• MatteusMamma86

Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?

Jag vill gärna bli gravid nu, MEN jag vill troligtvis inte ha barn med min sambo, jag vill dela mitt liv med honom men nog inga barn eftersom jag anser att han gör skillnad på våra barn vi har idag.
    Han har en dotter på lite mer än 2 år från ett tidigare förhållande och jag har en son som blir 2 i januari sedan ett tidigare förhållande.
    Jag längtar efter att bli gravid, men ser inte min sambo som den rätta fadern men som mannen i mitt liv.

Han behandlar barnen olika, är sur och ibland elak mot min son medans hans dotter ska behandlas som en prinsessa.
    Hon får sova i vår säng eftersom hon bara är här mån-ons och inte är van vid att vara på samma ställen eftersom hennes mamma är omogen och partar hela tiden och lämnar iväg dottern till olika personer mitt i natten för att festa.
    Medans jag är struktur och palaneringsmamma och inte gör ngn större skilnad, båda ska få lika, båda ska läggas samtidigt osv.
    Min son har inrutat mönster men inte hon eftersom mamman går upp när hon känner för det osv.
    Visst gillar jag oxå att sova länge men min son är morgonbarn så det blir aldrig av.
    Min sons pappa bryr sig inte om sin son så Matteus har bara min sambo, som han gillade jätte mycket i början men nu är rädd för och vågar inte vara ensam med honom.
    Min sambo är inte elak, men däremot orättvis och skäller ibland på Matteus för att han kanske trillat och då skriker, min sambo hatar skrikiga barn men hans egen dotter får skrika som en stucken gris vilket hon ALLTID gör.

Usch, kanske bara vill skriva av mig men jag känner mig orättvist behandlad och framförallt min son...

Men nog längtar jag efter barn alltid, men även min sambo har sagt att han inte vill ha barn med mig eftersom jag är en surkärring ibland, inte konstigt ju eftersom jag precis blivit arbetslös eftersom jag inte fick vikariatet (sist in, först ut)
    Jag går hemma, han vill att den som är hemma städar och lagar mat så jag gör detta men när det är gjort har jag inget att göra och går mig själv på nerverna och tänker för mycket vilket gör mig på dåligt humör och deppig.
    Dessutom bor jag i Höör, en ny (by) för mig som jag inte riktigt känner då jag flyttade in i juni och har inga vänner i närheten.
    En har precis fått barn och vill inte att min son kommer på besök pga smittorisker och de andra är antingen för tråkiga eller har flyttat ifrån skåne.

• Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?
  • Häpp

Sen skulle jag nog se över den särbehandlingen som råder hos er.

Helt ärligt. Om det fortsätter som du beskriver kommer nog din son om några år tänka:
    Min mamma bryr sig nog inte riktigt om mig. Varför får jag inte gosa i sängen när HON får? Varför måste jag sova nu när inte HON behöver? Varför kallar han mig tjockis? Är jag kanske tjock?
    Nej...inte gråta. Det gör ont, men jag får skäll om jag gråter.

Du inte bara bäddar för att få ett barn som är väldigt otryggt, utan även för en rivalitet barnen emellan. Och din son kommer rimligtvis protestera mer och mer ju mer orättvisor han märker. Ska han få skäll då? För att han vill ha rättvisa och också bli omtyckt?

Du behöver naturligtvis inte skaffa barn med den du bor med (hoppas att du inte gör det för din son kommer hamna totalt utanför), men däremot ska du som mamma se till att din son har det bra. Vill du inte ge honom en barndom han kan se tillbaka på och känna att så vill han att hans barn ska ha det? Vill du inet lära honom att alla människor faktiskt är lika mycket värda?

Tänk efter ordentligt på vad du sänder din son för signaler. Han mår ju inte bra. Det säger du ju själv. Och om nu din sambo älskar dig och vill leva med dig, borde han då inte rimligtvis, iallafall respektera din avkomma så pass mycket att han behandlar honom med värdighet?

