• MsBeauty

Fler som älskar att städa?

Finns det fler än jag här som njuter av att städa?

Tror det funkar som nån sorts meditation för mig, blir så lugn efteråt Sen älskar jag doften av Ajax (och Klorin *ups*) och att kunna spegla mig i golvet nästan Känner mig lite knäpp ibland, verkar inte vara så vanligt att man gillar att städa.

• Svar på tråden Fler som älskar att städa?
  • MsBeauty
    PetraDeliu skrev 2008-10-14 18:32:25 följande:
    nej, jag lyssnar faktiskt inte så mycket på albansk musik. men kan ju göra det till en del av min städmusik
    haha, ja precis Jag blev så sentimental när jag lyssnade på albansk musik, men jag tror att vilken musik som helst passar, bara den är "pigg" typ som med tränings musik.
  • MsBeauty
    PetraDeliu skrev 2008-10-14 18:35:03 följande:
    ska nog kolla in flylady mer noga, låter bravisst känns det mer organiseratmåste verkligen ta tag i att slänga massa, eller lägga ut på blocket/tradera (finns massor här hemma som bara ligger och tar plats
    den är jättebra Det är ju på engelska men det funkar ändå. Det är till för dem som inte orkar ta sig samman alls, men är man inte på en nivån så kan man ju börja högre. det är uppdelat i olika steg. Fast man ska inte fuska
    Ja, jag tror det är det som tar mest plats, gamla grejer som man inte använder, men inte vill slänga bort. En bra "regel" är ju att slänga bort sådant som man inte använt på över 1 år, om det inte är nåt som är av personligt värde. Fast det är lättare sagt än gjort haha..
  • PetraD

haha
    det där känner jag igen
    man gör massor men dagen försvinner och sen har man inget fått gjort iallafall
    men det är ju så med barn; de tar ju en massa tid
    haha
    jag har då fem barn (precis som du har två)

MsBeauty skrev 2008-10-14 22:16:17 följande:
    Jag vet inte vad som händer med min tid faktiskt, jag är bara hemma med sonen, men ändå blir det inte tid till allt. Men när det gäller städandet, räknar jag det som om jag har 2 barn, min son och min man Fast min man stökar ner mer än sonen.
  • PetraD

ja, det är nog lite huvudsaken att det är "pigg" musik

MsBeauty skrev 2008-10-14 22:17:17 följande:
    haha, ja precis Jag blev så sentimental när jag lyssnade på albansk musik, men jag tror att vilken musik som helst passar, bara den är "pigg" typ som med tränings musik.
  • PetraD

lite har jag tagit mig samman haha
    men alltid bra med tips, alltid finns det något nytt att lära sig
    mm, grejer som tar plats finns ju överallt. ska nog ta tag i det NUUU (snart) måste verkligen rensa här, speciellt alla kläder som tar plats och aldrig används

det är ju massa med personligt värde som man aldrig vill bli av med, men ändå kommer det alltid ligga i en kartong undanstoppad

MsBeauty skrev 2008-10-14 22:20:06 följande:
    den är jättebra Det är ju på engelska men det funkar ändå. Det är till för dem som inte orkar ta sig samman alls, men är man inte på en nivån så kan man ju börja högre. det är uppdelat i olika steg. Fast man ska inte fuska Ja, jag tror det är det som tar mest plats, gamla grejer som man inte använder, men inte vill slänga bort. En bra "regel" är ju att slänga bort sådant som man inte använt på över 1 år, om det inte är nåt som är av personligt värde. Fast det är lättare sagt än gjort haha..
  • MsBeauty

min städgalna väninna ringde idag och vi pratade städning i över 1 timme hahaha. blev så inspirerad så att jag satte igång och städade direkt efter samtalet.
    röja undan gamla grejer får jag göra på helgen när min man är hemma så att han kan kolla till sonen. annars slutar det med att jag aldrig blir klar.

har du (eftersom det mest är vi 2 som håller till här) några råd eller tips att dela med dig av då? eller några inspirerande ord?

• PetraD

haha
    ja, man måste nog ha något som inspirerar. eller man måste ju inte, men man får ju mer fart då

kanske därför jag inte hinner så mycket för min man knappt aldrig är hemma och tar barnen. jag har både dem och huset

ska tänka på råden och återkommer

MsBeauty skrev 2008-10-15 15:50:00 följande:
    min städgalna väninna ringde idag och vi pratade städning i över 1 timme hahaha. blev så inspirerad så att jag satte igång och städade direkt efter samtalet. röja undan gamla grejer får jag göra på helgen när min man är hemma så att han kan kolla till sonen. annars slutar det med att jag aldrig blir klar. har du (eftersom det mest är vi 2 som håller till här) några råd eller tips att dela med dig av då? eller några inspirerande ord?
  • Lanloun

Jag har bara skummat igenom tråden så jag har kanske missförstått ... men städar ni varje dag ???

• PetraD

jag städar INTE hela huset varje dag, men något städas varje dag ja. mer eller mindre
    golvet tas nästan varje dag, samma med att bädda sängarna, dammar lite varje dag...
    badrummen brukar jag ta nästan varje dag ca 6dagar/vecka, inte hela. ibland bara toaletten, ibland också handfatet........

Lanloun skrev 2008-10-15 16:56:28 följande:
    Jag har bara skummat igenom tråden så jag har kanske missförstått ... men städar ni varje dag ???
  • Lanloun
    PetraDeliu skrev 2008-10-15 17:05:02 följande:
    jag städar INTE hela huset varje dag, men något städas varje dag ja. mer eller mindregolvet tas nästan varje dag, samma med att bädda sängarna, dammar lite varje dag...badrummen brukar jag ta nästan varje dag ca 6dagar/vecka, inte hela. ibland bara toaletten, ibland också handfatet........
    Golvet varje dag ???? Behövs det ??? Får panik nu, jag som bara dammsugar o torkar golvet en gång i veckan.
Svar på tråden Fler som älskar att städa?