God Is A Girl skrev 2008-10-28 16:56:27 följande:
Hej tjejer. Tänkte hoppa in här och fråga om det är någon här som behandlats med Prednisolone? Isf från när i cykeln, hur mycket och hur länge? Håller själv på att blöda ut mitt 5e missfall. Fick först tre missfall på tre år, sen dottern som kom i januari och har sen dess fått två missfall till.Har börjat sett ett samband med att varje gång jag blivit gravid haft sämre imunförsvar. Två ggr har det vart vid piercing, en gång vid operation, en gång vid tatuering och en gång vid en rejäl tandköttsinflamation. Känns som det inte kan vara slumpen. Vid utredningen (genom landstinget) visade det att jag behövde fragmin, men jag är livräd för sprutor så jag fick gå över till trombyl. Den månaden hade jag även gjort en piercing och fick blodförtunnande precis efter. Dom två missfallen jag haft efter dotterns ankomst har jag också haft trombyl men endå har det blivit missfall.Börjar därför fundera om jag ska börja ta trombyl redan innan äl och eventuellt kanske kortison också men vet inte riktigt när var hur Tyvärr får jag ingen mer hjälp från sjukhuset fören jag haft ett till missfall tycekr dom.. Hoppas någon har något svar
Hej! Vi har en i tråden, Franka, som kommer att behandlas med Prednisolon. Du kan säkert titta in till henne och fråga, eller om hon läser det här. Det finns en annan som inte har skrivit här på länge som också tagit P, Kängu. Kika in till henne också.
Vad synd att du inte klarar sprutorna. Trombyl och Fragmin verkar på lite olika sätt även om det är blodförtunnande båda två. Kanske är det Fragmin som måste till? Eller både T och F. Det har visat sig vara en bra kombination vid immunologiska problem. Det går liksom inte att överkomma sprutskräcken?
Hur många mf tycker sjukhuset du ska få innan du får ordentlig hjälp egentligen? Idioter.
Beklagar dina mf.
Men hallå!!! Ingen som vill ha GRATIS ÄL-stickor? Det är lyckostickor, bara så att ni vet.