• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Välkommen hem Idun! Hur har ni haft det och hur mår Lill-Idun?

BP, jag gjorde UL v. 10 i en av mina graviditeter. Såg skitbra. Bilden ligger under starka bilder om du vill se. Tyvärr slutade hjärtat slå strax efter vi sett lilla grodden.

a80, all lycka imorgon!

Jag hade också en angelsounds och jag har inte ångrat en sekund att jag köpte den. Det hjälpte mycket mot oron att få höra det lilla hjärtat. Varje stund var magisk! Däremot slutade vi använda den när jag började känna sparkar. Jag kände ju V i princip hela tiden så jag hann aldrig bli orolig över att jag inte känt henne på ett tag.

Mina tankar till Poppy.

• Finessan

Poppy, vad skönt att det gick bra för dig. Trist att du inte slapp skrapas dock. Så sött sagt av lilla A. Pussa på henne ordentligt nu.

Grattis a80!

BP, man kan ha förhöjt värde enbart på grund av att man är gravid. Det behöver alltså inte vara någon fara alls. Jag har haft så.

DND, tveksamt om du ska ta ledigt och åka. Det är trots allt bara var 5:e ägg som är funktionsdugligt så chansen att det tar sig trots uträkning är ju inte så stor, även om den kanske ökar något. Men vem vet. Du kankse sitter på superägg och mannen på superspermier.   

• Finessan

Poppy, du ska verkligen inte känna att du är ego! Gnäll, klaga, tjura, allt du vill! Det gör absolut ingenting. Tänk bara på dig själv.

Vad glad jag blir så fort Lucina hjälper någon/några fler. Tack gode Gud för IL och Dr B. Det är för tråkigt att de ska stänga igen.

HK, gumman, åh vad jag håller tummarna för dina små ägg! Det måste bara gå bra.

Fy fan vilka läkare det finns. När det gäller mf borde många gå och gräva ner sig. Djupt, djupt.

Lycka, förresten, har Cia skvallrat om att jag bor på samma gata som du har bott på?

Iske, grattis!

Hej till er nya!

Strumpan! Har det blivit någon bebis än? Såg i listan att BF var 2/11.

• Finessan

Hej Franka! Kul att se dig och grattis till plusset! Kyss Det är väl typiskt att du inte får slippa oron.

Jag blödde lite en gång direkt efter prog. Dr B kunde dagen efter se att jag hade en liten slemhinneflik på tappen som orsakade det.

På ett VUL nu så går det att se säckarna, inte så mycket mer. Ev. varifrån blödningen kommer, om det finns en blödning i livmodern. En undersökning kan se om blödning kommer från tappen.

Fan vad jag håller tummarna för dig. Det måste bara gå bra den här gången. Många kramar!

• Finessan

Just det, jag fortsatte vaginalt på kvällen, men var ltie försiktigare när jag förde in proggen.

• Finessan

Franka, fy fan för att du ska blöda. Jag tycker att du ska fortsätta ligga och tror inte att liggandet drar ut på något, OM det nu skulle vara så. Många kramar och tummar till dig!

MTA, har för mig att min ÄL blev ca 2 veckor sen vid de tidiga missfallen.

MWB, det står på paketet, om jag inte minns fel, att det går att ta dem rektalt. Det är säkert ok att bara ta dem där. Jag tog alltid rektalt på morgonen och för mig förde det med sig den trevliga biverkningen att det satte lite fart på det som jag hade svårt att få ut med min annars så hårda mage.

HK, underbart att det gick bra. Nu hejar jag vilt på den lilla rackaren och hoppas att den vill stanna länge, länge hos dig. Skönt att du mår bättre i lederna.

MizzT, här är länken som Cia skrev om:

http://hem.bredband.net/b145943/lillfin/

Stella, har förstått att det inte är helt ovanligt att få känna sammandragningarna så tidigt. Ta ändå upp det med din BM om du är orolig. Mina SD började ju senare och jag fick gå på kontroller varannan vecka för att lunga mig.

• Finessan

Franka, vad skönt att du fick komma så snabbt. Håller mina tummar stenhårt!

Mitt allra första mf var en ofostrig graviditet. Snacka om att bli lurad! Jag hade allt i symptomväg och hinnor, men inget foster. Det visade sig i v. 14 först efter att jag skrikit och gråtit till mig ett ultraljud. Jag hade nämligen haft mindre blödningar och bruna flytningar hela graviditeten, men alla bm och läkare sa att det var sååå normalt. My ass. Normalt är det, men det kan även betyda annat.

En god vän till mig hade också en ofostrig. Det visade sig först på runtin-UL...

LInan, vilken skön helg!

BP, har du testat att ringa ultragyn? Jag fick en tid där en gång efter att ha blivit nekad överallt annars.

• Finessan

Jag kommer med strålande nyheter!!!!!!

Franka såg ett hjärta slå idag på VUL! Hon är nu sjukskriven 2 veckor och befinner sig för tillfället internetlös hos sin pappa.

Jag ska hälsa så mycket till alla gulliga i tråden!

TJOHOOO!

babblar på skrev 2008-11-17 20:02:47 följande:
    Imorgon är förresten mitt fjärde ultraljud och jag är bara i v 11. Är det nån mer som gått så många ggr på så kort tid?

Jag.

Jag har gjort UL i vecka 10.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8