• MsBeauty

Fler som älskar att städa?

Finns det fler än jag här som njuter av att städa?

Tror det funkar som nån sorts meditation för mig, blir så lugn efteråt Sen älskar jag doften av Ajax (och Klorin *ups*) och att kunna spegla mig i golvet nästan Känner mig lite knäpp ibland, verkar inte vara så vanligt att man gillar att städa.

• Svar på tråden Fler som älskar att städa?
  • h81

jag är lite som monica i vänner syns kanske inte -alltid- när man har en ettåring o en treåring (o en sambo ) o ständigt renoverar någonstans... men jag älskar oxå o städa, organisera, sortera..... jag mår sååå himla bra inombords när jag vet att tvätten hänger på "rätt ställe" i torkrummet, att städskåpet är i ordning osv...

ja lite skadad är jag men det vet jag ju om

ps) just nu håller jag på o RENSAR i källaren... har vart på second hand två vändor o skänkt 8 kassar kläder till ryssland än så länge.. man mår ju sååååå bra när dte blir ordning o reda på all plan!!

• Aiwendil

Kan man anlita er? *haha*

Mamma till Isak - 2007 03 09
  • Strommingen

Jag är periodare Ibland blir jag toksugen på att städa och då städar jag från golv till tak tills man kan spegla sig i fönstrena och äta från golvet. Jag tycker att det är mycket roligare att rengöra än att städa undan. Kan dock få för mig att organisera (smink, papper, smycken...) Jag har en fäbless för att våttorka golv, och dammsuga är inte så tokigt hellet. Floor fetish? hehe..

Däremot kan jag slappa till emellanåt, när jag har extra mycket att göra!

• Ellani
    PetraDeliu skrev 2008-10-12 17:24:36 följande:
    köket är ju roligast ju förutom spisen....eller badrummet förreste; så man ser resultatvar bor du??
    Du kan göra om köket, missade säkert en och annan fläck
    Borås, känn dig som hemma
  • Euforia

Jag älskar att sortera saker - det kanske faller in under städning och ordning och reda? När jag var liten sorterade jag alla mina pärlor och färgpennor i färgordning - numera går min sorteringsfrenesi ut över hela mitt hushåll. Min karl har dock svårigheter att se det briljanta och harmoniska i att ha böckerna i bokhyllan sorterade som en stor regnbåge.

Mina skåp och skafferier är fantastiska exemplar av sorteringsperfektionism. Jag har t.o.m. sorterat min mans strumpor, i smyg. Jag myser när jag tänker på det. Om någon hänger in saker fel i klädkammaren, ser jag det direkt.

• tilda den vilda

här vill jag oxå va, jag älskar oxå att städa,

sen har jag en grej till som jag inte kan låta bli att köpa och det är maskindiskmedel, vill prova ,prova hela tiden kan inte hjälpa det o vanligt handdiskmedel, o tvättmedel kan inte hålla mig till en sort  *fniss*

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Cakar

JAg gillar INTE att täda men gör det ändå.
    Har ett städtips till alla.
    Icas fläcksuddare. tar bort ALLT krita på tapet, vatten fläckar på spisen (glashäll) kalkavlagringar på kran i bad och kök, svarta klackmärken. Ja naturligtvis mer men det får ni finna ut själva. Kostar runt 20-25 kr men är svin bra.

• Strommingen
    Euforia skrev 2008-10-12 23:59:12 följande:
    Min karl har dock svårigheter att se det briljanta och harmoniska i att ha böckerna i bokhyllan sorterade som en stor regnbåge.
    Min karl är likadan. Han förstår INTE att bokregnbågar typ är lika med livets mening
  • PetraD

jag kommer
    är du barnvakt under tiden?? haha

Ellani skrev 2008-10-12 23:10:21 följande:
    Du kan göra om köket, missade säkert en och annan fläck Borås, känn dig som hemma
Svar på tråden Fler som älskar att städa?