• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Fragmin från plus tom förlossning - 15000 IE tom v.25, 10000 IE tom v.28 och 5000 IE tom 2 v. efter förlossning.

Ökade till 15000 ganska så omgående efter några prover som inte var tillfredsställande.

Kan tillägga att alla andra utom Dr B tyckte att den här dosen var galen. Så fick jag blödningskomplikationer också...
  • Finessan
    mammawannabe skrev 2008-11-24 14:58:11 följande:
    Finesssan: Anledningen till att jag funderar på dosen är att jag tror att vi har ganska lika diagnos. TNF-alfa på 7.5 och förhöjd Faktor VIII, fast jag har iof inget på von Willebrand. Men ändå, det är ju ganska stor skillnad om du från plus tog 12500IE och jag tar 5000IE.Har mailat Lucina och frågat om Fragmindosen. Hoppas de kollar mailen innan onsdag annars får jag väl ge mig till tåls tills dess.
    Just det, du har faktor VIII också. Alltså, jag vet inte, men som jag skrev tidigare så har alla läkare gått i taket över min höga fragmindos. Brukligt är ju 5000 IE om man inte har någon större koagulationsproblematik. Nu har jag fått 5000 IE en gång tidigare av en annan läkare och det blev missfall. Men då hade jag inte T från ÄL, eller inte T överhuvudtaget. Så jag vet inte, det är möjligt att det hade räckt med 5000 för mig, men det får jag aldrig veta. Jag är iaf övertygad om att T gjorde hästjobbet vid infästning.
  • Finessan
    Franka skrev 2008-11-24 15:26:16 följande:
    Allt var fortfarande ok på VUL. Puh. Pickande hjärta. 9,3 mm. Vecka 7. Det är ju jättetidigt, men alltid något!Sjukskriven 2 veckor till eftersom jag fortfarande har pyttesmå bruna flytningar. Jisses, ska jag sluta som Finnjonna tro?!
    Hurra! Gud så skönt! Nästa nationaldag sitter vi alla tre på Centralbadet med en bebis var. Eller åtminstone två bebisar och en enormt stor mage!
  • Finessan

Ang. Finnjonna så känner jag så väl igen det hon skriver. Mitt hem var mitt fängelse i många, många månader. Kunde inte ta mig någonstans på grund av fogarna och sammandragningar. Stod och tittade ut genom fönstret på världen utanför och förbannade situationen. Kommer aldrig glömma när mannen drog runt mig på IKEA i rullstol. Först garvade vi, men sen när vi kom hem igen var jag otröstlig.

Jag vet inte om jag någonsin kommer orka vara gravid igen. Ledsen

• Finessan
    Franka skrev 2008-11-24 15:56:54 följande:
    Finessan - i vilken vecka blev du sjukskriven? Var det på deltid först och sen heltid?Jaaa, det låter som ett bra mål inför nästa nationaldag!
    Kommer inte riktigt ihåg, men det var runt v. 20. Det blev heltid direkt. Först bara några veckor, men sen hela graviditeten ut. Komplicerad graviditet stod det bl a på intyget. Huvudorsaken var dock det psykiska. Senare hade det dock inte gått att jobba för fogarna och klådan. Jag fick ju all skit.
  • Finessan

Grattis MTA! Till både plus och att det såg bra ut idag!

Lycka, säger som de andra. Du kommer itne att ångra dig. Det finns något som heter blågel som finns på apoteket. Det köpte vi och använde. Går visst bra med glidmedel också.

• Finessan
    HoppetKärleken skrev 2008-11-26 18:35:53 följande:
    Kram till er som tänkt på mig...men dessvärre gick det inte vägen denna gången heller, känner mig tom, väderlös som människa och bävar inför ännu en barnlös och ogravid jul. Kram till er alla i tråden.

Nej, fan också! Fan, fan, fan! Ledsen Hoppades så på dig. Nästa jul blir din jul, HK.

Och Blings.

Många kramar!

• Finessan

Franka, linfrön! Jag levde på linfrön under graviditeten. Det bästa är att försöka sköta det på den naturliga vägen först, med kosten. Jag tog även Lactulos, men det blev jag så gasig av och fick ont. Upplevde ändå att linfrön hjälpte ganska så bra. Du ska dricka massor också. Tyckte också att proggen i rumpan hjälpte till att få ut det liksom.

• Finessan

Grattis Ginko!

Mamarazzi, jag har alltid gjort uppehåll under mina utredningar. Vågade inte chansa. Jag hoppas iaf att utredningen ger dig något och att det går snabbt. Denna eviga väntan på något hela tiden är fan knäckande.

DND, jag har alltid testat och fått plus på CD 11. Jag är en nyfiken sort helt enkelt. Varje gång som jag har varit gravid så har jag anat det innan. En speciell känsla har vid något tillfälle infunnit sig. Sist var det vid kopiatorn på jobbet. Då visste jag även om jag inte vågade hoppas. Jag hoppas att det är din tur nu. Håller tummar och tår!

BP, samma som övriga med proggarna.

Idun, tjoho för imorgon! V fick spruta idag så jag hoppas att hon inte är på allt för dåligt humör. De kan ju bli lite konstiga efter det, de små liven.

Vinkar till er andra!

Just det ODD! Jag kom på att jag har glömt att svara på din fråga om kamera. Jag har en Canon EOS 400D. De flesta av mina foton är tagna med ett ljuskänsligt objektiv som vi har köpt till. Behöver tex aldrig ha blixt inomhus. Objektivet är ruggigt bra! Nu väntar jag på ett macro-objektiv som jag har beställt. Nu kommer det bli fler fina bilder.

• Finessan

DND, äsch då. Men det var för tidigt. Det är typ bara jag och några till som får plus på CD 11. Flört Håll dig nu några dagar till så dyker det upp ett fint plus ska du se.

MWB, skönt att du är lite lugnare. Låt bli testen nu. Kyss

Lilla Vida fick feber i natt. En reaktion efter sprutorna. Fick Alvedon, men det håller i sig ändå. Ledsen

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8