• dooleys85
    Syster C skrev 2008-10-23 13:23:40 följande:
    "Han säger inte fula ord till Matteus lika ofta längre.."ATT han ÖVERHUVUDTAGET GÖR DET är väl skäl nog för att lämna karln?!Ja visst, han kanske bättrar sig som du skriver, men ska du utsätta sonen för nåt sånt här?blir f-n mållös...
    Håller med är också helt mållös fattar inte hur man kan försvara det med att han inte gör det lika ofta..
  • dooleys85
    MatteusMamma86 skrev 2008-10-23 12:19:52 följande:
    Alltså¨, min sambo har aldrig lagt sin hand på mig och det kan han inte heller för jag har utbildat mig i självförsvar inom mitt yrke. Vi har testat gränser på skoj och han hade inte en chans det är han för klen för.Han säger inte fula ord till Matteus lika ofta längre eftersom jag sagt till honom men ibland kommer det en groda.Min son kan visst det vara pain in the ass, det kan alla barn.Man kan visste det bli trött på sitt barn ibland när barnet är extra jobbigt, den som tycker annorlunda kan få låna min son ett par timmar... Jag älskar min sambo och vill dela mitt leva med honom.Men man kan väl ändå få dela ett liv med ngn man älskar utan att skaffa barn...
    Skulle gärna låna din son ett par timmar eller ha han på heltid för delen så skulle han få uppleva hur det känns att bli älskad till 100%.
  • dooleys85
    Häpp skrev 2008-10-23 15:05:31 följande:
    Sen skulle jag nog se över den särbehandlingen som råder hos er. Helt ärligt. Om det fortsätter som du beskriver kommer nog din son om några år tänka: Min mamma bryr sig nog inte riktigt om mig. Varför får jag inte gosa i sängen när HON får? Varför måste jag sova nu när inte HON behöver? Varför kallar han mig tjockis? Är jag kanske tjock? Nej...inte gråta. Det gör ont, men jag får skäll om jag gråter.Du inte bara bäddar för att få ett barn som är väldigt otryggt, utan även för en rivalitet barnen emellan. Och din son kommer rimligtvis protestera mer och mer ju mer orättvisor han märker. Ska han få skäll då? För att han vill ha rättvisa och också bli omtyckt?Du behöver naturligtvis inte skaffa barn med den du bor med (hoppas att du inte gör det för din son kommer hamna totalt utanför), men däremot ska du som mamma se till att din son har det bra. Vill du inte ge honom en barndom han kan se tillbaka på och känna att så vill han att hans barn ska ha det? Vill du inet lära honom att alla människor faktiskt är lika mycket värda?Tänk efter ordentligt på vad du sänder din son för signaler. Han mår ju inte bra. Det säger du ju själv. Och om nu din sambo älskar dig och vill leva med dig, borde han då inte rimligtvis, iallafall respektera din avkomma så pass mycket att han behandlar honom med värdighet?
    WORD!
  • frigis

Byt karl om han behandlar din son så

• lotten77

Nu har du ju fått jättmånga råd men du verkar ju bara bli arg på alla som säger vad de tycker så jag förstår faktiskt inte alls vad du ville uppnå med din tråd?

• telma64

vill man inte ha barn med den man vill leva med så ärdet fel partner du lever med, gå ifrån mannen och skaffaen riktig karl som du kan tänka dig skaffa barn med

• Lusthan

Jag skulle inte skaffa barn med han. Jag hade nog aldrig bott kvar med han. Jag förstår att det är svårt att ta till sig ett barn som inte är ens egna. Men då skulle man ha tänkt på det när man blev tillsammans också... Han skulle ha funderat inte bara en gång utan kanske tio elle tjugo gånger innan han bestämde sig för om han skulle klara av att bo ihop med någon som har barn.

Att kalla en snart tvååring för tjockis är oacceptabelt oavsett om barnet är överviktig eller inte. Kan man inte behärska sig i närheten av ett barn så borde man hålla sig undan.

Du säger att sonen är rädd, möjligheten är förmodligen stor men hur hanterar din sambo det? Vill han att din son ska vara rädd för han eller vill han arbeta på det?

Jag hade dumpat han, flyttat med en gång. Visst kan han få chanser att förbättra sig, men ärligt talat så tycker jag inte att det låter som någon bra människa du är ihop med.

Du gör dock som du vill, men tänk på dig barn... Det är han som blir förstörd för att du ska få att din sambo ska få bete sig som han vill.

• Moonis
    MatteusMamma86 skrev 2008-10-23 12:19:52 följande:
    Alltså¨, min sambo har aldrig lagt sin hand på mig och det kan han inte heller för jag har utbildat mig i självförsvar inom mitt yrke. Vi har testat gränser på skoj och han hade inte en chans det är han för klen för.Han säger inte fula ord till Matteus lika ofta längre eftersom jag sagt till honom men ibland kommer det en groda.Min son kan visst det vara pain in the ass, det kan alla barn.Man kan visste det bli trött på sitt barn ibland när barnet är extra jobbigt, den som tycker annorlunda kan få låna min son ett par timmar... Jag älskar min sambo och vill dela mitt leva med honom.Men man kan väl ändå få dela ett liv med ngn man älskar utan att skaffa barn...
    Man behöver inte lägga hand på någon annan för att misshandla, psykisk misshandel kallas det då. Du verkar nöja dig med att din son i alla fall ler åt din sambo?!!
    Du tycker inte han ska kunna göra mer än att le?
    Borde det inte ringa varningsklocka i huvudet när din son inte vågar vara själv med din sambo, kallar honom tjock (han är knappt 2 år!!), skäller på honom när han gjort illa sig (när allt dom behöver är tröst o en varm famn!!) mm.

Jag hoppas verkligen för din sons skull att du bryter upp med den som gör din son illa, för att han gör honom illa är uppenbart för alla opartiska som läser detta.

Tycker synd om din son o håller med alla här
  • Trolovade

Men seriöst, varför är du ihop med människan? Hur kan man älska någon och sen inte vilja ha barn tillsammans? Men vill ha barn med någon annan?!

Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom men jag vill dela mitt liv med honom. Tips eller stöd ngn?