• MsBeauty

Fler som älskar att städa?

Finns det fler än jag här som njuter av att städa?

Tror det funkar som nån sorts meditation för mig, blir så lugn efteråt Sen älskar jag doften av Ajax (och Klorin *ups*) och att kunna spegla mig i golvet nästan Känner mig lite knäpp ibland, verkar inte vara så vanligt att man gillar att städa.

• Svar på tråden Fler som älskar att städa?
  • PetraD

*håller tummarn* att hon är bra

Tince skrev 2008-10-16 11:55:01 följande:
    ha, jag har 131kvm och imorgon ska jag träffa en städerska som tom tvättar fönster (gudarna ska veta att våra behöver en omgång). Så mycket hatar jag att städa!!!! Hoppas hon är ngt bra
  • PetraD

visst är det extra bra med såna här trådar att man blir extra inspirerad

Yummie skrev 2008-10-16 01:54:01 följande:
    Fasiken va ispirerad man blir av att städa nu när man läser här Ska nog sätta igång redan NU och torka ur alla köksskåp o organisera om i dem.
  • PetraD

ja, man kan verkligen undra vad som händer över natten

MsBeauty skrev 2008-10-15 22:07:30 följande:
    Jo, här är det nödvändigt Det blir så stökigt och dammigt, fattar inte vart allt damm kommer ifrån, det måste föröka sig över natten. Ser massa dammpartiklar som flyger runt i luften och väntar på att jag ska lämna rummet så att de kan placera sig på alla ytor. Det finns viktigare saker, men jag hinner med det också Är hemmafru så jag har hela dagarna på mig.
  • MsBeauty

Ibland hade det varit skönt med en städerska, men tror inte att det hade blivit städat som jag vill ha det Och i så fall skulle hon få komma varje dag, gärna en gång på morgonen och en gång på eftermiddagen hahaha.

• Tince
    Svar på #84
    haha, jag skulle också vilja ha henne varje dag om jag hade råd.. Nu har vi kommit överens om 4h i veckan för storstädning och vissa veckor städar hon inte lika noggrant utan tar stortädning av kök eller putsar fönster osv.. Vi får se om jag blir nöjd. Hon börjar på fredag
  • Pormoicheia

Måste läsa tråden från första inlägget...

Jag tycker att det är skittråkigt att städa, innan jag kommit igång vill säga.
    Man kanske kan hitta lite inspiration

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Pormoicheia

Efter att ha läst lite på flylady.net så kände jag klötsligt en varm våg skälja över mig.

Det kan bannemig fungera.

Behöver bara avvakta sonens sängbygge (håller på att fixa hans rum som är ett genomgångsrum) så kan jag sätta igång på riktigt.

Ska börja med att skriva en lista på vad som behöver fixas i sovrummet!

Har faktiskt redan påbörjat något liknande med att få in en vana åt gången.
    Dels det med diskbänken om kvällarna (fast utan diciplinär hållning dock men det går att åtgärda)
    Annat jag lyckats komma igång med så det blivit en normal del av vardagen är:
    *bädda sängen
    *plocka ihop sonens leksaker lite sporadiskt under dagen
    *småplock lite allmänt men bara lite (måste ökas på)

En vana jag vill få in är att lägga saker på sin plats direkt och sluta tänka "det tar jag sen" eller "det får ligga där sålänge".

Det tar inte många sekunder att lägga saker där de ska vara så det handlar ju faktiskt om ren och skär lathet.

*snacka om att hitta inspirationen

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • PetraD

har såna där skjutdörrar till duschkabinen
    vad ska man lättast använda för grejer för att få rent i "små utrymme"??? där knappt tandborsten får plats

• Ellani
    PetraDeliu skrev 2008-10-21 15:38:08 följande:
    har såna där skjutdörrar till duschkabinenvad ska man lättast använda för grejer för att få rent i "små utrymme"??? där knappt tandborsten får plats
    Topz!!
Svar på tråden Fler som älskar att städa?