vi pratar bra utan vi har bara en del olika åsikter inte om allt men om kanske just hur vi ska hantera barnen.Min sambo lyssnar på mig, det är bara delade uppfattningar.Jag är ingen modersfigur för hans dotter även om jag är bättre än den hon har.Matteus har oxå en pappa men han är störd och ingen bra pappa.Det är inget fel på att ha en fadersfigur som är sträng och bestämd väl...Klart jag tänker fortsätta med min sambo, jag lämnar bara honom om han skulle slå min son eller om han skulle vara otrogen vilket aldrig heller kommer hända.
    Nähä men varför startade du tråden när det nu visar sig att ni tydligen inte har några som helst problem?Fundersam
  • Winglur
    Thaleia skrev 2008-10-19 17:57:58 följande:
    Nähä men varför startade du tråden när det nu visar sig att ni tydligen inte har några som helst problem?
    Jag förstår inte heller... :/
  • MatteusMamma86

Men i vissa saker håller jag med min sambo, men jag kan ändå få lov att tycka att det är irriterande.
    Visserligen tycker jag att han är FÖR hård mot min son och FÖR len mot sin dotter när jag behandlar båda lika eftersom jag anser att DET är mest rätt...

• Maria med 3

Skulle aldrig acceptera att barnen i en familj behandlades olika. Mina barn har varit med om det hos sin pappa där styvmammans barn (i båda förhållandena) har behandlats bättre än våra.Det har resulterat i att mina barn i tonåren nästan helt brutit med sin pappa.

Din son är 2 år!!!! Han förtjänar att hans mamma ser till hans behov av trygghet i första hand. Om han är rädd för din sambo så skulle jag välja att inte leva ihop. Om du älskar honom så lev ihop som särbo så kan ha sina fina möbler som han är rädd om hemma hos sig så kan du leva med din son hos dig. Din sambo verkar inte riktigt ha fattat det här med att ha barn och bonusbarn.

Du säger att han accepterar din son, men det låter inte som det.

• MatteusMamma86

Han accepterar honom, men ser honom ändå som irriterande eftersom han är klåfingrig.
    Särbo för oss är samma sak som att inte ha ngt förhållande antingen bor man ihop eller så har man inget förhållande.

• Thaleia
    MatteusMamma86 skrev 2008-10-19 18:06:18 följande:
    Men i vissa saker håller jag med min sambo, men jag kan ändå få lov att tycka att det är irriterande.Visserligen tycker jag att han är FÖR hård mot min son och FÖR len mot sin dotter när jag behandlar båda lika eftersom jag anser att DET är mest rätt...
    Du får nog spalta upp VAD som är problemet för tydligen var det du skrev i TS inte något problem egentligen...
  • MatteusMamma86

Att han behandlar Matteus sämre.
    Att han blir så förbannad när Matteus leker med sina saker.
    Hans sätta att tillrättavisa Matteus när han gör fel.
    hmm vad var det mer....
    Kommer på mer efterhand.

• Winglur

Va säger din kille när du pratar med han om det här då? (om du har gjort det)
    Du får väl säga åt han på skarpen.
    Skärper han sig inte hade jag nog fuderat på vem som var viktigast.
    Sonen lr sambon...

Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?