• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Just det. Jag rotade igenom badrumsskåpet och hittade ÄL-tester som gick ut i juli. Det är säkert inget fel på dem och jag behöver dem inte. Det är CB digital och jag har två stickor kvar.

Vem vill ha? Tänk inte på porto.

Inboxa adressen så skickar jag.

• Finessan
    God Is A Girl skrev 2008-10-28 16:56:27 följande:
    Hej tjejer. Tänkte hoppa in här och fråga om det är någon här som behandlats med Prednisolone? Isf från när i cykeln, hur mycket och hur länge? Håller själv på att blöda ut mitt 5e missfall. Fick först tre missfall på tre år, sen dottern som kom i januari och har sen dess fått två missfall till.Har börjat sett ett samband med att varje gång jag blivit gravid haft sämre imunförsvar. Två ggr har det vart vid piercing, en gång vid operation, en gång vid tatuering och en gång vid en rejäl tandköttsinflamation. Känns som det inte kan vara slumpen. Vid utredningen (genom landstinget) visade det att jag behövde fragmin, men jag är livräd för sprutor så jag fick gå över till trombyl. Den månaden hade jag även gjort en piercing och fick blodförtunnande precis efter. Dom två missfallen jag haft efter dotterns ankomst har jag också haft trombyl men endå har det blivit missfall.Börjar därför fundera om jag ska börja ta trombyl redan innan äl och eventuellt kanske kortison också men vet inte riktigt när var hur Tyvärr får jag ingen mer hjälp från sjukhuset fören jag haft ett till missfall tycekr dom.. Hoppas någon har något svar

Hej! Vi har en i tråden, Franka, som kommer att behandlas med Prednisolon. Du kan säkert titta in till henne och fråga, eller om hon läser det här. Det finns en annan som inte har skrivit här på länge som också tagit P, Kängu. Kika in till henne också.

Vad synd att du inte klarar sprutorna. Trombyl och Fragmin verkar på lite olika sätt även om det är blodförtunnande båda två. Kanske är det Fragmin som måste till? Eller både T och F. Det har visat sig vara en bra kombination vid immunologiska problem. Det går liksom inte att överkomma sprutskräcken? Fundersam

Hur många mf tycker sjukhuset du ska få innan du får ordentlig hjälp egentligen? Idioter.

Beklagar dina mf.

Men hallå!!! Ingen som vill ha GRATIS ÄL-stickor? Det är lyckostickor, bara så att ni vet. Flört

• Finessan
    Mikes bride skrev 2008-10-28 19:15:53 följande:
    Finessan - är det lyckostickor så tar jag gärna emot dom! Som jag har våndats över min J-kla ÄL den här månaden Jag inboxar dig!
    Gör så!

Let's rock! Flört
  • Finessan
    Mikes bride skrev 2008-10-28 19:50:01 följande:
    Då väljer vi att tro det
    Glöm inte bort att ge mig adressen bara. Glad
  • Finessan

Mina ÄL-tester alltså till Mikes Bride. Nu blev jag så till mig att jag ger bort ett g-test jag också. Det är CB det också. Självklart är det en lyckosticka! Flört

Vem i tråden vill kissa på min lyckosticka?

Cia, jösses. Tre barn. Förstår att du blev avskräckt. För mig räcker det gott och väl med ett monster ibland. Glad

• Finessan

Vi har fortsatt med gröten. Är inne på spåret att magen måste vänja sig. Nätterna har varit blaj, så klart. Hon har inte ont, men vaknar och bökar och stökar och försöker prutta. I natt plockade jag henne till sängen redan vid 02.00 för att slippa springa upp hela tiden, men hon har en förmåga att ligga och buffa på mig och störa min sömn ändå. Så nu ska jag faktiskt snart gå och lägga mig. Det du.

• Finessan

MWB, jag svingar mitt trollspö över dina stickor och gör dem till lyckostickor också.

*svingar spöt*

Cia, funderar på att ge ersättning ett av nattmålen också. Då sover hon kanske bättre. I morgon ska hon förresten vägas igen. Hon MÅSTE ha gått upp nu.

• Finessan

Jo, men hon får ju inte bli hur spinkig som helst. Fundersam Jag tror hon har gått upp. Japp, det har hon.

Tänkte att det kunde vara värt att testa för att få bort de där jäkla morgontimmarna. Om det beror på tunn mjölk så borde ersättning funka, kanske? Får nog testa.

Åh, heja A! Har var ju ruggigt nära igår. Det kommer när som helst!

Nu ska jag lägga mig. Go' natt kära trådisar!

• Finessan
    mammawannabe skrev 2008-10-28 22:22:50 följande:
    Tackar Finesssan! Det gnistrade och lyste liksom upp som av små stjärnor inne i badrummet alldeles precis nyss, så nu är det helt klart kirrat.Tummar för att V har blivit lite tyngre imorrn!
    Flört
  • Finessan

Vad det gäller T så tror inte jag heller att Falun skulle ge sig in på det om det visat motsatt effekt. Som Bling säger så har de ett bättre resultat med T än utan. Falun är en bra och välkänd klinik. Kan för mitt liv inte tro att de skulle ge T om det var dåligt.

För mig var det ett måste efter ÄL eftersom det blev knas för mig redan när ägget skulle till att fästa (tidiga mf och svaga +). Detta är vanligt vid immunologiska problem. Då är det redan kört vid plus. Ägget satt som ett smäck när jag tog två T cykeln runt.

Jag tror inte heller Dr B skulle köra så hårt på sin ordination om det var helt knas. Han säger sig dessutom ha mycket goda resultat med sin behandling. Vi är även många här som blivit gravida på T från ÄL så våra ägg måste ha fäst fint.

Detta kan säkert vara individuellt, men jag skulle våga gissa på att den stora massan inte har problem med T från ÄL. Detta baserat på bl a Dr B och Falun.

Cia, cysta? Kan den försvinna själv?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8