• MsBeauty

Fler som älskar att städa?

Finns det fler än jag här som njuter av att städa?

Tror det funkar som nån sorts meditation för mig, blir så lugn efteråt Sen älskar jag doften av Ajax (och Klorin *ups*) och att kunna spegla mig i golvet nästan Känner mig lite knäpp ibland, verkar inte vara så vanligt att man gillar att städa.

• Svar på tråden Fler som älskar att städa?
  • Tumadre

*Räcker upp en hand!*
    Det känns bra att göra rent hemma!
    Ännu bättre med lite musik :)

• PetraD

vilken sorts musik har du helst på?? valiga favoriten eller någon speciell "städmusik"?? och har ni andra någon speciell "städmusik"??

"letar" själv efter bra städmusiki '

Tumadre skrev 2008-10-14 16:32:42 följande:
    *Räcker upp en hand!*Det känns bra att göra rent hemma!Ännu bättre med lite musik :)
  • MsBeauty

annakarin:

jag gillar också flylady :-P Brukar shina sinken ibland, men följer inte schemat så bra som jag önskat. det dyker alltid upp en massa saker i vardagen som gör att jag inte hinner, tycker jag.

----------

PetraDeliu:

Jag funderar också på att göra vecko schema, jag har ungefär 1-2 timmar per dag sammanlagt på mig att städa (uppdelat, inte alla timmarna på en gång) så får hitta på nåt schema som funkar på det sättet och som gör att jag hinner med allt. Jag har ändå bara 1 barn, känns som om jag aldrig kommer hinna med 3,4,5 barn

• MsBeauty
    PetraDeliu skrev 2008-10-14 16:38:07 följande:
    vilken sorts musik har du helst på?? valiga favoriten eller någon speciell "städmusik"?? och har ni andra någon speciell "städmusik"??"letar" själv efter bra städmusiki '
    om du lyssnar på albansk musik, brukade jag lyssna på sån riktig typiskt musik med topana och allt förrut eller typ sabri fejzullahi eller nån annan favorit
  • annakarin81

tja, jag följer nog inte flylady så noga, men tog ju många ideér därifrån när jag gjorde upp vårt schema...

• MsBeauty
    annakarin81 skrev 2008-10-14 17:27:41 följande:
    tja, jag följer nog inte flylady så noga, men tog ju många ideér därifrån när jag gjorde upp vårt schema...
    det är egentligen jättebra, ibörjan var jag jättemotiverad och följde hennes månads schema, då man skulle lägga till en ny sak varje dag. men så reste vi bort och jag glömde bort vad jag höll på med och nu har jag inte orkat ta tag i det igen, så är tillbaks i mina gamla vanor. Men det känns mycket mer organiserat att följa ett schema tycker jag. Och just det att man tar tag i saker och t.ex slänger bort gamla grejer som man aldrig använder och som bara tar plats.
  • PetraD

jo, precis. man får ju hitta något sätt att dela upp det. så allt som ska hinnas med hinns med under veckan och lika långa pass varje dag eller lite mer de dagar man hinner det. få med lika många längre pass varje dag och så
    jag hinner lite mer än 1-2timmar/dag, men eftersom jag har fyra barn så förstår du att det inte finns så mycket tid

MsBeauty skrev 2008-10-14 17:23:33 följande:
    annakarin:jag gillar också flylady :-P Brukar shina sinken ibland, men följer inte schemat så bra som jag önskat. det dyker alltid upp en massa saker i vardagen som gör att jag inte hinner, tycker jag.----------PetraDeliu:Jag funderar också på att göra vecko schema, jag har ungefär 1-2 timmar per dag sammanlagt på mig att städa (uppdelat, inte alla timmarna på en gång) så får hitta på nåt schema som funkar på det sättet och som gör att jag hinner med allt. Jag har ändå bara 1 barn, känns som om jag aldrig kommer hinna med 3,4,5 barn
  • PetraD

nej, jag lyssnar faktiskt inte så mycket på albansk musik. men kan ju göra det till en del av min städmusik

MsBeauty skrev 2008-10-14 17:25:06 följande:
    om du lyssnar på albansk musik, brukade jag lyssna på sån riktig typiskt musik med topana och allt förrut eller typ sabri fejzullahi eller nån annan favorit
  • PetraD

ska nog kolla in flylady mer noga, låter bra
    visst känns det mer organiserat
    måste verkligen ta tag i att slänga massa, eller lägga ut på blocket/tradera (finns massor här hemma som bara ligger och tar plats

MsBeauty skrev 2008-10-14 17:29:49 följande:
    det är egentligen jättebra, ibörjan var jag jättemotiverad och följde hennes månads schema, då man skulle lägga till en ny sak varje dag. men så reste vi bort och jag glömde bort vad jag höll på med och nu har jag inte orkat ta tag i det igen, så är tillbaks i mina gamla vanor. Men det känns mycket mer organiserat att följa ett schema tycker jag. Och just det att man tar tag i saker och t.ex slänger bort gamla grejer som man aldrig använder och som bara tar plats.
  • MsBeauty
    PetraDeliu skrev 2008-10-14 18:31:26 följande:
    jo, precis. man får ju hitta något sätt att dela upp det. så allt som ska hinnas med hinns med under veckan och lika långa pass varje dag eller lite mer de dagar man hinner det. få med lika många längre pass varje dag och såjag hinner lite mer än 1-2timmar/dag, men eftersom jag har fyra barn så förstår du att det inte finns så mycket tid
    Jag vet inte vad som händer med min tid faktiskt, jag är bara hemma med sonen, men ändå blir det inte tid till allt. Men när det gäller städandet, räknar jag det som om jag har 2 barn, min son och min man Fast min man stökar ner mer än sonen.
Svar på tråden Fler som älskar att städa?